Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
salmonyappi
Co

06 jun 2018, 20:57

pAZcal schreef:
06 jun 2018, 20:29
Te laat!
Afbeelding
en bonus voor de typo:
Afbeelding
Het is je gelukt!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

Leeuwenhart
Dagjesmens

06 jun 2018, 22:09

Jack schreef:
06 jun 2018, 14:48
Leeuwenhart noemt een aantal zaken op basis waarvan hij een aanstelling verantwoordt. Maar geen enkele van die zaken maakt indruk op mij. Mijn lijstje is wat mij te binnen schiet als ik aan zo´n aanstelling denk. En daar zit wel degelijk een gemeenschappelijk element in. Maar waarschijnlijk heeft ieder voor zich een lijstje met wat hij belangrijk vind. Ik vind het juist leuk als anderen zich uiten en meedenken. Leeuwenhart doet veel aannames die niet kloppen. Maar dat vind ik op zich niet erg omdat hij argumenteert. Daar heb ik respect voor.
Respect in goede orde ontvangen;)

Toch een beetje de pot verwijt de ketel verhaal want jij kan ook niet aantonen dat de mensen die nu worden aangenomen niet voldoen aan jouw lijstje. Ik zeg we geven ze een kans en openen deze discussie over 3 kwart jaar nog een keer. Qua geruchtenmolen blijft het rustig. Ik ben echt benieuwd of we straks uit het niets ineens op 4 plekken versterkt zijn, lijkt wel de stijl van Max te worden.

Sir Robbert
Fanatic

07 jun 2018, 14:06

Bombaman schreef:
06 jun 2018, 19:42
Gewoon zoals altijd dus. Geen rare geruchten, geen onrust in de tent. Max tovert straks weer wat verrassingen uit zijn hoge hoed en dan kunnen we keurig aan de voorbereiding beginnen. Stukken beter dan wanneer spelers voor 50 miljoen aan andere clubs gelinkt worden en vervolgens volgend seizoen hier op de bank zitten.
Mwah, normaal hebben wij toch altijd wel vrij rap de selectie rond? Toegegeven, we zien het niet altijd aankomen. In de winterstop natuurlijk wel al Mihalik aangetrokken, en nu Dekker voor Jong AZ. Voorbereiding begint straks alweer, dus als AZ zich echt wilt versterken dan zou je toch nog wat meer verwachten, en dan gaat het vrij traag op het moment. Nu is het wel zo dat er steeds meer jeugd doorkomt, dus wellicht de behoefte aan een transfer wat minder is.

Het is in ieder geval wel vrij saai :lol:
Bier.

salmonyappi
Co

07 jun 2018, 14:25

Sir Robbert schreef:
07 jun 2018, 14:06
Mwah, normaal hebben wij toch altijd wel vrij rap de selectie rond? Toegegeven, we zien het niet altijd aankomen. In de winterstop natuurlijk wel al Mihalik aangetrokken, en nu Dekker voor Jong AZ. Voorbereiding begint straks alweer, dus als AZ zich echt wilt versterken dan zou je toch nog wat meer verwachten, en dan gaat het vrij traag op het moment. Nu is het wel zo dat er steeds meer jeugd doorkomt, dus wellicht de behoefte aan een transfer wat minder is.

Het is in ieder geval wel vrij saai :lol:
Dat saaie is wel verklaarbaar: ten eerste is het seizoen net afgelopen, ten tweede komt het WK er aan gevolgd door vele transfers van opvallende spelers en uitblinkers waardoor er veel op gang gaat komen, maar men wacht dus af, en ten derde laat AZ meestal pas van zich horen als het praktisch of helemaal rond is. En dat is maar goed ook; ik persoonlijk geniet nooit zo van al dat gespeculeer en al die geruchten.
Gewoon lekker afwachten :wink:

Geest van Dirk
Goalscorer

07 jun 2018, 14:35

Ik vind het veel leuker om te zien welke spelers uit de jeugd op de deur kloppen :)

salmonyappi
Co

07 jun 2018, 16:34

Geest van Dirk schreef:
07 jun 2018, 14:35
Ik vind het veel leuker om te zien welke spelers uit de jeugd op de deur kloppen :)
Ik ook.

