Bjørn Johnsen

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
salmonyappi
Georg

14 aug 2018, 13:07

Antti Opdam schreef:
14 aug 2018, 12:50
Welke echt luchtduel heeft hij gewonnen dan?
Hoeveel tijd heeft ie daar voor gehad?
Als ie in 5 minuten de bal 1x op zijn hoofd krijgt en die hangt meteen kán je die conclusie trekken😉
Doet niets af aan Wout zijn prestaties.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

DiepeMast
Oude garde

14 aug 2018, 13:12

Antti Opdam schreef:
14 aug 2018, 12:50
Welke echt luchtduel heeft hij gewonnen dan?

En moet hier nu weer een compilatie komen van de (kop)doelpunten van mijn Wout ?
Oeoeoeh... Kritiek op Woutje en gelijk op de teentjes getrapt? Ik kan wel even het aantal luchtduels opzoeken van Wout vorig seizoen. Kun je leuk een paar kopdoelpuntjes maken, maar dan kom je op dat punt (met een kleine 2 meter) gewoon tekort.

...

Gewonnen luchtduels Eredivisie 2017/2018
Wout 2.4 gewonnen luchtduels per 90 min
Johnsen 5.9 gewonnen luchtduels per 90 min

Maar goed, Wout heeft inderdaad 4 kopdoelpunten gemaakt. Johnsen 3... Maar hij staat nu alweer op 1 :lol:.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

Antti Opdam
Kristen

14 aug 2018, 13:46

Salmonyappi, dit werd gesteld:

Hij kan in ieder geval koppen en (blijkbaar) luchtduels winnen.

Dat kan je na 10 minuten en één vrije kopbal inderdaad niet zeggen. Blij dat we op één lijn zitten. Verder:
DiepeMast schreef:
14 aug 2018, 13:12

Maar goed, Wout heeft inderdaad 4 kopdoelpunten gemaakt. Johnsen 3... Maar hij staat nu alweer op 1 :lol:.
Deze cijfers zeggen me niet veel. Het gaat ook om het aantal kopduels dat je aangaat of moet aangaan en waar de hoge ballen vandaan komen. Wat ik wel weet is dat ik Weghorst weinig grote kopkansen heb zien missen en wel hele mooie heb zien maken.

bart van der velden
Supporter

14 aug 2018, 14:15

Het is hoe dan ook heel lekker als je als nieuwe spits binnen 3 minuten je eerste goal maakt. Ook al was NAC beroerd. Goed voor het vertrouwen! Na AZ-Vitesse weten we hoe goed hij echt is vermoed ik.

DiepeMast
Oude garde

14 aug 2018, 15:45

Antti Opdam schreef:
...
Deze cijfers zeggen me niet veel. Het gaat ook om het aantal kopduels dat je aangaat of moet aangaan en waar de hoge ballen vandaan komen.
Snap ik... Ze vallen niet in jouw straatje ;). Als de cijfers andersom waren geweest had je ongetwijfeld gezegd dat Wout zo'n goede kopper is.
Antti Opdam schreef:
Wat ik wel weet is dat ik Weghorst weinig grote kopkansen heb zien missen en wel hele mooie heb zien maken.
Inderdaad. Maar liefst 4 :lol:.

Antti Opdam
Kristen

15 aug 2018, 07:41

DiepeMast schreef:
14 aug 2018, 15:45
Snap ik... Ze vallen niet in jouw straatje ;). Als de cijfers andersom waren geweest had je ongetwijfeld gezegd dat Wout zo'n goede kopper is.
Klopt.

8)

Maar een absoluut aantal gewonnen kopduels zegt natuurlijk heel veel als je amper hoge ballen krijgt. Of juist heel veel hoge ballen krijgt.

DiepeMast
Oude garde

15 aug 2018, 14:58

Antti Opdam schreef:
15 aug 2018, 07:41
Klopt.

8)
:lol:

Goed, we gaan het wel zien dit seizoen met Magic Johnsen. Overigens ben ik erg benieuwd naar Weghorst in de Bundesliga. Hopelijk laat hij het daar zien.

salmonyappi
Georg

15 aug 2018, 15:11

DiepeMast schreef:
15 aug 2018, 14:58
:lol:

Goed, we gaan het wel zien dit seizoen met Magic Johnsen. Overigens ben ik erg benieuwd naar Weghorst in de Bundesliga. Hopelijk laat hij het daar (ook) zien

DiepeMast
Oude garde

15 aug 2018, 18:18

Inderdaad. On topic: wordt onze Fresh Prince ook onze nieuwe penaltynemer?

