Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Ferry
Oude garde

16 mar 2019, 15:32

Bensidejaren80 schreef:
16 mar 2019, 12:57
AZ heeft volgens mij een hele duidelijke strategie om in Amerika naar kapitaal te gaan zoeken.
Wat is die duidelijke strategie dan? Hoe wordt er geprobeerd geld aan te boren in Amerika? Waarom stapt een investeerder vanuit de US in een provinciale voetbalclub in NL?

Geest van Dirk
Goalscorer

16 mar 2019, 16:14

Bensidejaren80 schreef:
16 mar 2019, 12:57
AZ heeft volgens mij een hele duidelijke strategie om in Amerika naar kapitaal te gaan zoeken. Ik denk niet dat het om eenmalig kapitaal gaat, want we hebben met AZ prima financiële resultaat behaalt de afgelopen jaren. AZ wil stappen zetten om structureel bij de top 3-4 aan te haken en stilstand is achteruitgang. Vitesse heeft investeerders, Groningen is er mee bezig en voordat je het weet strijd je met de begroting die AZ heeft om plek 6 en 7. Michael Kinsbergen is niet voor niets binnen gehaald. Hij heeft in de USA gestudeerd en samen met Eenhoorn en samen met een waardevol contact als Stewart wil AZ structureel inkomsten uit de USA genereren. In juli met de selectie naar de USA om daar wat wedstrijden te spelen, een meet en greet en fotosessie bij een multinational die een belang bij AZ heeft en wat jeugdtrainers en kennis hiervoor teruggeven. Je moet creatief zijn als provinciale voetbalclub in Nederland.Verder heeft de Stichting Continuïteit AZ nog een prioriteitsaandeel in AZ. Deze stichting bewaakt de essentiële clubwaarden zoals naam, clubkleuren en logo.
Ik heb vertrouwen in deze ontwikkeling.
Is dit een inschatting van jou kant of heb je hierover ergens info opgepikt?
...... and that's what we mean by honey \:D/

DeZuivelDuivel
Supporter

16 mar 2019, 17:27

MO7 schreef:
15 mar 2019, 21:43
AZ heeft eigenlijk vooral de jeugdopleiding als unique selling point. Ik kan mij best voorstellen dat er in de USA een opleidingsprogramma wordt uitgerold dat op het AZ-model is gebaseerd of dat er een aantal getalenteerde jonge Amerikanen naar Wijdewormer zal komen. Van alle varianten om extern geld aan te trekken vind ik dit eigenlijk wel de beste variant.
Ik denk dat het voor AZ interessanter is om zich op academies in de VS. te richtten dan andersom op termijn.
In eerste instantie zullen de Amerikanen wel kennis en kunde van AZ willen inkopen, maar wat talenten zelf betreft heeft men er met de opzet van de MLS heel weinig aan als AZ talenten gaat weghalen in de V.S, sterker nog het zal voor disbalans zorgen.

De V.S werkt op het academy systeem en de draftregelingen dit betekent dat talent door de hele natie wordt opgeleid op colleges en universities en uiteindelijk in een grote ton gaat waaruit MLS clubs omstebeurt mogen kiezen. (Daarbij wordt een soort inversie van de ranglijst toegepast om het niveau van de competitie in balans te houden). Spelers tekenen hun contract in de basis dan ook bij de MLS (al zijn daar nu al nieuwe varianten op zoals de Adidas talent contracten) en er kan gehandelt worden in de keuzes voor de draft maar ook over de contractrechten van een speler EN de rechten om een speler die voor meer dan 5 ton is vertrokken uit de MLS terug te kopen.

Om een lang verhaal kort te maken: AZ kan jongens die nog op de academies zitten in weze gratis ophalen alvorens ze uberhaupt geselecteerd worden voor de Superdraft. Daarmee gaat er vervolgens wat mis voor de MLS wat betreft de Allocation rights van clubs, aangezien de speler niet wegtransfereerd voor 5+ ton valt hij namelijk buiten die regeling mocht een MLS club hem naar de US willen halen heeft elke club vrij spel.

Niet dat AZ daar verder iets mee te maken heeft, maar het is wel een puntje dat talentontwikkeling in principe niet 'ook' bij AZ kan plaats vinden tenzij ze daar nieuwe regels op maken.

Lecompte
Oude garde

16 mar 2019, 17:37

DeZuivelDuivel schreef:
16 mar 2019, 17:27
Ik denk dat het voor AZ interessanter is om zich op academies in de VS. te richtten dan andersom op termijn.
In eerste instantie zullen de Amerikanen wel kennis en kunde van AZ willen inkopen, maar wat talenten zelf betreft heeft men er met de opzet van de MLS heel weinig aan als AZ talenten gaat weghalen in de V.S, sterker nog het zal voor disbalans zorgen.

