Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
pAZcal
Goalscorer

ForzAZ schreef:
24 jul 2020, 16:33
De AZFanpage meldt zojuist dat door toedoen van de UEFA AZ in de tweede voorronde instroomt voor het miljoenenbal. Helaas niet de 3e voorronde en bij uitschakeling direct plaatsing voor groepfase EL.

Oftewel een reden des te meer om nu bijzonder snel de stap naar het CAS te doen.
Exact mijn gedachten.
Lecompte
Reservespeler

DiepeMast schreef:
23 jul 2020, 21:11
Gudde had inderdaad makkelijk kunnen zeggen: "bij deze stoppen we de huidige competitie en we gaan kijken hoe we de bekerfinale / FCU-AJX / Fey-AZ kunnen afronden." Had een hoop ellende gescheeld. Verder niets meer aan toe te voegen.
Je dacht toch echt niet dat Gudde zich de kans zou laten ontnemen om zijn Feyenoord 5 miljoen cadeau te doen.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Jack
Algemeen directeur

Dit vind ik een veelzeggend bericht:

AZ krijgt status ‘topclub’ op verzoek van FOX Sports

Als je daarover nadenkt. Waarom is dit zo en hoe werkt dit soort communicatie. Dan heeft AZ iets bijzonders bereikt.
Glory Hunter
DiepeMast
Invaller

Lecompte schreef:
25 jul 2020, 05:05
Je dacht toch echt niet dat Gudde zich de kans zou laten ontnemen om zijn Feyenoord 5 miljoen cadeau te doen.
Aannames, intriges en insinuaties. Je kunt ook zeggen dat Feyenoord een prijs door de neus us geboord. Europees voetbal hadden ze via de ranglijst ook wel afgedwongen.

Nu maar afwachten tot 3 augustus, hoewel het me zou verbazen als de UEFA ineens een ander besluit neemt.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
AZA'dam
Ben-Sider

Nog een kwartier en 3 augustus is weer voorbij...

Belangrijke dag voor ajax: Behoudt de club het Champions League-ticket?

3 augustus 2020, 09.12 uur · Door Redactie

Vandaag moet duidelijk worden of ajax nummer één blijft staan in het afgebroken Eredivisie-seizoen. Bij AZ zijn ze het namelijk niet eens met dat besluit: de Alkmaarse club meent zelf recht te hebben op het Champions League-ticket.

Door de coronacrisis werd het afgelopen voetbalseizoen vroegtijdig beëindigd. Er werd daarom geen kampioen uitgeroepen. Wel besloot de KNVB uiteindelijk om ajax te benoemen tot nummer één.

AZ had weliswaar evenveel punten, maar ajax had een beter doelsaldo. De Amsterdammers kregen daardoor in principe direct toegang tot de groepsfase van de Champions League (mochten Lyon en Napoli deze editie niet winnen, want dan moet ajax eerst een voorronde door). Terwijl AZ het sowieso moest doen met een plaats in de voorronde.
UEFA hakt knoop door

De Alkmaarders vonden dat onterecht. Volgens hen zou niet het doelsaldo als uitgangspunt genomen moeten worden, maar het onderling resultaat. En AZ won twee keer van ajax. Het besluit werd daarom aangevochten.

Vandaag is het dan zover: UEFA hakt de knoop door. Daarmee moet duidelijk worden wie het startbewijs krijgt. De inzet is daardoor hoog, ook financieel gezien.
Miljoenen

Eerder maakte de Europese voetbalbond bekend dat alle 32 clubs die zich plaatsen voor de groepsfase, in totaal een bedrag van 15,25 miljoen euro krijgen, zo schrijft Voetbal International.

Daarnaast mag een club na iedere zege nog eens 2,7 miljoen bijschrijven, waar een gelijkspel goed is voor 900.000 euro. Bovendien leveren plaatsing voor de achtste finale (9,5 miljoen), kwartfinale (10,5 miljoen), halve finale (12 miljoen), de finale (15 miljoen) én de eindzege (nog eens 4 miljoen) behoorlijk veel geld op.
Gericht op tweede voorronde

Er staat dus veel op het spel. Toch zegt AZ-trainer Arne Slot zich niet af te laten leiden door de juridische strijd. Zelf blijft hij vooral gericht op de tweede voorronde van de Champions League, op 25 en 26 augustus.

