Bjørn Johnsen

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Jack
Georg

28 jul 2018, 10:45

Met het aantrekken van Bjørn Johnsen komt Friday met z'n kont weer op de bank te zitten. Schat ik zo.

Die wil namelijk niks. Just help the team and being important. Geen winnaars mentaliteit.

Björn-Borg.jpg
Björn-Borg.jpg (74.15 KiB) 1152 keer bekeken

Wat was deze Björn goed in zijn tijd. Tot op vandaag ongeëvenaard.
Glory Hunter

salmonyappi
Georg

28 jul 2018, 10:54

Jack schreef:
28 jul 2018, 10:45
Met het aantrekken van Bjørn Johnsen komt Friday met z'n kont weer op de bank te zitten. Schat ik zo.

Die wil namelijk niks. Just help the team and being important. Geen winnaars mentaliteit.

Björn-Borg.jpg

Wat was deze Björn goed in zijn tijd. Tot op vandaag ongeëvenaard.
Qua Björn misschien, maar Federer is vele malen beter........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

Jack
Georg

28 jul 2018, 11:06

salmonyappi schreef:
28 jul 2018, 10:54
Qua Björn misschien, maar Federer is vele malen beter........
Onze Bjørn moet je wat tijd gunnen om in AZ te groeien. Na de winterstop maar eens bekijken.
Het eerste fiasco van het seizoen daar staat hij in ieder geval buiten.
Glory Hunter

salmonyappi
Georg

28 jul 2018, 12:26

Jack schreef:
28 jul 2018, 11:06
Onze Bjørn moet je wat tijd gunnen om in AZ te groeien. Na de winterstop maar eens bekijken.
Het eerste fiasco van het seizoen daar staat hij in ieder geval buiten.
Ik bedoelde Borg :lol:

zeekomkommer
Fanatic

28 jul 2018, 12:43

handelaar schreef:
28 jul 2018, 10:30
AZ kiest met Johnsen voor statistische kopie van Weghorst
Ik denk dat Bjorn een wat betere afmaker is, maar weinig meevoetbalt en zeker niet in de buurt komt van de drive van Weghorst.
:-k Mijn kennis van de feiten is ontoereikend om hier iets van te vinden.

handelaar
Invaller

28 jul 2018, 12:51

zeekomkommer schreef:
28 jul 2018, 12:43
Ik denk dat Bjorn een wat betere afmaker is, maar weinig meevoetbalt en zeker niet in de buurt komt van de drive van Weghorst.
Dat bewijzen ook de statistieken van Squawka die ik heb geplaatst.
Wel zou ik nog wel willen weten hoeveel corners AZ heeft gehad t.o.v ADO, hierin is Johnsen beduidend scherper.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

zeekomkommer
Fanatic

28 jul 2018, 12:55

handelaar schreef:
28 jul 2018, 12:51
Dat bewijzen ook de statistieken van Squawka die ik heb geplaatst.
Wel zou ik nog wel willen weten hoeveel corners AZ heeft gehad t.o.v ADO, hierin is Johnsen beduidend scherper.
De drive lijkt me niet gevat in de getallen. Ook verwacht ik dat Weghorst beter is met eenzame ouderen, maar wie weet welke sterke punten Johnsen heeft.
Bij AZ speelt een spits bovendien in een propvol 16meter-gebied, bij ADO is er vaak wat meer ruimte.

handelaar
Invaller

28 jul 2018, 13:10

zeekomkommer schreef:
28 jul 2018, 12:55
De drive lijkt me niet gevat in de getallen.
Bij AZ speelt een spits bovendien in een propvol 16meter-gebied, bij ADO is er vaak wat meer ruimte.
Maar wat denk jij met het wegvallen van Alireza, toch de grote aanvallende motor waar mede het succes van Weghorst aan te danken is.
Ik maak me dan ook beduidend meer zorgen voor die positie.
Waar Johnsen qua scorendvermogen zoals gezegd nauwelijks onder doet voor Weghorst is er wel een hemelsbreed verschil tussen die van Rotariu en Jahanbakhsh.
Daar kan wel eens de grootste pijn voor AZ komen te liggen.

zeekomkommer
Fanatic

28 jul 2018, 13:18

handelaar schreef:
Maar wat denk jij met het wegvallen van Alireza, toch de grote aanvallende motor waar mede het succes van Weghorst aan te danken is.
Waar Johnsen qua scorendvermogen zoals gezegd nauwelijks onder doet voor Weghorst is er wel een hemelsbreed verschil tussen die van Rotariu en Jahanbakhsh.
Voordat hij naar Club Brugge ging werd Rotariu een potentie van 85 (sofifa) toegedicht. Op dit moment heeft Stengs een potentie van 83. Allemaal onzeker, maar als de potentie kan worden gerealiseerd heeft AZ twee rechterflankspelers die AZ qua niveau ver kunnen gaan overstijgen. Toen Alireza naar AZ kwam had hij 13 goals in 31 wedstrijden bij een Nederlandse jupiler leagueploeg. Rotariu heeft afgelopen seizoen 11 goals in 30 wedstrijden bij een Belgische jupiler leagueploeg.

