De Basisopstelling

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Perry
Reservespeler

Kutverdediging :wink:
DeZuivelDuivel
Invaller

leszz schreef:
01 aug 2019, 18:37
Eindigde Ouwejan nou op 10? Moet zeggen dat ik het niet helemaal goed kon zien.

Wijndal is linksback misschien stiekem toch wel een upgrade tov Ouwejan. Al vond ik Ouwejan een maand geleden nog onbetwiste basisspeler...
Wijndal is gewoon een net iets fellere versie van Ouwejan.
Ik denk dat men net als vandaag toch gebruik wil proberen te maken van de aanvallende kwaliteiten van Ouwejan, die schoten uit de tweede lijn vandaag kwamen goed in de buurt, als hij daarmee door kan gaan dan zullen er her en der wel wat keepers gaan breken op den duur. misschien dat ie met Vejinovic op techniek kan gaan trainen, dan heeft die ook nog een meerwaarde.
AZ-073
Oude garde

Als je naar de opstelling kijkt van gisteren en afgelopen zondag tegen Fortuna, dan staat met Teun en Thomas de helft van de verdediging op het middenveld.
Best opmerkelijk!
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
~AZ~
Kristen

AZ-073 schreef:
09 aug 2019, 09:01
Als je naar de opstelling kijkt van gisteren en afgelopen zondag tegen Fortuna, dan staat met Teun en Thomas de helft van de verdediging op het middenveld.
Best opmerkelijk!
Zowel Teun als Thomas hebben hun jeugd besteed op het middenveld. Brom heeft ooit een keer besloten dat Thomas maar een back moest worden omdat hem dat goed uit kwam en zo is de geschiedenis gemaakt.
Tim
Ben-Sider

~AZ~ schreef:
09 aug 2019, 09:09
Zowel Teun als Thomas hebben hun jeugd besteed op het middenveld. Brom heeft ooit een keer besloten dat Thomas maar een back moest worden omdat hem dat goed uit kwam en zo is de geschiedenis gemaakt.
Was dat niet Advocaat die ermee begon?
~AZ~
Kristen

Tim schreef:
09 aug 2019, 09:10
Was dat niet Advocaat die ermee begon?
Nee dat was uit tegen Bilbao in de EL onder Brom.
Tim
Ben-Sider

~AZ~ schreef:
09 aug 2019, 09:12
Nee dat was uit tegen Bilbao in de EL onder Brom.
Je hebt gelijk.
Maxhuijp
Supporter

Wat denken jullie?
Mocht er een vervanger voor Til zijn en deze speler is fit genoeg om in de basis te starten. Zal Ouwejan dan zijn linksback plek kwijt zijn? Of zal Slot überhaupt twijfelen om Wijndal weer terug naar de bank/jong AZ te wijzen? Ik bedoel Ouwejan is altijd degelijk geweest, weinig fouten maar ook niet vaak super opvallend. Wijndal brengt wel wat agressiviteit en snelheid achterin. Al is hij wel nog wat slordig en druistig. Hij compenseert dat weer met zijn snelheid. Of zou Slot afhankelijk van de tegenstander zijn basis elf aanpassen?
Bob Ross
Reservespeler
Contacteer:

Ik denk dat hij het nog niet weet en dat Wijndal in de wedstrijden tegen Groningen, Vitesse en Feyenoord moeten laten zien dat hij echt beter is dan Ouwejan. Voorlopig heeft Wijndal vooral lekker kunnen aanvallen en is hij niet echt op de proef gesteld. Ik denk dat Rody de Boer tegen Fortuna ook nog wel linksback had kunnen spelen, zo slecht als die waren.

Mocht Wijndal het echt laten zien, en dat kan want je ziet de potentie, dan zitten we wel met een probleem in die zin dat Ouwejan dan toch op de bank gaat belanden en we daardoor zijn marktwaarde en vertrouwen verlagen. Daar krijg je dan wel de stijging van Wijndal voor terug, en dan moet Wijndal gewoon spelen, hoe hard dat voor Ouwejan dan ook is. Die loopt nu het risico om na een prima seizoen zonder dat hij iets fout heeft gedaan zijn plek kwijt te raken. Ben benieuwd hoe Slot dit gaat managen, zolang Ouwejan nog speelt is er natuurlijk nog geen rancune..
DeZuivelDuivel
Invaller

~AZ~ schreef:
09 aug 2019, 09:09
Alsof Teun niet ook nog eens een vol seizoen op het middenveld heeft gespeeld....
Het is niet de gans met de goude eieren, maar Ouwejan op het middenveld valt ook weer niet drastisch uit de toon, vind niet dat we er nu na het vertrek van Til gelijk merkbaar op achteruitgegaan zijn.
MO7
Beheerder

Dan heb je niet erg goed opgelet.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DiepeMast
Invaller

DeZuivelDuivel schreef:
12 aug 2019, 16:20
Alsof Teun niet ook nog eens een vol seizoen op het middenveld heeft gespeeld....
Het is niet de gans met de goude eieren, maar Ouwejan op het middenveld valt ook weer niet drastisch uit de toon, vind niet dat we er nu na het vertrek van Til gelijk merkbaar op achteruitgegaan zijn.
Thomas vult de positie naar behoren in, maar sticht zeker nog niet zoveel gevaar zoals Til dat deed. Bovendien staat hij dermate 'hoog', dat hij bij balverlies compleet uit positie staat. Tegen ploegen als RKC is dat nog wel te doen, maar tegen ploegen uit het 'linkerrijtje' gaat je dat lelijk opbreken.