'Als staf en spelers houden we er alleen maar rekening mee dat we in de tweede voorronde gaan starten. Wat er op de burelen speelt, is aan hen. Het kan voor ons dan hooguit gaan meevallen', vertelt hij aan De Telegraaf.
Nog niet honderd procent zeker

De kans bestaat dan ook dat AZ ongelijk krijgt. Maar zelfs dan is het dus nog niet honderd procent zeker dat ajax naar de groepsfase van de Champions League gaat.

Het toernooi moet namelijk in augustus gewonnen worden door een club, die ook via de competitie directe plaatsing heeft afgedwongen. Bovendien kan AZ nog naar het Internationaal Sportgerechtshof CAS stappen voor een spoedprocedure.
bron: https://www.at5.nl/artikelen/203595/bel ... gue-ticket
AZuid-Scharwoude
Ben-Sider

Tja, en dan is het alweer 4 augustus...

Zou het antwoord vanuit de UEFA ook zo laat naar buiten zijn gekomen als het een club als Manchester City had betroffen? 🤔
Kilkenny
Moderatort

Misschien is het een positief teken dat ze er nog over nadenken?

Waar ik nog aan moest denken: Ronald Koeman selecteert onze spelers nu omdat ze in de topwedstrijden presteren. Dus hij hecht ook meer waarde aan de onderlinge resultaten dan aan de resultaten tegen zwakkere tegenstanders. Daar hebben we verder geen moer aan, maar het is wel typisch dat de KNVB er andere gedachten op na houdt.
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef:
04 aug 2020, 06:00
Tja, en dan is het alweer 4 augustus...

Zou het antwoord vanuit de UEFA ook zo laat naar buiten zijn gekomen als het een club als Manchester City had betroffen? 🤔
3 augustus was de laatste dag dat de nationale bonden hun clubs konden doorgeven (zo was er gisteravond nog een wedstrijd in Roemenië die bepalend was wie er daar kampioen werd). De UEFA moet nu de ingeschreven clubs goedkeuren, en dat zal vandaag of morgen wel gebeuren.
AZuid-Scharwoude
Ben-Sider

Forza AZ schreef:
04 aug 2020, 07:14
3 augustus was de laatste dag dat de nationale bonden hun clubs konden doorgeven (zo was er gisteravond nog een wedstrijd in Roemenië die bepalend was wie er daar kampioen werd). De UEFA moet nu de ingeschreven clubs goedkeuren, en dat zal vandaag of morgen wel gebeuren.
Ah, zo. Ik dacht dat er 3 augustus duidelijkheid zou komen vanuit de UEFA richting AZ aangaande de vraag die AZ bij ze had neergelegd.
ForzAZ
Basisspeler

AZuid-Scharwoude schreef:
04 aug 2020, 15:12
Ah, zo. Ik dacht dat er 3 augustus duidelijkheid zou komen vanuit de UEFA richting AZ aangaande de vraag die AZ bij ze had neergelegd.
Voor de tweede kwalificatieronde wordt op 10 augustus geloot. Des te langer de UEFA wacht met het verdict verkrijgt de benadeelde club minder tijd om een dossier aan te leveren bij het CAS om daar een andere beslissing aan te vechten.

De KNVB gaat er vanuit dat de UEFA geen andere beslissing neemt dat dat zij zelf heeft genomen. Van Praag zal zijn invloed wel hebben aangewend. De KNVB wil natuurlijk ook helemaal geen andere beslissing.

Wanneer de KNVB hier neutraal in zou staan dan zou zij nu zelf eisen om duidelijkheid. Maar zij brengt slechts naar buiten dat zij niets weet. Meer hoor je er niet over.

Hou er maar rekening mee dat er niets veranderd en het kan nog wel even duren blijkbaar voordat dat duidelijk wordt. Dat zelfs het proces hierin niet duidelijk is geeft wel aan hoe schimmig op de burelen van de KNVB en UEFA wordt gewerkt, gewikt en gewogen!
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

ForzAZ schreef:
04 aug 2020, 15:37
Voor de tweede kwalificatieronde wordt op 10 augustus geloot. Des te langer de UEFA wacht met het verdict verkrijgt de benadeelde club minder tijd om een dossier aan te leveren bij het CAS om daar een andere beslissing aan te vechten.

