Functioneren Jeugdopleiding

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Metalingus
Fanatic

09 nov 2019, 19:03

Luuk Kluiters heeft vooralsnog helemaal geen behoefte aan een overstap en heeft het prima naar zijn zin bij AZ.

Op VI:
De speler zelf heeft het overigens uitstekend naar zijn zin in Alkmaar en is op dit moment niet met een vertrek bezig.
'Luuk heeft in februari van dit jaar heel bewust gekozen voor AZ, terwijl er toen ook andere clubs belangstelling hebben. Het zou raar zijn als hij nu alweer bezig zou zijn met een vertrek, dat is wat ons betreft niet aan de orde. Ik heb zelf ook geen contact gehad met ajax hierover. Luuk voelt zich goed in Alkmaar en wil daar in alle rust aan zijn ontwikkeling werken', aldus vader Brian Daniels.
De zestienjarige Kluiters heeft nog geen contract bij AZ, waar de boomlange centrale verdediger geldt als een groot talent. Eerder vandaag was de mandekker, die ook wordt gevolgd door enkele buitenlandse topclubs, uitgerekend in een wedstrijd met AZ tégen ajax nog goed voor een assist.
ForzAZ
Invaller

09 nov 2019, 20:13

Ik heb vanmiddag grotendeels de tweede helft gezien van ajax onder 17 tegen AZ onder 17. AZ was in de tweede zeer fel en jaagte de tegenstander over het hele veld op. Dat leidde tot veel balverlies bij hen en in de omschakeling profiteerde AZ. De speelstijl van het eerste zag ik hier ook terug. Met middenvelders Fedde Jong en aanvoerder Nick Twisk heeft AZ sterke middenvelders. Voorin een supertrio met Van Brederode, Barasi en Touré. De laatste is fysiek sterk en pijlsnel.

De speler waar nu zoveel over te doen is Luuk Kluiters is een grote donkere centrumverdediger. Komt van Zeeburgia en is nieuw dit jaar. Opvolger van Rio Hillen die ook al door ajax weggeroofd is, evenals Fitz-Jim uit dit team. Of Kluiters het grote talent is heb ik niet kunnen zien, want ik heb maar een gedeelte gezien en na een uur werd hij gewisseld. Eenhoorn gaat iig zijn beklag doen op het eerstvolgende eredivisie-overleg. Maar wat ik al meteen dacht dat 'Herenakkoord' is voor die rijke neuzen een 'wassen NEUS'!
Bombaman
Fanatic

09 nov 2019, 21:44

Laat ze lekker de schurft krijgen daar in Ouderkerk aan de Amstel. Wat mij betreft nooit meer zaken mee doen. Als we niet al voorlopen op het gebied van jeugdopleiding, dan zal dat een kwestie van een paar seizoenen zijn. Als we serieus structureel de "traditionele top-3" aan willen vallen, lijkt me het een uitstekende eerste stap om überhaupt geen spelers die kant op te laten gaan. Of om hun afdankertjes voor een prikkie op te halen, want die zijn blijkbaar ook niet goed genoeg om een versterking voor ons te zijn.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Dario Hubner
Fanatic

10 nov 2019, 06:45

Bombaman schreef:
09 nov 2019, 21:44
Laat ze lekker de schurft krijgen daar in Ouderkerk aan de Amstel. Wat mij betreft nooit meer zaken mee doen. Als we niet al voorlopen op het gebied van jeugdopleiding, dan zal dat een kwestie van een paar seizoenen zijn. Als we serieus structureel de "traditionele top-3" aan willen vallen, lijkt me het een uitstekende eerste stap om überhaupt geen spelers die kant op te laten gaan. Of om hun afdankertjes voor een prikkie op te halen, want die zijn blijkbaar ook niet goed genoeg om een versterking voor ons te zijn.
AZ is hier (jeugdspelers zonder contract) toch helemaal niet leidend in? Sterker, AZ heeft geen hol te vertellen als een speler wil overstappen.
pAZcal
Goalscorer

10 nov 2019, 10:48

Als Kluiters 16 is en echt een groot talent is, is het nu een goed moment om hem een contract aan te bieden. Laat ajax maar lekker de tyfus krijgen. Kutclub.
~AZ~
Kristen

18 nov 2019, 19:05

Drie hoofdrollen voor AZ jeugdexpononten in deze statistische analyse van het talent in de eredivisie.
~AZ~
Kristen

03 dec 2019, 20:26

Ik ben benieuwd hoe AZ hier gestemd heeft. Als het niet verplicht is dan begrijp ik de reactie van ajax ook niet zo goed.
dirkjan
Invaller
Contacteer:

04 dec 2019, 05:50

Ik neem ook aan dat AZ dezelfde mening heeft dat PSV en ajax. Geen O21, maar eerste divisie!
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
~AZ~
Kristen

04 dec 2019, 06:48

dirkjan schreef:
04 dec 2019, 05:50
Ik neem ook aan dat AZ dezelfde mening heeft dat PSV en ajax. Geen O21, maar eerste divisie!
Volgens mij is het niet of het een of het ander, maar mag je allebei hebben.
Lecompte
Oude garde

07 dec 2019, 17:55

pAZcal schreef:
10 nov 2019, 10:48
Als Kluiters 16 is en echt een groot talent is, is het nu een goed moment om hem een contract aan te bieden. Laat ajax maar lekker de tyfus krijgen. Kutclub.
Vanmiddag viel deze jongen in bij onder 17. Hij is helemaal nog niet contract waardig. Snap de hele heisa niet.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Kilkenny
Moderatort