De V.S werkt op het academy systeem en de draftregelingen dit betekent dat talent door de hele natie wordt opgeleid op colleges en universities en uiteindelijk in een grote ton gaat waaruit MLS clubs omstebeurt mogen kiezen. (Daarbij wordt een soort inversie van de ranglijst toegepast om het niveau van de competitie in balans te houden). Spelers tekenen hun contract in de basis dan ook bij de MLS (al zijn daar nu al nieuwe varianten op zoals de Adidas talent contracten) en er kan gehandelt worden in de keuzes voor de draft maar ook over de contractrechten van een speler EN de rechten om een speler die voor meer dan 5 ton is vertrokken uit de MLS terug te kopen.

Om een lang verhaal kort te maken: AZ kan jongens die nog op de academies zitten in weze gratis ophalen alvorens ze uberhaupt geselecteerd worden voor de Superdraft. Daarmee gaat er vervolgens wat mis voor de MLS wat betreft de Allocation rights van clubs, aangezien de speler niet wegtransfereerd voor 5+ ton valt hij namelijk buiten die regeling mocht een MLS club hem naar de US willen halen heeft elke club vrij spel.

Niet dat AZ daar verder iets mee te maken heeft, maar het is wel een puntje dat talentontwikkeling in principe niet 'ook' bij AZ kan plaats vinden tenzij ze daar nieuwe regels op maken.
De kracht van het opleiden van talenten in Nederland zit er juist in dat het gehele draft systeem wordt omzeilt.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.

~AZ~
Barry

16 mar 2019, 17:52

De plaats waar het geld vandaan komt heeft in principe niets te maken met waar je vervolgens je bedrijfsvoering op richt. Ik denk dat ze de VS kiezen omdat het relatief betrouwbaar geld is en het voor AZ soort van een bekend gebied is.

Het zou overigens natuurlijk echt geen slecht idee zijn om de opleidingsvisie en -ervaring een keer te copy-pasten in een ander deel van de wereld, mits je daar een garantie van mee kan krijgen dat de spelers die je opleidt ook daadwerkelijk van jou zijn. Het is eigelijk hartstikke zonde dat zo’n goede opleiding maar zo’n klein gebied kan bedienen. Als de jeugdopleiding een hamburgertent was geweest, hadden ze al lang al 10 andere vestigingen geopend.

DeZuivelDuivel
Supporter

16 mar 2019, 18:18

Lecompte schreef:
16 mar 2019, 17:37
De kracht van het opleiden van talenten in Nederland zit er juist in dat het gehele draft systeem wordt omzeilt.
Dat sowieso, met eigen talent is dat nogal wiedes.
Maar zou je, zoals werd gesuggereerd ook willen richten op Amerikaans talent (dan is het nu sowieso de tijd daar voor), dan moet je er wel rekening mee houden hoe het systeem in de V.S werkt.

Lecompte
Oude garde

17 mar 2019, 08:02

DeZuivelDuivel schreef:
16 mar 2019, 18:18
Dat sowieso, met eigen talent is dat nogal wiedes.
Maar zou je, zoals werd gesuggereerd ook willen richten op Amerikaans talent (dan is het nu sowieso de tijd daar voor), dan moet je er wel rekening mee houden hoe het systeem in de V.S werkt.
Ik doel hier heel specifiek op grote Amerikaanse talenten die door clubs buiten de draft om worden gehouden.

Voor de grote MLS teams heeft het opleiden van deze jeugd in Nederland de volgende voordelen:

Ze vallen niet onder de draft.
De kennis en het niveau van de jeugdopleiding van AZ is veel hoger dan die op de colleges.
De weerstand in de jeugdcompetitie in Nederland is veel hoger dan die in Amerika

Voordeel voor AZ is vooral dat er enorm veel sponsorgeld achter de MLS zit en de grootste Amerikaanse talenten op de Kalverhoek hun opleiding krijgen. Dat zal het totale niveau van de jeugdopleiding een enorme boost kunnen geven.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.

Geest van Dirk
Goalscorer

17 mar 2019, 10:45

Lecompte schreef:
17 mar 2019, 08:02
Ik doel hier heel specifiek op grote Amerikaanse talenten die door clubs buiten de draft om worden gehouden.