DiepeMast
Oude garde

28 jul 2018, 17:56

handelaar schreef:
28 jul 2018, 10:30
AZ kiest met Johnsen voor statistische kopie van Weghorst

Beiden leken ze op voorhand niet meer dan modaal, maar beiden beginnen een aardig mooie carrière op te bouwen. Het is allerminst waar de vergelijking tussen Wout Weghorst en Björn Johnsen stopt. Voetballend lijkt AZ met de Noor bijna een kopie van zijn voorganger binnen te hebben.

...

Het is een van de weinige verschillen tussen beide spits, luidt de conclusie uit deze vergelijking. Het percentage gewonnen luchtduels geeft voor dat beeld nog even de ultieme bevestiging.
Leuk stukje. Eigenlijk zou ik graag nog willen weten hoe vaak Johnsen uit een countersituatie heeft gescoord. Dan is het vaak 1-tegen-1 en maak je logischerwijs minder assists. In een opbouwende aanval wordt een spits vaak (dubbel) gedekt, zodat deze sneller de bal op een andere speler afspeelt. Dat zorgt dan weer voor meer assists en kansen.

Ik ben wel benieuwd hoe Björn het gaat doen. In z'n eerste seizoen maakte Wout 13/4 G/A in 29 wedstrijden. Als Björn dat aantal ook ongeveer haalt, dan heeft hij het prima gedaan. Mooie ambitie: in eerste seizoen 17+ G/A in de Eredivisie. We gaan het zien.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

Metalingus
Fanatic

28 jul 2018, 18:39

DiepeMast schreef:
28 jul 2018, 17:56
Leuk stukje. Eigenlijk zou ik graag nog willen weten hoe vaak Johnsen uit een countersituatie heeft gescoord. Dan is het vaak 1-tegen-1 en maak je logischerwijs minder assists. In een opbouwende aanval wordt een spits vaak (dubbel) gedekt, zodat deze sneller de bal op een andere speler afspeelt. Dat zorgt dan weer voor meer assists en kansen.

Ik ben wel benieuwd hoe Björn het gaat doen. In z'n eerste seizoen maakte Wout 13/4 G/A in 29 wedstrijden. Als Björn dat aantal ook ongeveer haalt, dan heeft hij het prima gedaan. Mooie ambitie: in eerste seizoen 17+ G/A in de Eredivisie. We gaan het zien.
Wat me opviel was dat zijn goals vrij veel in een drukke zestien zijn gemaakt. Ook viel me op dat zijn eerste goals vrij lelijke frommeldoelpunten waren en vooral in de tweede seizoenshelft de kwaliteit erg toenam.

Zie hieronder de link naar de 19 goals van Johnsen. Deze link was al eerder gepost.

http://www.youtube.com/watch?v=Ae9G7Pznd2k

zeekomkommer
Fanatic

28 jul 2018, 18:50

Metalingus schreef:
28 jul 2018, 18:39
Wat me opviel was dat zijn goals vrij veel in een drukke zestien zijn gemaakt. Ook viel me op dat zijn eerste goals vrij lelijke frommeldoelpunten waren en vooral in de tweede seizoenshelft de kwaliteit erg toenam.

Zie hieronder de link naar de 19 goals van Johnsen. Deze link was al eerder gepost.

http://www.youtube.com/watch?v=Ae9G7Pznd2k
Mij viel juist op dat de goals bijna allemaal gemaakt zijn in een situatie waarin de tegenpartij zich niet heeft ingegraven en/of hem niet strak dekt. Hij handelt dan met de relatieve ruimte die hij krijgt echter wel koelbloedig en scherp als een echte goalgetter. Tegen het eind van afgelopen seizoen kwam hij echt goed op dreef: 9 goals in de laatste 7 wedstrijden! Ik ben benieuwd hoe hij functioneert in het AZ spel, in kleinere ruimtes en hoe hij zich doorontwikkelt.

salmonyappi
Georg

28 jul 2018, 19:16

zeekomkommer schreef:
28 jul 2018, 18:50
Mij viel juist op dat de goals bijna allemaal gemaakt zijn in een situatie waarin de tegenpartij zich niet heeft ingegraven en/of hem niet strak dekt. Hij handelt dan met de relatieve ruimte die hij krijgt echter wel koelbloedig en scherp als een echte goalgetter. Tegen het eind van afgelopen seizoen kwam hij echt goed op dreef: 9 goals in de laatste 7 wedstrijden! Ik ben benieuwd hoe hij functioneert in het AZ spel, in kleinere ruimtes en hoe hij zich doorontwikkelt.
En dat aangaande ben ik dan benieuwd hoe de aanvoer naar Johnsen gaat worden. Of het nu alleen aan Fred lag dat ie geen ballen kreeg is de vraag.......

zeekomkommer
Fanatic

28 jul 2018, 19:51

salmonyappi schreef:
En dat aangaande ben ik dan benieuwd hoe de aanvoer naar Johnsen gaat worden. Of het nu alleen aan Fred lag dat ie geen ballen kreeg is de vraag.......
Bij Fred valt me dan weer op dat hij een behoorlijk matige balaanname heeft.