07 dec 2019, 22:49

Lecompte schreef:
07 dec 2019, 17:55
Vanmiddag viel deze jongen in bij onder 17. Hij is helemaal nog niet contract waardig. Snap de hele heisa niet.
Baseer jij dat nou op 1 invalbeurt?
Lecompte
Oude garde

08 dec 2019, 16:05

Kilkenny schreef:
07 dec 2019, 22:49
Baseer jij dat nou op 1 invalbeurt?
Ja, hier had ik niet veel tijd voor nodig.
Ik denk dat de scouts van ajax meer oog hadden voor Wouter Goes. Deze uit onder 16 doorgeschoven speler heeft wel alles in zich om van de zomer een contract te krijgen.
DeZuivelDuivel
Oude garde

08 dec 2019, 17:08

Hoe goed is Jurre van Aken eigenlijk? zag hem in een Oranje selectie staan (zelfde leeftijdsgroep als Barasi en de jongens die naar ajax zijn vertrokken), maar nog niet eerder iets over gehoord.
Johnaz
Teletext-supporter

09 dec 2019, 14:49

Goes is een aantal jaren geleden afgevallen bij ajax. Klopt het dat Fedde de Jong naar ajax gaat ?
~AZ~
Kristen

09 dec 2019, 15:47

Johnaz schreef:
Goes is een aantal jaren geleden afgevallen bij ajax. Klopt het dat Fedde de Jong naar ajax gaat ?
Dan moeten ze wel betalen, hij ligt vast tot 2022.
Kilkenny
Moderatort

09 dec 2019, 19:59

Johnaz schreef:
Dat zegt niets. :D
eenjaarazalkmaar
Herry en/of Berry

11 dec 2019, 08:21

Gisteren een nieuwe blog gepubliceerd: https://eenjaarazalkmaar.sport.blog/201 ... n-opleidt/. Het gaat over de manier waarop AZ talenten opleidt. In deel 1 ga ik in op biologische leeftijd, ongelijke kansen door het systeem dat we wereldwijd kennen (geboortemaandeffect) en hoe AZ daarmee om gaat. Je zult zien dat Stengs en Boadu 2 compleet verschillende talenten zijn en dat AZ's opleiding op maat hen heeft gebracht waar ze nu zijn. Hieronder is de inleiding van de blog.

"Hoe AZ talenten opleidt
Deel 1: Biologische leeftijd en geboortemaandeffect

AZ is hot. Op TV, in voetbalmagazines, online en in kranten wordt de huidige nummer 2 veel vaker besproken dan vorig seizoen. Met aanvallend voetbal verslaat AZ in Nederland topclubs en overwintert het in Europa. AZ is hofleverancier van Jong Oranje (3 tot 5 spelers) en leverde in november 2019 de debutanten Stengs en Boadu af bij het Nederlands elftal. Dit succes is het resultaat van een lange zoektocht naar de antwoorden op de vragen: wat is talent? welke omgeving moet je creëren om het maximale uit een talent te halen; en hoe maak je een winnend team van deze talenten?

In deel 1 van een serie blogs over hoe AZ talenten opleidt ga ik in op het thema biologische leeftijd en het geboortemaandeffect. Wat is het, hoe gaat AZ er mee om en wat heeft het de club opgeleverd?"
~AZ~
Kristen

11 dec 2019, 21:17

eenjaarazalkmaar schreef:
11 dec 2019, 08:21
Gisteren een nieuwe blog gepubliceerd: https://eenjaarazalkmaar.sport.blog/201 ... n-opleidt/. Het gaat over de manier waarop AZ talenten opleidt. In deel 1 ga ik in op biologische leeftijd, ongelijke kansen door het systeem dat we wereldwijd kennen (geboortemaandeffect) en hoe AZ daarmee om gaat. Je zult zien dat Stengs en Boadu 2 compleet verschillende talenten zijn en dat AZ's opleiding op maat hen heeft gebracht waar ze nu zijn. Hieronder is de inleiding van de blog.

"Hoe AZ talenten opleidt
Deel 1: Biologische leeftijd en geboortemaandeffect

AZ is hot. Op TV, in voetbalmagazines, online en in kranten wordt de huidige nummer 2 veel vaker besproken dan vorig seizoen. Met aanvallend voetbal verslaat AZ in Nederland topclubs en overwintert het in Europa. AZ is hofleverancier van Jong Oranje (3 tot 5 spelers) en leverde in november 2019 de debutanten Stengs en Boadu af bij het Nederlands elftal. Dit succes is het resultaat van een lange zoektocht naar de antwoorden op de vragen: wat is talent? welke omgeving moet je creëren om het maximale uit een talent te halen; en hoe maak je een winnend team van deze talenten?

In deel 1 van een serie blogs over hoe AZ talenten opleidt ga ik in op het thema biologische leeftijd en het geboortemaandeffect. Wat is het, hoe gaat AZ er mee om en wat heeft het de club opgeleverd?"
Leuk stuk, goed geschreven.
Lecompte
Oude garde

12 dec 2019, 05:41

https://www.soccervision.nl/nieuws/nieu ... rtikel=121

Bovenstaand een link naar een interview met Thijs Oosting. Zijn vader is de nieuwe trainer van Vitesse.
Plaats reactie