Voor de grote MLS teams heeft het opleiden van deze jeugd in Nederland de volgende voordelen:

Ze vallen niet onder de draft.
De kennis en het niveau van de jeugdopleiding van AZ is veel hoger dan die op de colleges.
De weerstand in de jeugdcompetitie in Nederland is veel hoger dan die in Amerika

Voordeel voor AZ is vooral dat er enorm veel sponsorgeld achter de MLS zit en de grootste Amerikaanse talenten op de Kalverhoek hun opleiding krijgen. Dat zal het totale niveau van de jeugdopleiding een enorme boost kunnen geven.
Stòp deze diskussie maar, tenminste als invalshoek hoe AZ eventuele scouting in de US gaat aanpakken, want Huiberts verklaart net op FOX dat het hele AD verhaal ook binnen AZ als nieuws werd gezien. Kortom het speelt niet en Huiberts bevestigde de vraag van interviewer van Gangelen dat het verhaal dus totale onzin is, door bevestigend te antwoorden met "Ja, het verhaal is totale onzin"

Ferry
Oude garde

17 mar 2019, 11:56

Geest van Dirk schreef:
17 mar 2019, 10:45
Ja, het verhaal is totale onzin
Mooi, stukje duidelijkheid. Een ding wel: In het artikel van het AD stond dat AZ nog om een reactie is gevraagd. En die wilde ze toen (nog) niet geven. Als het totale onzin is, waarom zeg je dat dan vrijdag niet?

adrie1979
Fanatic

17 mar 2019, 13:07

Vond Eenhoorn zojuist op de tv, iets genuanceerder erover spreken, misschien niet nu maar wel mogelijk.

MO7
Beheerder

17 mar 2019, 16:07

Dus ze zijn er mee bezig, maar er is nog niks concreet en dus willen ze er niets over zeggen. Zo werkt voetbalcommunicatie.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?

handelaar
Basisspeler

18 mar 2019, 09:15

MO7 schreef:
17 mar 2019, 16:07
Dus ze zijn er mee bezig, maar er is nog niks concreet en dus willen ze er niets over zeggen. Zo werkt voetbalcommunicatie.
Exact.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

Geest van Dirk
Goalscorer

18 mar 2019, 16:01

handelaar schreef:
18 mar 2019, 09:15
Exact.
Nee, er speelt gewoon niets.

AlkmaarForever
Fanatic

18 apr 2019, 04:12

Als Feyenoord zaterdagavond wint van AZ, is het zo goed als verzekerd van de derde plaats in de Eredivisie. Tot zover het goede nieuws. Intern begint het gebrek aan leiderschap zich te laten voelen en lijkt de club na te denken over een andere organisatiestructuur, met daarin een rol voor Robert Eenhoorn. Zijn naam gonst door De Kuip.

Nu PEC Zwolle veilig is, kan Jaap Stam zich gaan bezighouden met Feyenoord. Volgens ingewijden heeft hij al een aantal namen op zijn lijstje staan voor volgend seizoen, onder wie Younes Namli. Hij ontwikkelde zich bij PEC tot een technisch vaardige vormgever, maar heeft nog wel een contract voor een jaar. In feite kunnen er snel zaken worden gedaan, maar de vraag is wie dit moet gaan doen namens Feyenoord. Martin van Geel, de huidige technisch directeur, handelt de lopende zaken af en zal niet over zijn graf heen willen regeren. Mark Koevermans bemoeit zich alleen met de commercie, terwijl Jan de Jong algemeen directeur is en vooral zal voelen dat de steun voor hem intern snel afbrokkelt.

Er is in De Kuip een vreemde patstelling ontstaan, waarbij iedereen naar elkaar kijkt en niemand (nog) beslissingen neemt. Steeds hardnekkiger wordt het gerucht dat Feyenoord nadenkt over een wijziging van de organisatiestructuur, waarbij Robert Eenhoorn dan een belangrijke rol moet gaan spelen. Het is opvallend hoe sterk en vooral hoe vaak de naam van de algemeen directeur van AZ rondzingt in De Kuip. Eenhoorn kent Feyenoord, hij is supporter, heeft een achtergrond als topsporter (hij speelde honkbal bij de New York Yankees) en nu ook ervaring als bestuurder in het betaalde voetbal. Maar ook hier luidt weer dezelfde vraag: wie onderneemt actie?