Last Scout
Basisspeler

28 jul 2018, 21:50

salmonyappi schreef:
Fred heeft tegen Kairat bijvoorbeeld helemaal niks zelf gecreeerd, maar hij heeft ook niks kunnen verprutsen want de ballen gingen al fout voor dat ze uberhaupt zijn richting uit kwamen.

Wat dat betreft ben ik benieuwd naar Rotariu bijvoorbeeld.
Bij Alkmaar begint de victorie!

leszz
Fanatic

29 jul 2018, 08:29

Last Scout schreef:
Fred heeft tegen Kairat bijvoorbeeld helemaal niks zelf gecreeerd, maar hij heeft ook niks kunnen verprutsen want de ballen gingen al fout voor dat ze uberhaupt zijn richting uit kwamen.

Wat dat betreft ben ik benieuwd naar Rotariu bijvoorbeeld.
In het begin vd wedstrijd draaide hij mooi weg en schoot vervolgens matig op doel.

Ik verwacht dat Rotariu die plek op rechts prima gaat opvangen, in zijn highlights zie je dat het een ander type is maar ook weer met bepaalde extra’s. Zo ook erg goede kopballen en afrondingskills en een betere dribbel dan Jahanbahksh, daarmee kan hij een man uit het centrum wegtrekken waardoor er ruimte komt voor Johnnsen.

Antti Opdam
Kristen

30 jul 2018, 06:58

Last Scout schreef:
Fred heeft ook nog wel een bal of drie eigenhandig van zijn voeten laten springen.

On topic: ik zal hem een wedstrijd of zes bekijken en dan zal ik met een oordeel komen. Handelaar: hoe sta jij er in? Omwille van mijn (vrije) tijd ben ik in principe voornemens jouw mening te kopiëren.

Last Scout
Basisspeler

30 jul 2018, 08:31

Antti Opdam schreef:
30 jul 2018, 06:58
Fred heeft ook nog wel een bal of drie eigenhandig van zijn voeten laten springen.

On topic: ik zal hem een wedstrijd of zes bekijken en dan zal ik met een oordeel komen. Handelaar: hoe sta jij er in? Omwille van mijn (vrije) tijd ben ik in principe voornemens jouw mening te kopiëren.
Ja. maar een bal of 3 is dus niks in vergelijking met de voorzetten/passjes die Weghorst vorig seizoen per wedstrijd te verwerken had. Weghorst ging 5 keer per wedstrijd als een stervende zwaan naar beneden omdat hij een duel verloor. maar hij kreeg dan ook nog pak 'm beet het tienvoudige in aanspeel momenten.
Bij Alkmaar begint de victorie!

AZ 4 Life
Gewoon Dirk

30 jul 2018, 10:16

handelaar schreef:
=D> =D> =D>

Helemaal eens. Je gaat nu sowieso spelen met een rechtspoot op links en een linkspoot op rechts (of dat nu Rotariu is of Stengs). Wat dat betreft zou je naar mijn mening wel wat meer hebben aan een spits de beter is in de combinatie. Dan doel ik vooral op het inspelen/doorbewegen. De buitenspeler die de spits inspeelt, en die dan vervolgens de combinatie met de spits aan kan gaan. Dan weet ik niet of Johnsen de meest geschikte optie is. Ik denk zelf in dat geval aan Boadu als beste optie.

Johnsen lijkt het toch vooral van de voorzetten te moeten hebben, zeker als je spreekt over een kopie van Weghorst. Die voorzetten zouden dus voornamelijk van de backs moeten komen, of in dit geval Svensson. Ouwejan vind ik aanvallend niet heel veel bijdragen. Ik ben dan reuze benieuwd hoe het uit gaat pakken. Vooraf ben ik kritisch geweest, het zou zeker niet mijn keuze zijn geweest gezien de transfersom, leeftijd en (jonge) alternatieven. Maar goed, laten we kijken hoe hij het doet. Zag van het weekend nog eens zijn goals bij ADO voorbij komen en daar zaten een aantal zeer fraaie treffers blij.

handelaar
Invaller

31 jul 2018, 14:57

AZ 4 Life schreef:
30 jul 2018, 10:16
Die voorzetten zouden dus voornamelijk van de backs moeten komen, of in dit geval Svensson.
Ook hier moeten we weer afwachten hoe de wisselwerking tussen Svensson en Rotariu gaat verlopen.
Vind Svensson, wat ik heb gezien in de voorbereiding met Idrissi ervoor, niet zo in zijn spel komen van wat we van hem reeds gewend waren.
Hoe was die wisselwerking destijds met Stengs in de play-off wedstrijden?

Overigens heeft die Rotariu nog geen eigen topic?

Plaats reactie
  • Informatie