Geest van Dirk
Goalscorer

08 jun 2018, 13:40

AZ contracteert Savastano
Gepubliceerd op 8 juni 2018 , 15:03
ALKMAAR- AZ heeft vrijdag Mauro Savastano vastgelegd. De 21-jarige Zaandammer komt transfervrij over van ajax en sluit in Alkmaar aan bij Jong AZ. De linksback zette zijn handtekening onder een tweejarig contract, met de optie voor nog één jaar.

AZ contracteert Savastano
Savastano sloot zich op achtjarige leeftijd aan bij de jeugdopleiding van ajax en doorliep sindsdien diverse jeugdteams. Met het Onder 19-eltal werd hij drie keer op rij kampioen. Ook won de vleugelverdediger met Italiaanse roots een zilveren plak op het EK 2014 met Oranje Onder 17. Savastano kwam niet tot een debuut in de hoofdmacht van de Amsterdammers maar speelde wel mee in een oefenwedstrijd tegen Dinamo Moskou.

Jupiler League
Savastano maakte met 39 gespeelde wedstrijden vooral vlieguren in de Jupiler League. Hier debuteerde hij in mei 2015 en kwam daarna nog 33 keer in actie voor Jong ajax.

Go Ahead Eagles
Sinds de winterstop verdedigde Savastano de clubkleuren van Go Ahead Eagles. In Deventer liet hij zien multi-inzetbaar te zijn, want trainer Jan van Staa posteerde hem ook centraal in de defensie.

Savastano: ‘Aanvallend’
“Ik ben een aanvallende linksback die graag mee opkomt en een goede voorzet in huis heeft”, zei Savastano na het zetten van zijn handtekening. “Verder heb ik snelheid en kan ik mijn tegenstander uitschakelen. Want dankzij mijn Italiaanse roots heb ik ook mijn verdedigende kwaliteiten. Ik kijk ernaar uit om mezelf te laten zien in het AZ-shirt.”

Huiberts: ‘Potentie’
“Mauro heeft alle Nederlandse jeugdteams doorlopen en kan op meerdere posities in de verdediging spelen. Wij zien hem echt als linkervleugelverdediger. Wij zijn heel blij met zijn komst en hopen dat de potentie die Mauro heeft er bij AZ uit gaat komen”, aldus Directeur Voetbalzaken Max Huiberts.

Jack
Georg

09 jun 2018, 03:22

Leeuwenhart schreef:
06 jun 2018, 22:09
Respect in goede orde ontvangen;)

Toch een beetje de pot verwijt de ketel verhaal want jij kan ook niet aantonen dat de mensen die nu worden aangenomen niet voldoen aan jouw lijstje. Ik zeg we geven ze een kans en openen deze discussie over 3 kwart jaar nog een keer. Qua geruchtenmolen blijft het rustig. Ik ben echt benieuwd of we straks uit het niets ineens op 4 plekken versterkt zijn, lijkt wel de stijl van Max te worden.
Prima. Maar toch wil ik nog even kwijt dat het doel van de discussie wat mij betreft een waarschuwing is. Dat het in de wind wordt geslagen, of eigenlijk geen enkele rol speelt, was te verwachten. En ook, gedane zaken nemen nou eenmaal geen keer.

Zal Vonk dominanter dan Stam zijn in de staf van Jong AZ ? Stam lijkt de behoedzame zekere en zachte carrierebouwer. Vonk heeft een wildere achtergrond met meer persoonlijke risicomomenten. Beide CBV gediplomeerd. Wat is hun doelstelling ?

Wat is de doelstelling voor Jong AZ het komende seizoen ?
Glory Hunter

Jack
Georg

09 jun 2018, 03:40

Provocerend geformuleerd zou ik bijna zeggen dat de net niet technisch directeur de AZ net niet cultuur cultiveert door een net niet coach te versterken met een dominantere assistent net niet coach. En daarom wint AZ nooit wat. Ze kunnen niks. Alles wat er toe doet verliezen en blij op vakantie gaan omdat je een goed seizoen hebt gedraaid.
Glory Hunter

Jack
Georg

09 jun 2018, 03:51

Is Jong AZ het vlaggeschip van de jeugdopleiding met bijbehorende voorbeeldambitie of is Jong AZ het afvoerputje van het eerste. De plaats waar onzekerheid troef is ?
Glory Hunter

Geest van Dirk
Goalscorer

09 jun 2018, 06:20

Je hebt vast wel al het antwoord op je eigen vraag. En aangezien je alleen je eigen antwoorden begrijpt ..... :roll:

Jack
Georg

09 jun 2018, 08:13

Geest van Dirk schreef:
09 jun 2018, 06:20
Je hebt vast wel al het antwoord op je eigen vraag. En aangezien je alleen je eigen antwoorden begrijpt ..... :roll:
helpt dit ?

