Bjørn Johnsen

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Antti Opdam
Kristen

01 aug 2018, 08:10

AZ 4 Life schreef:
30 jul 2018, 10:16
Vooraf ben ik kritisch geweest, het zou zeker niet mijn keuze zijn geweest gezien de transfersom, leeftijd en (jonge) alternatieven. Maar goed, laten we kijken hoe hij het doet. Zag van het weekend nog eens zijn goals bij ADO voorbij komen en daar zaten een aantal zeer fraaie treffers blij.
Beetje flauw. Het is leuker om vooraf met een zeer uitgesproken mening de discussie in te gaan. Dan kunnen we elkaar weer lekker quoten achteraf. Ik merk dat ik zelf ook wat behoudend ben. Kunnen we deze discussie niet wat aanwakkeren middels het gokken op het aantal doelpunten en assists (oid)?

Last Scout
Goalscorer

01 aug 2018, 09:25

Antti Opdam schreef:
Beetje flauw. Het is leuker om vooraf met een zeer uitgesproken mening de discussie in te gaan. Dan kunnen we elkaar weer lekker quoten achteraf. Ik merk dat ik zelf ook wat behoudend ben. Kunnen we deze discussie niet wat aanwakkeren middels het gokken op het aantal doelpunten en assists (oid)?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw inhoudelijke analyse van het spel van Johnsen wat je tot nog toe hebt kunnen zien?
Bij Alkmaar begint de victorie!

Antti Opdam
Kristen

01 aug 2018, 09:55

Last Scout schreef:
01 aug 2018, 09:25
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw inhoudelijke analyse van het spel van Johnsen wat je tot nog toe hebt kunnen zien?
Dan moet ik me baseren op youtube-filmpjes, statistieken en verhalen uit de tweede hand (gisteren heb ik toevallig nog een ADO supporter hierover gesproken). Dat vind ik allemaal nogal risicovol. Ik heb hier ooit ook eens gepleit voor het halen van Kevin Hofland en die raakte toen bij Feijenoord geen bal meer. Op basis daarvan heb ik mezelf aangeleerd om een speler eerst weer een aantal maal zelf 90 minuten te bekijken.

Op Johnsen heb ik nog nooit echt gelet. Maar ik wil best een 'educated guess' doen.

- living on the edge -

Zoals hier uit de statistieken al bleek kan hij niet (mee)voetballen. Ook aanzienlijk minder dan Mijn Wout ( :hart: ). Dat vind ik een probleem en onhandig. Daarnaast maakt hij geen overdreven goede kopdoelpunten en zaten er veel toevalstreffers tussen. Van richting veranderde ballen. Klutssituaties. Verder heeft hij een normale snelheid en geen noemenswaardige passeerbeweging. Verder zag ik twee redelijke afstandsschoten.

Het piept en kraakt nogal bij deze jongen.

Zijn grootste kracht is zijn tor - instinct. In de afronding oogt hij wel scherp en gecontroleerd. Kluts-goals maken is ook een kwaliteit. Al denken sommige forummers dat elke spits er bij AZ er wel 15 in schiet, maar daar twijfel ik aan. In het geval van Johnsen schat ik in dat hij - mits hij alles speelt natuurlijk - wel minstens 15 goals moet kunnen maken. En dat is toch altijd lekker mee genomen. Mijn inschatting: 17 goals. Ook omdat AZ heel aanvallend speelt.

Maar erg warm word ik niet van deze speler. En gezien zijn leeftijd en eerdere clubs verwacht ik niet dat er nog heel veel meer in zit. Met Altidore, Janssen en Johannsson pakte AZ telkens spelers van 5 jaar jonger die ook in de jeugd al werden gezien als talent. Deze aankoop komt me wat opportunistisch voor.

Eindoordeel: komt dit seizoen tot 17 goals, maar medespelers en publiek blijven morren door verder matig spel. Er wordt een concurrent gehaald en/of Boadu staat op waardoor hij volgend seizoen tot 14 goals komt. Hij wordt vervolgens verkocht aan een Duitse degradatiekandidaat voor 6 miljoen. Of je er onder de streep dan echt iets aan gehad hebt is de vraag.

FugAZi
Seizoenkaarthouder

01 aug 2018, 14:11

Een week of wat eerder halen had niet uitgemaakt, hij was toch nog niet fit.

AZRickGrimesAZ
Ben-Sider

01 aug 2018, 19:20

Antti Opdam schreef:
Ik denk dat Johnsen, mits hij een basisplaats heeft dit seizoen, 25 goals maakt. Hij zal iedereen verassen met zijn efficiency.

