Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZ-073
Oude garde

23 mei 2019, 12:10

AZ Twello schreef:
23 mei 2019, 10:41
Even wat anders. Het onderwerp financiël steun vanuit de gemeente. Nijland begint hier nu weer over in zijn afscheidsinterview dat de concurrentie van FC Twente wellicht niet meer marktconform is vanwege de steun van de gemeente.

Nu gaan er staatjes rond waarop per club het bedrag genoemd wordt wat clubs hebben ontvangen. AZ wordt hier ook in genoemd voor een aanzienlijk bedrag (37 miljoen). In mijn beleving heeft AZ echter nooit steun gehad van de gemeente. Inzake het stadion is er toen een ruil geweest met grond maar daar zaten voor de gemeente ook voordelen aan vast nl. exploitatie van de grond van de Hout. Daarnaast moest AZ toch zelf de infrastructuur betalen? Ten tijde van het faillisement van DSB is er volgens mij wel een kleine garantstelling geweest van de gemeente in combinatie met een aantal ondernemers maar meer is er toch nooit geweest? Kan iemand mij hierover duidelijkheid geven
Het enige wat AZ krijgt van de gemeente Alkmaar is hoofdpijn. Als er een ranglijst wordt gemaakt van minst meewerkende gemeentes met een betaald voetbalclub, staat Alkmaar bovenaan.

Met een straatlengte.

Kan me voorstellen dat AZ4Life over AZ en Alkmaar nog wat meer achtergrond info over kan verstrekken
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"

Ferry
Oude garde

24 mei 2019, 13:13

Dit is wel een aardig artikel: https://www.groene.nl/artikel/creatief-met-staatssteun

Zit ook een passage in over de deal tussen AZ en de gemeente Alkmaar omtrent de grond.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

24 mei 2019, 13:42

AZ-073 schreef:
23 mei 2019, 12:10
Het enige wat AZ krijgt van de gemeente Alkmaar is hoofdpijn. Als er een ranglijst wordt gemaakt van minst meewerkende gemeentes met een betaald voetbalclub, staat Alkmaar bovenaan.

Met een straatlengte.

Kan me voorstellen dat AZ4Life over AZ en Alkmaar nog wat meer achtergrond info over kan verstrekken
Wat betreft dat eerste heb je volledig gelijk. Al moet ik zeggen dat AZ en Alkmaar de laatste jaren wel steeds dichter naar elkaar toe groeien. Dat is overigens ook de ervaring van AZ/Eenhoorn. AZ is jarenlang structureel tegengewerkt wat betreft het stadion, jeugdcomplex en supportersbeleid. Langzaam maar zeker zit er echter steeds meer beweging in. Vanuit de politiek zie je met name veel AZ gezindheid vanuit de hoek van VVD en OPA. Die partijen hebben de laatste jaren ook veel moties ingediend wat betreft dingen in de stad of het schenken van echt bier in het stadion bijvoorbeeld. Dat komt ook omdat er in die partijen ook wat mensen zitten die ook echt vaak bij AZ komen. Perfect is het overigens nog lang niet, maar het gaat de goede kant op.

Over het financiele gedeelte werd mij toen verteld dat AZ nog geld krijgt van de gemeente, of daar geparkeerd heeft staan. Dat had te maken met de infrastructuur rond het stadion. De club heeft verder nooit geld van de gemeente gekregen.

Dario Hubner
Seizoenkaarthouder

24 mei 2019, 13:53

AZ 4 Life schreef:
Perfect is het overigens nog lang niet
Wat moet er nog beter?

DeZuivelDuivel
Fanatic

24 mei 2019, 14:25

De staatsteun die AZ van Alkmaar zou gekregen hebben... ja het is een staatje dat vaker terug komt, maar niet op werkelijkheid gebaseerd is. AZ heeft geen daadwerkelijke financiele injecties gehad. er zijn echter wel wat transacties gedaan omtrent het stadion en faillisement waarbij je bepaalde dingen zou kunnen waarderen, maar dat is niet anders dan de relaties tussen gemeenten en bedrijven an sich.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

24 mei 2019, 14:29

Dario Hubner schreef:
24 mei 2019, 13:53
Wat moet er nog beter?
Ik denk dat je dan met name moet kijken naar supportersbeleid. Beleid rondom combiregelingen (al gaat dat stukken beter), maar ook eventuele huldigingen. Wat betreft de ontwikkeling rond het stadion was er ook wat gesteggel, maar daar is men nu weer over in gesprek.

Ferry
Oude garde

24 mei 2019, 14:37

AZ 4 Life schreef:
De club heeft verder nooit geld van de gemeente gekregen.
Wellicht niet direct op de bankrekening gestort. Maar lees dat artikel in de Groene. Je ziet dat je een BVO op een flink aantal manieren kunt helpen zonder direct geld over te maken. Ik vind het wel een goed artikel.