1. kampioen van de Jupiler League worden.
2. boven Jong ajax eindigen.
3. minimaal dezelfde eindklassering (16e) als dit jaar.
4. middenmoot of subtop.
5. handhaven zou al mooi zijn.
6. minimaal 3 spelers die debuteren in het eerste.
7. minimaal 1 speler die debuteert in het eerste.
8. winnen van het bekertoernooi.
9. opname van minimaal 5 spelers van O19.
10. minimaal 3 spelers in Jong Oranje.
11. elke wedstrijd van het eerste een speler op de bank.
12. een positief doelsaldo halen.
etc.

De lat ligt heel erg laag op dit moment. Jong AZ is als 16e van de 20 clubs geëindigd.
Jong ajax heeft geschiedenis geschreven door met beloften de competitie te winnen.

Door de lat laag te leggen boek je relatief weinig progressie. Maar ja.
Glory Hunter

FugAZi
Seizoenkaarthouder

09 jun 2018, 08:38

Jack schreef:
helpt dit ?

1. kampioen van de Jupiler League worden.
2. boven Jong ajax eindigen.
4. middenmoot of subtop.
5. handhaven zou al mooi zijn.
6. minimaal 3 spelers die debuteren in het eerste.
7. minimaal 1 speler die debuteert in het eerste.
8. winnen van het bekertoernooi.
9. opname van minimaal 5 spelers van O19.
10. minimaal 3 spelers in Jong Oranje.
11. elke wedstrijd van het eerste een speler op de bank.
etc.

De lat ligt heel erg laag op dit moment. Jong AZ is als 16e van de 20 clubs geëindigd.
Jong ajax heeft geschiedenis geschreven door met beloften de competitie te winnen.

Het is: jonge spelers zoveel mogelijk weerstand laten ervaren in een zo hoog mogelijke competitie, waardoor er beter beoordeeld kan worden waar de kwaliteiten liggen en waar aan gewerkt moet worden en te kunnen inzien wie het niveau aankan.
Je punt 5 zou dus wel belangrijk kunnen zijn, de rest is mooi meegenomen en komt vanzelf bovendrijven als alles goed loopt. Maar alles staat in het teken spelers beter te maken om de doelen van het eerste elftal te halen.

Geest van Dirk
Goalscorer

09 jun 2018, 10:14

Jack schreef:
helpt dit ?

1.
2.
4. middenmoot of subtop.
5. .
6.
7.
8.
9. .
10.
11.
etc.

Ik kan maar drie punten goedkeuren. Komt omdat jij ten eerste doelstelling en ambitie gelijksteld en ten tweede doe je dat ook zelfs door jou eigen ambities voor AZ als argument mee te nemen. Maar jij hebt geen verantwoordelijkheid, dus ik vind dat raar.

Kijk ik denk dat AZ binnen 1 tot 3 jaar landskampioen wordt. Ik zie die mogelijkheid gewoon als reëel scenario, maar dat heeft niks te maken met hoe of waar ik denk dat AZ de lat legt.

DiepeMast
Oude garde

14 jun 2018, 15:04

Geest van Dirk schreef:
09 jun 2018, 10:14

Kijk ik denk dat AZ binnen 1 tot 3 jaar landskampioen wordt. Ik zie die mogelijkheid gewoon als reëel scenario, maar dat heeft niks te maken met hoe of waar ik denk dat AZ de lat legt.
Dit is echt wishful thinking. Natuurlijk kun je hier een heel verhaal neerzetten met doorbraak van grote talenten, drie ultieme toptreffers in de scouting en een enorme terugval van minimaal twee van de drie FAP-clubs, maar het getuigt van weinig realisme. Zonder grotere omzet red je dit gewoonweg niet. Wel een mooie ambitie overigens. Het zou al meer dan mooi zijn als AZ zich de aankomende jaren kan blijven mengen in de strijd om plaats 2 en 3.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

Geest van Dirk
Goalscorer

14 jun 2018, 16:47

Ik vind het zeker wel realistisch omdat de top 3 het verschil niet voldoende kan maken met geld alleen. Ze zouden dan structureel AZ leeg moeten kopen en daar heeft zelfs ajax het geld niet voor over, want die wilt Europees concurreren en kopen dus voor veel geld buitenlandse spelers. AZ zal dus steeds beter kunnen bouwen en minder grote stappen terug hoeven te doen. Omdat het niveau van de gemiddelde zelf opgeleide speler die doorstroomt stijgt , waardoor er meer middelen over blijven om een steviger fundament te leggen voor toekomstige successen.