De KNVB gaat er vanuit dat de UEFA geen andere beslissing neemt dat dat zij zelf heeft genomen. Van Praag zal zijn invloed wel hebben aangewend. De KNVB wil natuurlijk ook helemaal geen andere beslissing.

Wanneer de KNVB hier neutraal in zou staan dan zou zij nu zelf eisen om duidelijkheid. Maar zij brengt slechts naar buiten dat zij niets weet. Meer hoor je er niet over.

Hou er maar rekening mee dat er niets veranderd en het kan nog wel even duren blijkbaar voordat dat duidelijk wordt. Dat zelfs het proces hierin niet duidelijk is geeft wel aan hoe schimmig op de burelen van de KNVB en UEFA wordt gewerkt, gewikt en gewogen!
Ik geloof ook dat UEFA deze tacktiek volgt. Anderzijds, als AZ direct na verdicht de zaak aanhangig maakt bij CAS kan deze wel verordenen dat de loting wordt uitgesteld.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

kuifje schreef:
04 aug 2020, 16:53
Ik geloof ook dat UEFA deze tacktiek volgt. Anderzijds, als AZ direct na verdicht de zaak aanhangig maakt bij CAS kan deze wel verordenen dat de loting wordt uitgesteld.
De loting zal niet uitgesteld worden, maar ze kunnen wel bij de loting zeggen dat AZ onder voorbehoud wordt ingeloot omdat er nog een CAS-zaak loopt. Dat is wel vaker gebeurd. En als AZ dan wint, neemt ajax gewoon de plek van AZ in de loting in.
SimonPoulsen
Supporter

Forza AZ schreef:
04 aug 2020, 17:14
De loting zal niet uitgesteld worden, maar ze kunnen wel bij de loting zeggen dat AZ onder voorbehoud wordt ingeloot omdat er nog een CAS-zaak loopt. Dat is wel vaker gebeurd. En als AZ dan wint, neemt ajax gewoon de plek van AZ in de loting in.
Dat lijkt me wat gecompliceerder aangezien ajax een geplaatste status zou hebben bij de desbetreffende loting en AZ niet. Maar zo ver zal het wel niet komen die bonden kennende.
DonnyDelano
Dagjesmens

Ik vraag me af, zijn er nu echt mensen die denken dat we het ticket van ajax gaan krijgen? In denk dat het best denkbare (realistische) scenario is, dat het CAS de KNVB op de vingers tikt omdat ze de niet de juiste procedure hebben gevolgd. En vervolgens vragen ze de KNVB om hun standpunt nog eens goed te overwegen, waar ze -zeker na het wegblijven van Eenhoorn bij de laatste vergadering - ongeveer anderhalve seconde voor nodig hebben. Ze gaan het alleen anders verwoorden. Er is 0,0 kans dat wij het ticket van ajax krijgen, hoe mooi dat ook zou zijn.
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

DonnyDelano schreef:
04 aug 2020, 20:03
Ik vraag me af, zijn er nu echt mensen die denken dat we het ticket van ajax gaan krijgen? In denk dat het best denkbare (realistische) scenario is, dat het CAS de KNVB op de vingers tikt omdat ze de niet de juiste procedure hebben gevolgd. En vervolgens vragen ze de KNVB om hun standpunt nog eens goed te overwegen, waar ze -zeker na het wegblijven van Eenhoorn bij de laatste vergadering - ongeveer anderhalve seconde voor nodig hebben. Ze gaan het alleen anders verwoorden. Er is 0,0 kans dat wij het ticket van ajax krijgen, hoe mooi dat ook zou zijn.
Ja, dit lijkt me ook het meest waarschijnlijke scenario. Het CAS gaat echt niet de volgorde veranderen, maar kan alleen de procedure van de KNVB ongeldig verklaren.
De KNVB heeft misschien met het doelsaldo niet het meest objectieve criterium gebruikt, maar dat wil niet zeggen dat dat criterium gebruiken fout is. Alleen het feit dat ze naar de reglementen hebben verwezen terwijl die eerder niet van toepassing zijn verklaard door de KNVB is een fout.
AZA'dam
Ben-Sider

kuifje schreef:
04 aug 2020, 16:53
Zou een mooi scenario zijn. Dan wordt de aandacht van de Europese voetbalwereld gevestigd op het feit dat de Uefa in al die weken/maanden niet tot het vaststellen van een standpunt gekomen is en daardoor hun eigen loting uit moeten stellen.
AZ fanatic 4-life
Supporter