Denniz
Fanatic

01 aug 2018, 23:57

en wie gaat de ballen geven op Johnson? Idrissi gaat eigenlijk altijd naar binnen, misschien onze nieuwe Roemeen? heb ik nog niet gezien. Het lijkt me niet de spits die je in de loop kan aanpassen... het is geen voetballer,

salmonyappi
Georg

02 aug 2018, 06:19

Denniz schreef:
en wie gaat de ballen geven op Johnson? Idrissi gaat eigenlijk altijd naar binnen, misschien onze nieuwe Roemeen? heb ik nog niet gezien. Het lijkt me niet de spits die je in de loop kan aanpassen... het is geen voetballer,
:shock: Dan snap ik niet dat AZ ‘m heeft gekocht! Wat doet ie dan? IJshockey?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

DiepeMast
Oude garde

02 aug 2018, 08:02

salmonyappi schreef:
:lol: Het is af en toe ook zo makkelijk hier :-)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

Last Scout
Goalscorer

02 aug 2018, 08:36

salmonyappi schreef:
Amerikaan met zijn lengte? basketballen, overduidelijk.
Bij Alkmaar begint de victorie!

AZ 4 Life
Gewoon Dirk

02 aug 2018, 10:47

Antti Opdam schreef:
Assists zullen er drie tot vijf zijn denk ik. Goals tussen de vijftien en twintig in de eredivisie. Hangt een beetje af van een aantal factoren, eentje daarvan is de aanvoer van de zijkanten. Rotariu kan ik namelijk totaal niet inschatten.

~AZ~
Barry

02 aug 2018, 17:59

Denniz schreef:
Idrissi en assists:

Afbeelding

MO7
Beheerder

03 aug 2018, 00:34

Sterkte, knul.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?

Metalingus
Fanatic

03 aug 2018, 12:38

Tsja, koopt AZ een spits die bij het beoogde tactisch spel past of moet je het spel afstemmen op de kwaliteit van de spelers?

Wout kon ook vrij behoorlijk met de rug naar de goal spelen, spelers als Vincent Janssen en Luuk de Jong zijn daar nog beter in. Friday kan dat totaal niet, die moet echt met de neus richting goal spelen. En zo speelt AZ het spelletje meestal niet. Johnsen is volgens mij ook zo’n type die het meest tot zijn recht komt als hij naar de goal toe gedraaid staat. Muhren had dat trouwens ook sterk.

Ik hoop dus dat AZ beter gebruik gaat maken van de kwaliteiten van de spelers.

zeekomkommer
Oude garde

04 aug 2018, 09:35

Metalingus schreef:
03 aug 2018, 12:38
Tsja, koopt AZ een spits die bij het beoogde tactisch spel past of moet je het spel afstemmen op de kwaliteit van de spelers?

Wout kon ook vrij behoorlijk met de rug naar de goal spelen, spelers als Vincent Janssen en Luuk de Jong zijn daar nog beter in. Friday kan dat totaal niet, die moet echt met de neus richting goal spelen. En zo speelt AZ het spelletje meestal niet. Johnsen is volgens mij ook zo’n type die het meest tot zijn recht komt als hij naar de goal toe gedraaid staat. Muhren had dat trouwens ook sterk.

Ik hoop dus dat AZ beter gebruik gaat maken van de kwaliteiten van de spelers.
Of een neustransplantatie. 8-[
Mijn kennis van de feiten is ontoereikend om hier iets van te vinden :-k
Winnen is voor losers

Geest van Dirk
Goalscorer

10 aug 2018, 10:30

...... and that's what we mean by honey \:D/

leszz
Ben-Sider

10 aug 2018, 10:35

Volgens vdBrom nog niet helemaal zeker of hij zondag gaat spelen omdat hij met een achterstand binnen kwam. Man man man..

salmonyappi
Georg

10 aug 2018, 10:37

leszz schreef:
Volgens vdBrom nog niet helemaal zeker of hij zondag gaat spelen omdat hij met een achterstand binnen kwam. Man man man..
0-1 achter?

AZ 4 Life
Gewoon Dirk

10 aug 2018, 11:13

leszz schreef:
Man man man? Dat is toch volstrekt logisch? Waarom zou je een risico met hem nemen. Volgens mij had hij in de voorbereiding bij ADO ook nog last van een lichte blessure. Dan kan je hem nu geforceerd gaan brengen met een risico op grotere schade, of gewoon verantwoordelijk handelen. We spelen tegen NAC en Emmen, van die ploegen ben je ook verplicht te winnen met Boadu, Friday of Seuntjens in de spits.

salmonyappi
Georg

10 aug 2018, 11:19

AZ 4 Life schreef:
Man man man? Dat is toch volstrekt logisch? Waarom zou je een risico met hem nemen. Volgens mij had hij in de voorbereiding bij ADO ook nog last van een lichte blessure. Dan kan je hem nu geforceerd gaan brengen met een risico op grotere schade, of gewoon verantwoordelijk handelen. We spelen tegen NAC en Emmen, van die ploegen ben je ook verplicht te winnen met Boadu, Friday of Seuntjens in de spits.
Echt serieus overweeg je Friday nog ? :?

leszz
Ben-Sider

10 aug 2018, 11:44

AZ 4 Life schreef:
Hij heeft tegen Excelsior al 60 min gespeeld vorige week, lijkt me dan vreemd om hem deze wedstrijd niet te laten spelen mocht dat het geval zijn. Zou op zijn minst vreemd zijn.

Plaats reactie
  • Informatie