Maar goed, wie weet gaat Ouwejan zich enorm ontwikkelen op deze positie. Dan is het achteraf een gouden greep geweest van Slot :lol:.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
leszz
Reservespeler

Ik vond Ouwejan vrij ongeschikt, onwennig en mist telkens de balbehandeling en handelingsnelheid.

De nood voor een nummer 10 met handelingsnelheid en een goed is ultra hoog. Noem een Diemers. Van mijn part had Helmer of Reijnders deze wedstrijd gespeeld, Ouwejan is niet de man voor kleine ruimtes. Sorry maar helaas.
leszz
Reservespeler

Vlaar en Wuytens nu al geblesseerd tegelijkertijd ook nog, hopen dat het niet al te lang duurt want zonder hen gaat het niet goed komen.
DiepeMast
Invaller

FugAZi schreef:
23 aug 2019, 12:50
Maar niet verdedigend \:D/ en het aantal kansen wat wij creëren ligt vele malen hoger.
Dat moet ik nog maar zien. Ramselaar heeft een goed schot met goede looplijnen (beter t.o.v. Ouwejan als je het mij vraagt). Zowel Maher en Gustafson hebben beiden een goede steekpass. Al met al zie ik het middenveld van Utrecht aanvallend meer kansen creëren dan het middenveld van AZ (uitgaande van de opstellingen Maher/Ramselaar/Gustafson t.o.v. de basisopstelling van AZ --> Ouwejan/Koopmeiners/Midtsjö).
FugAZi
Fanatic

DiepeMast schreef:
23 aug 2019, 15:15
Dat moet ik nog maar zien. Ramselaar heeft een goed schot met goede looplijnen (beter t.o.v. Ouwejan als je het mij vraagt). Zowel Maher en Gustafson hebben beiden een goede steekpass. Al met al zie ik het middenveld van Utrecht aanvallend meer kansen creëren dan het middenveld van AZ (uitgaande van de opstellingen Maher/Ramselaar/Gustafson t.o.v. de basisopstelling van AZ --> Ouwejan/Koopmeiners/Midtsjö).
Als je puur naar het middenveld kijkt lijkt er bij hun meer dreiging en zou je wel is gelijk kunnen hebben, alleen weet ik niet hoe we het goed kunnen vergelijken, zo staat Stengs vaak op 10 en wisselt bij ons steeds de hele opstelling.

Met meer kansen bedoelde ik eigenlijk onze aanval.
DiepeMast
Invaller

FugAZi schreef:
23 aug 2019, 16:45

Met meer kansen bedoelde ik eigenlijk onze aanval.
Snap ik. Doelde inderdaad meer op het middenveld. Ik denk dat onze voorhoede inderdaad sterker is. Al met al lijkt Utrecht offensievere spelers in het elftal te hebben en is AZ wat behoudender ingesteld. We zullen dat zien aan het aantal tegengoals dit seizoen. Jammer dat Ramselaar niet naar AZ is gekomen. Vind het ergens ook wel apart, aangezien hij bij AZ veel meer kans had gehad op een basisplaats (als je de selecties naast elkaar houdt).
Borsato
Steward

-----------------------Bizot--------------------------
Svensson - Vlaar - Wuytens - Wijndal
---------Midtsjo-------Koopmeiners---------
--------------------Stengs---------------------------
Aboukhlal ----- Boadu ------- Idrissi
Rjansen17
Seizoenkaarthouder

Hatzediakos, eigenlijk vind ik hem dit seizoen absoluut niet slechter dan Vlaar of Wuijtens. Eigenlijk vind ik hem van de drie de enige die nog wel eens naar voren durft te passen en gedurende zijn speelminuten echt niet meer verdedigende fouten maakt dan Vlaar Koopmeiners en Wuijtens tot nu toe. Met andere woorden hij ontwikkelt zich prima, is jong en absoluut in staat m.i. om in de basis te staan in tegenstelling tot vorig seizoen. De technische staf ziet dat goed.
DiepeMast
Invaller

Borsato schreef:
30 aug 2019, 16:54
-----------------------Bizot--------------------------
Svensson - Vlaar - Wuytens - Wijndal
---------Midtsjo-------Koopmeiners---------
--------------------Stengs---------------------------
Aboukhlal ----- Boadu ------- Idrissi
Of De Wit als 10. Daar moet je 'm in ieder geval een paar wedstrijden de kans voor geven. Bovendien heeft Stengs het ontzettend goed gedaan als rechtsbuiten. Als De Wit ook gewoon goed rendeert als 10 is er verder geen specifieke noodzaak om te gaan schuiven met Stengs.
Plaats reactie