~AZ~
Barry

15 aug 2018, 18:30

De penalty van Koopmeiners was behoorlijk overtuigend, in tegenstelling tot het gros van zijn directe vrije trappen. Johnsen heeft bij ADO ook geen penalty’s genomen.

Last Scout
Goalscorer

15 aug 2018, 19:05

Antti Opdam schreef:
Salmonyappi, dit werd gesteld:

Hij kan in ieder geval koppen en (blijkbaar) luchtduels winnen.

Dat kan je na 10 minuten en één vrije kopbal inderdaad niet zeggen. Blij dat we op één lijn zitten. Verder:

Deze cijfers zeggen me niet veel. Het gaat ook om het aantal kopduels dat je aangaat of moet aangaan en waar de hoge ballen vandaan komen. Wat ik wel weet is dat ik Weghorst weinig grote kopkansen heb zien missen en wel hele mooie heb zien maken.
Nee Antti dit was vrij duidelijk, Johnsen is gewoon sterker in de duels en sterker met zijn hoofd. het zou je eerder moeten benieuwen wat hij voor de rest kan want zo op het oog zijn dat zijn echte directe wapens. (dus geen technisch voetbalwonder van wie je een omhaal of een afstandspoeier of een sierlijke dribbel met omspelen van de tegenstander en een zoete afronding of een vrije trap zou verwachten).

Je moet ze wel in hun waarde laten ;)
Bij Alkmaar begint de victorie!

Antti Opdam
Kristen

16 aug 2018, 08:04

Last Scout schreef:
15 aug 2018, 19:05
Nee Antti dit was vrij duidelijk, Johnsen is gewoon sterker in de duels en sterker met zijn hoofd.
Dat kan zo zijn, maar dat kan ik op basis van die cijfers en de invalbeurt tegen NAC Breda niet concluderen.

Absolute aantallen zijn niet zaligmakend als je veel meer mogelijkheden krijgt.

salmonyappi
Georg

16 aug 2018, 08:12

Antti Opdam schreef:
16 aug 2018, 08:04
Dat kan zo zijn, maar dat kan ik op basis van die cijfers en de invalbeurt tegen NAC Breda niet concluderen.

Absolute aantallen zijn niet zaligmakend als je veel meer mogelijkheden krijgt.
Jij bent het van het “eerst zien, dan geloven” type. :wink:

Antti Opdam
Kristen

16 aug 2018, 08:18

salmonyappi schreef:
16 aug 2018, 08:12
Jij bent het van het “eerst zien, dan geloven” type. :wink:
Tja. Of durf jij de stelling nu al aan dat Johnsen sterker met het hoofd en in de duels is dan Weghorst?

AZ 4 Life
Gewoon Dirk

16 aug 2018, 08:37

Elke vergelijking op basis van cijfers is op dit moment nog onzinnig. Althans, je moet wel appels met appels vergelijken en de cijfers van Johnsen bij AZ zijn gebaseerd op 25 hele minuten. Laat hem eerst eens tien hele wedstrijden spelen voor we echt een beetje kunnen vergelijken.

Ik vind het trouwens wel een prima gozer. Er zit een goede kop op. Wat dat betreft ben ik al wel positief gestemd.

DiepeMast
Oude garde

16 aug 2018, 08:40

AZ 4 Life schreef:
16 aug 2018, 08:37
Elke vergelijking op basis van cijfers is op dit moment nog onzinnig. Althans, je moet wel appels met appels vergelijken en de cijfers van Johnsen bij AZ zijn gebaseerd op 25 hele minuten. Laat hem eerst eens tien hele wedstrijden spelen voor we echt een beetje kunnen vergelijken.

Ik vind het trouwens wel een prima gozer. Er zit een goede kop op. Wat dat betreft ben ik al wel positief gestemd.
Mijn cijfers waren over het gehele afgelopen Eredivisie seizoen. Dat lijkt me redelijk onderbouwd. Het zou me verbazen als hij het "koptechnisch" gezien ineens veel minder gaat doen.