Forza AZ schreef:
04 aug 2020, 21:20
Ja, dit lijkt me ook het meest waarschijnlijke scenario. Het CAS gaat echt niet de volgorde veranderen, maar kan alleen de procedure van de KNVB ongeldig verklaren.
De KNVB heeft misschien met het doelsaldo niet het meest objectieve criterium gebruikt, maar dat wil niet zeggen dat dat criterium gebruiken fout is. Alleen het feit dat ze naar de reglementen hebben verwezen terwijl die eerder niet van toepassing zijn verklaard door de KNVB is een fout.
Wat op zichzelf ook een kleine overwinning zou zijn. Ook het CAS geeft dan aan dat zij niet hebben gekeken naar het meest objectieve argument maar onterecht het reglement hebben gebruikt. Dan is eindelijk duidelijk dat het reglement niet gebruikt moet worden en zal er opnieuw bepaald moeten worden wat het meest objectieve criterium is. Voer voor een inhoudelijke discussie en alle ajax minnende media kunnen stoppen met het wijzen naar het reglement.

Overigens verwacht ik niet dat de KNVB dan ineens voor het het onderlinge resultaat kiest, dan zouden zij helemaal hun geloofwaardigheid te grabbel gooien. AZ heeft zijn tanden laten zien en dat zal in de toekomst alleen maar een positieve uitwerking hebben wanneer er beslissingen genomen moeten worden.
Ferry
Reservespeler

Forza AZ schreef:
04 aug 2020, 21:20
Ja, dit lijkt me ook het meest waarschijnlijke scenario.
UEFA gaat de KNVB niet terugfluiten. Stap naar het CAS moet je dan overwegen. Maar eerlijk: heeft of de KNVB echt een fout heeft gemaakt, kun je betwisten. Doelsaldo is ook sportief criterium. Maar wel iets minder 'hard' omdat je tegen andere ploegen voetbalt.

Ik verwacht er helemaal niets van - geen andere uitspraak oid. Alleen krijg je een hoop tumult in de media.
Langedijk
Barry

Ferry schreef:
05 aug 2020, 07:31
UMaar eerlijk: heeft of de KNVB echt een fout heeft gemaakt, kun je betwisten. Doelsaldo is ook sportief criterium. Maar wel iets minder 'hard' omdat je tegen andere ploegen voetbalt.
Het is geen fout, het is bewuste vriendjespolitiek. En dat kan zelfs een CAS nooit bewijzen. Ze hebben de reglementen zodanig geïnterpreteerd dat ajax er goed vanaf kwam. Ze hebben een referendum gehouden voor promotie/degradatie maar niet voor de Europese tickets omdat ze de uitkomst daarvan natuurlijk al wisten. Ze wilden het seizoen eigenlijk nietig verklaren maar werden teruggefloten door de UEFA. Allemaal signalen dat ze onder druk van mediapartner De Telegraaf de weg van de minste weerstand hebben gekozen om hun troetelkindje de pot met goud te schenken. Voor AZ en Utrecht hoeven ze toch niet bang te zijn. Alleen al daarom moet AZ zijn tanden laten zien en doorpakken naar het CAS. Doen ze dat niet dan is het een geldverslindende verspilling van tijd geweest die alleen maar imagoschade heeft opgeleverd. Via het CAS kan die 'imagoschade' nog worden omgezet naar 'imagoverandering' naar een topclub waar je rekening mee moet houden.
Ferry
Reservespeler

Langedijk schreef:
05 aug 2020, 08:00
Het is geen fout, het is bewuste vriendjespolitiek. [..] Allemaal signalen dat ze onder druk van mediapartner De Telegraaf de weg van de minste weerstand hebben gekozen om hun troetelkindje de pot met goud te schenken.
Tja, ik snap je gevoel van teleurstelling. Maar dan had AZ al eerder zich moeten roeren bij het stilleggen van de competitie. Dat had ik sterker gevonden.

Daarnaast: Telegraaf is al een jaar of vijf geen mediapartner meer van de KNVB.

https://www.villamedia.nl/artikel/ad-ni ... rtner-knvb
Plaats reactie