Er dreigt nu alweer een kaalslag bij ajax en PSV en zij zullen op momenten ook weer opnieuw moeten beginnen met bouwen. Is het niet dit seizoen, dan wel komend seizoen. Voetbal is een teamsport en dat geeft altijd mogelijkheden als een organisatie zijn zaakjes goed voor elkaar heeft.

DiepeMast
Oude garde

14 jun 2018, 17:37

Ik reageer dus even op je punt dat AZ in de aankomende drie jaar landskampioen gaat worden. Forget it. Gaat niet gebeuren. Die 'kaalslag' bij ajax waar je het over hebt kun je net zo goed op AZ toepassen. Als spelers hier goed presteren zijn ze weg. ajax heeft daarbij Jong ajax die net kampioen is geworden. Bovendien hebben ze een pittige oorlogskas. Mss dat Overmars nu nog behoudend is, maar wie zegt dat dat zo blijft, laat staan dat hij überhaupt nog 3 jaar bij ajax blijft. Hetzelfde geldt voor PSV en Feyenoord. Echt, vergeet het maar. Je moet echt een jaar zonder Europees voetbal hebben en extreme lucky strikes op de transfermarkt en doorstroming van absoluut Toptalent vanuit de jeugd om überhaupt kans te maken om serieus aan te haken in de strijd om het kampioenschap.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

~AZ~
Goalscorer

14 jun 2018, 18:24

DiepeMast schreef:
14 jun 2018, 17:37
Ik reageer dus even op je punt dat AZ in de aankomende drie jaar landskampioen gaat worden. Forget it. Gaat niet gebeuren. Die 'kaalslag' bij ajax waar je het over hebt kun je net zo goed op AZ toepassen. Als spelers hier goed presteren zijn ze weg. ajax heeft daarbij Jong ajax die net kampioen is geworden. Bovendien hebben ze een pittige oorlogskas. Mss dat Overmars nu nog behoudend is, maar wie zegt dat dat zo blijft, laat staan dat hij überhaupt nog 3 jaar bij ajax blijft. Hetzelfde geldt voor PSV en Feyenoord. Echt, vergeet het maar. Je moet echt een jaar zonder Europees voetbal hebben en extreme lucky strikes op de transfermarkt en doorstroming van absoluut Toptalent vanuit de jeugd om überhaupt kans te maken om serieus aan te haken in de strijd om het kampioenschap.
Ik zie wel een reële kans om deze groep domoren op relatief korte termijn structureel te passeren qua voetbalresultaten.

salmonyappi
Co

14 jun 2018, 20:21

~AZ~ schreef:
14 jun 2018, 18:24
Ik zie wel een reële kans om deze groep domoren op relatief korte termijn structureel te passeren qua voetbalresultaten.
Zolang ze maar van onze talenten afblijven !

leszz
Seizoenkaarthouder

15 jun 2018, 10:56

Jack schreef:
09 jun 2018, 03:40
Provocerend geformuleerd zou ik bijna zeggen dat de net niet technisch directeur de AZ net niet cultuur cultiveert door een net niet coach te versterken met een dominantere assistent net niet coach. En daarom wint AZ nooit wat. Ze kunnen niks. Alles wat er toe doet verliezen en blij op vakantie gaan omdat je een goed seizoen hebt gedraaid.
Ik vind deze tekst lang niet gek op een paar puntjes na. Wel geloof ik dat er aan een duurzame lange termijn structuur wordt gewerkt welke ervoor zal zorgen dat wij de vaste nummer 4 zijn die mondjesmaat iets dichter bij de "grote" 3 zal brengen. Daar waar ook gelijk het plafond zal liggen omdat je als club uit alkmaar simpelweg nooit een grote club kan worden zoals de andere 3. Qua stadion en achterban zit er niet veel rek in, qua inkomsten zit er een klein beetje rek in, en laten we wel wezen met aanzienlijk minder geld zal je je nooit in die top 3 gaan nestelen, hoe goed een jeugdopleiding of scouting ook is.

Plaats reactie
  • Informatie