Er is in De Kuip een vreemde patstelling ontstaan, waarbij iedereen naar elkaar kijkt

Intussen worstelt Feyenoord zich naar het einde van het seizoen en lijkt de club net op tijd genoeg punten te hebben verzameld voor plaats drie in de Eredivisie. Het broeit al maanden, eigenlijk sinds Feyenoord op een warme augustusavond in Zilina voor de Europa League kansloosmet 4-0 verloor van AS Trencín, dat nu in Slowakije strijdt tegen degradatie. Daarna is het nooit meer echt goed gekomen en had trainer Giovanni van Bronckhorst moeite zijn kikkers in de kruiwagen te houden. Jean-Paul Boëtius kreeg geen krediet en vertrok naar FSV Mainz, maar Steven Berghuis, Jeremiah St. Juste en Tonny Vilhena botsten ook met de trainer, zoals de domme rode kaart van Nicolai Jørgensen tegen Heracles Almelo veel zei over diens gemoedstoestand en het gedrag van Jordy Clasie helemáál symbolisch is voor de staat van het huidige Feyenoord. Hij gaf bij zijn wissel trainer Van Bronckhorst geen hand.

Clasie is een modelprof, die zich in al die jaren nooit heeft laten gaan, maar afgelopen zaterdag werd het hem allemaal te veel. Ook hier weer frustratie en een gebrek aan discipline. Dat valt natuurlijk niet goed te praten en meteen na afloop zonderde Clasie zich af met Van Bronckhorst en bood hij zijn excuses aan. Dat deed hij maandag ook tegenover de selectie. Zonder morren accepteerde Clasie zijn boete. ‘Ik weet niet wat me bezielde’, zegt hij. ‘Maar ik herkende mezelf niet. Logisch dat ik alle sancties heb geaccepteerd, dit neem ik mezelf zeer kwalijk.’

Het gedrag van de captain is onacceptabel, maar er zit natuurlijk wel iets achter. Clasie wilde vorige zomer per se naar Feyenoord, ook al wist hij dat het minder zou gaan dan in de jaren ervoor. Hij accepteerde zonder klagen een money drop, terwijl de club op haar beurt geen euro huur hoefde te betalen aan Southampton. Clasie’s ambitie was een contract af te dwingen, om wellicht de rest van zijn carrière in De Kuip te kunnen spelen. Door een gebrek aan ritme startte hij moeizaam, daarna ging het steeds wat beter, zonder dat de club hem op zijn kwaliteiten benutte. Als passende speler kon Clasie zijn ballen alleen kwijt in de voeten, doordat Feyenoord iedere vorm van diepgang mist. Zodoende koos hij als enige controleur steeds vaker voor zekerheid. Hij voelde zich eenzaam op het veld, steun ontbrak. Bij Southampton, als hij speelde, werd hij gedekt door Virgil van Dijk en José Fonte, met naast hem Victor Wanyama. Zelfs Zenit Sint-Petersburg durfde het aan, maar Clasie wilde alleen naar Feyenoord.

Zijn droom lijkt nu in duigen te vallen. Met Southampton valt wel te praten, die club zit er niet op te wachten een miljoenensalaris te betalen aan een speler die er niet wil voetballen. Feyenoord heeft geen geld en kan Clasie misschien wel voor niks overnemen. Maar wil de club door met hem? En wie beslist dat? Zo zijn er meer spelers die niet weten waar ze aan toe zijn, zolang er alleen maar wordt geroepen om een nieuwe leider en niemand het initief neemt er één aan te stellen. Zaterdag speelt Feyenoord tegen AZ. Dan kan Robert Eenhoorn met eigen ogen zien hoe de club ervoor staat.

Bron: VI Pro

salmonyappi
Technisch directeur

18 apr 2019, 10:28

Dit is nu de tweede keer dat er een artikel aan wordt gewijd.
Zou Eenhoorn dit ambiëren?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

Ferry
Oude garde

18 apr 2019, 10:35

salmonyappi schreef:
18 apr 2019, 10:28
Zou Eenhoorn dit ambiëren?
Tja, ik zag het artikel ook en dacht: volgens mij zijn dit alleen hersenspinsels van een journalist. De stap van Eenhoorn naar Feijenoord wordt al sinds zijn aantreden bij AZ geroepen. Ik zie vooralsnog geen rook/vuur.

AZ-073
Ben-Sider

18 apr 2019, 10:43

Ferry schreef:
18 apr 2019, 10:35
Tja, ik zag het artikel ook en dacht: volgens mij zijn dit alleen hersenspinsels van een journalist. De stap van Eenhoorn naar Feijenoord wordt al sinds zijn aantreden bij AZ geroepen. Ik zie vooralsnog geen rook/vuur.
Of een proefballon vanuit de zogeheten 5e colonne
Overigens zie ik dit wel als rook, hopelijk zonder vuur
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"

Plaats reactie
  • Informatie