DeZuivelDuivel
Fanatic

24 mei 2019, 17:29

Ferry schreef:
24 mei 2019, 14:37
Wellicht niet direct op de bankrekening gestort. Maar lees dat artikel in de Groene. Je ziet dat je een BVO op een flink aantal manieren kunt helpen zonder direct geld over te maken. Ik vind het wel een goed artikel.
Het valt echt mee en valt absoluut niet onder staatsteun.

MO7
Beheerder

24 mei 2019, 20:17

Het is een aparte manier van berekenen. Zonder de grondruil had er nooit een nieuw stadion kunnen komen en had er geen woningbouw plaats kunnen vinden, niet in praktische zin en niet financieel haalbaar voor beide partijen. De projectontwikkelaar van het Oranjepark is failliet gegaan, dus hoe wereldvreemd ben je als je denkt dat er voor die grond nog 26 miljoen extra in rekening had kunnen worden gebracht. Lekker doorgaan met onderzoeksjournalistje spelen, maar ga niet cherrypicken met getallen. PSV is overigens net zo'n slecht voorbeeld. Kijk voor de echte misstanden naar de clubs die geen eigenaar zijn van hun eigen stadion en in het bijzonder naar Twente.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?

klotsen
Dagjesmens

13 jul 2019, 11:32

Hoopgevend is de uitspraak van Eenhoorn dat hij de club nog niet wil verlaten omdat hij het gevoel heeft nog niet echt iets bijzonders te hebben neergezet en de aandacht voor het verhogen van de begroting (anders dan via transfergelden) die blijkt uit het aantrekken van Kinsbergen. Nu deze intenties/drive nog omzetten in groei.

Dario Hubner
Seizoenkaarthouder

13 jul 2019, 17:27

klotsen schreef:
13 jul 2019, 11:32
Hoopgevend is de uitspraak van Eenhoorn dat hij de club nog niet wil verlaten omdat hij het gevoel heeft nog niet echt iets bijzonders te hebben neergezet en de aandacht voor het verhogen van de begroting (anders dan via transfergelden) die blijkt uit het aantrekken van Kinsbergen. Nu deze intenties/drive nog omzetten in groei.
Bron?

klotsen
Dagjesmens

13 jul 2019, 19:20

Dario Hubner schreef:
13 jul 2019, 17:27
Bron?
Kinsbergen's aanstelling is algemeen bekend en die uitspraak van Eenhoorn is al van eind vorig jaar:
https://www.rijnmond.nl/nieuws/176681/E ... -te-worden

Dario Hubner
Seizoenkaarthouder

17 jul 2019, 11:06

Jan de Jong is pleite bij Feyenoord

https://www.vi.nl/nieuws/algemeen-direc ... -feyenoord

Eens kijken wat de woorden van Eenhoorn waard zijn.

ForzAZ
Invaller

17 jul 2019, 14:49

Dario Hubner schreef:
17 jul 2019, 11:06
Jan de Jong is pleite bij Feyenoord

https://www.vi.nl/nieuws/algemeen-direc ... -feyenoord

Eens kijken wat de woorden van Eenhoorn waard zijn.
Bij een vertrek van Eenhoorn heeft AZ mogelijk zijn opvolger al zitten. In oktober heeft AZ Michael Kinsbergen aangesteld als ´operationeel directeur´. Vage term. Hij heeft eerder als algemeen directeur dienst gedraaid bij ajax.

Al langere tijd wordt Eenhoorn genoemd als de droomkandidaat Algemeen directeur bij Feyenoord. Het zou mij niet verbazen als er in ieder geval gepoogd wordt hem naar Rotterdam te krijgen. Wat wil ie zelf? Wat wil AZ?

DeZuivelDuivel
Fanatic

17 jul 2019, 16:53

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=355444

De flutberichten stromen binnen.

Ferry
Oude garde

17 jul 2019, 16:53

De rol van algemeen directeur lijkt me makkelijker in te vullen dan technisch directeur. Natuurlijk heb je wel een bepaald voetbalnetwerk nodig, maar de organisatie is niet supergroot. Dat kan natuurlijk via Kinsbergen. Maar wat denk je van Van Gaal?

Ferry
Oude garde

17 jul 2019, 16:54

Lecompte
Oude garde

17 jul 2019, 17:03

Overal berichten dat Max wel kan opsodemieteren, maar als onze opperverantwoordelijke algemeen directeur mogelijk vertrekt is Leiden in last.

Overigens zou ik het vertrek van zowel Max als Robert enorm betreuren. Eindelijk een directie die gewoon een uitstekend beleidsplan uitwerkt. Dat is goud waard.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.

Az564
Seizoenkaarthouder

17 jul 2019, 17:03

Laat ‘m maar gaan en maak Demy de Zeeuw met van Gaal als adviseur, maar algemeen directeur.

Bombaman
Seizoenkaarthouder

17 jul 2019, 17:10

Pardon? Demy de Zeeuw algemeen directeur? Heb jij net zo'n tik tegen je kop gehad als hij?
Cetero censeo birrum bibendum esse

Plaats reactie
  • Informatie