Antti Opdam
Kristen

16 aug 2018, 08:53

DiepeMast schreef:
16 aug 2018, 08:40
Mijn cijfers waren over het gehele afgelopen Eredivisie seizoen. Dat lijkt me redelijk onderbouwd. Het zou me verbazen als hij het "koptechnisch" gezien ineens veel minder gaat doen.
Je doelt op deze cijfers?

Dan geef ik je op een briefje: Johnsen gaat dit jaar absoluut minder kopduels winnen. Een spits van AZ mag al "blij zijn" als hij drie tot vier keer per wedstrijd een kopduel mag aan gaan. Het is niet zo dat je - zoals bij Den Haag - veel raketten van achteruit (of de zijkant) krijgt. Hoeveel hoge ballen heb je tegen NAC Breda bijvoorbeeld al gezien?

DiepeMast
Oude garde

16 aug 2018, 09:02

Antti Opdam schreef:
16 aug 2018, 08:53
Je doelt op deze cijfers?

Dan geef ik je op een briefje: Johnsen gaat dit jaar absoluut minder kopduels winnen. Een spits van AZ mag al "blij zijn" als hij drie tot vier keer per wedstrijd een kopduel mag aan gaan. Het is niet zo dat je - zoals bij Den Haag - veel raketten van achteruit (of de zijkant) krijgt. Hoeveel hoge ballen heb je tegen NAC Breda bijvoorbeeld al gezien?
Punt was of Magic koptechnisch beter is tov jouw heilige Woutje. Aantallen zijn inderdaad wat wispelturig tussen teams, wegens andere tactieken. AZ speelt liever over de grond net zo lang door tot er iemand in scoringspositie staat. Maar goed... Ik geloof wel dat hij het koptechnisch beter gaat doen, dus: meer dan 2.4 gewonnen kopduels per 90 minuten :) . We zullen het zien. Misschien wordt het niets, dan heb jij gelijk. Als ik gelijk heb verwacht ik een excuus van je, zonder een wollig verhaal met verzachtende omstandigheden. :lol:

(Yeah right... Antti die een verkeerde voorspelling gaat toegeven. :lol: :lol:)

Antti Opdam
Kristen

16 aug 2018, 09:12

DiepeMast schreef:
16 aug 2018, 09:02
Punt was of Magic koptechnisch beter is tov jouw heilige Woutje. Aantallen zijn inderdaad wat wispelturig tussen teams, wegens andere tactieken. AZ speelt liever over de grond net zo lang door tot er iemand in scoringspositie staat. Maar goed... Ik geloof wel dat hij het koptechnisch beter gaat doen, dus: meer dan 2.4 gewonnen kopduels per 90 minuten :) . We zullen het zien. Misschien wordt het niets, dan heb jij gelijk. Als ik gelijk heb verwacht ik een excuus van je, zonder een wollig verhaal met verzachtende omstandigheden. :lol:
Dat zou ook best kunnen.

Maar dat is mijn stelling niet.

Als AZ dit jaar opeens veel in de verdrukking komt kan dit cijfer zomaar gaan stijgen. Dat hoeft nog niets te zeggen over de kopkracht. Je hebt te maken met zwakkere tegenstanders. Andere medespeles. Ik vind het een heel lastig getal om mezelf op vast te pinnnen. Maar ik durf de stelling zeker wel aan dat hij dit jaar onder de 5,9 gaat komen. Op andere cijfers en stellingen ga ik niet in.

PS. In het geval van Jahanbakhsh heb ik mijn ongelijk trouwens ook al meerdere malen toegegeven. Die heeft het beter gedaan dan ik dacht. Verder ken ik eigenlijk geen situatie dat ik er naast zit. (Nu maar hopen dat niemand gaat zoeken.)
Laatst gewijzigd door Antti Opdam op 16 aug 2018, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.

ForzAZ
Invaller

16 aug 2018, 09:13

Met betere aangevers om je heen in het veld en dus beter geplaatste ballen heb je een hogere kans op een hogere score. Ook een factor mee te nemen in je beoordeling.

Zie perfecte voorzet Ouwejan tussen twee verdedigers en buiten bereik van de keeper op Johnsen tegen NAC.

PS. Antti maak op mijn verzoek van "mijn Wout" > "onze Wout"! Vanaf dag 1 van "onze Wout" bij AZ heb ik achter hem gestaan in vele discussies.

Plaats reactie
  • Informatie