Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Geest van Dirk
Goalscorer

16 jun 2018, 12:46

Last Scout schreef:
16 jun 2018, 09:32
Coutinho had nooit tot doel om Bizot op te volgen, dat is bij De Boer duidelijk wel uitgesproken, Olij heeft daarom ook voor hem moeten wijken.

Dat maakt hem een jong talent, de beoogde opvolger van De Boer en de doelman van Jong AZ.
Met de nieuwe Jupiler League regels zal het bijzonder lastig worden om hem te laten banken op die wijze bij het eerste.

Hij zal dus feitelijk doelman van Jong AZ zijn, maar wel met de A selectie meetrainen.
Fout, Coutinho was gewoon tweede keus, toen hij kwam was het ook aan hem om het Rochet moeilijk te maken. Daarna was het aan hem om Bizot als eerste keus te verdrijven. Dat de kans daarop snel niet groot bleek is een andere zaak. Olij is gewoon een keeper in opleiding geweest en kwam niet in aanmerking voor tweede doelman.

De status tussen het aantrekken van De Boer en toendertijd Coutinho is dus hetzelfde, alleen is De Boer door zijn leeftijd prima om mee met Jong AZ de eerste divisie in te gaan in tegenstelling tot Coutinho, die te oud was. Goed voor AZ en goed voor de Boer.

Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

16 jun 2018, 13:53

Alkmaar/Zaanstreek schreef:
16 jun 2018, 11:50
Datzelfde vraag ik me ook af. Huiberts zegt dat het kan, zowel spelen bij Jong AZ als bij het eerste op de bank zitten in dezelfde speelronde. Maar in de nieuwe regels staat dat een speler in een speelronde niet eerst bij de A-selectie mag zitten om vervolgens bij het beloftenteam mee te doen. Misschien dat het andersom wel mag, dus eerst meedoen met beloftenteam en daarna A-selectie, of dat keepers uitgezonderd zijn?
Dit stond op de site van de KNVB over de nieuwe regels:

"Voor beloftenteams in de eerste divisie geldt, dat spelers niet twee keer in één speelweekeinde op het wedstrijdformulier mogen voorkomen. Dat mag alleen wél als ze in één speelweekeinde eerst op het wedstrijdformulier van het beloftenteam hebben gestaan en daarna bij het eerste team. Ze mogen eveneens twee keer in een weekeinde op het wedstrijdformulier staan, als twee beloftenteams tegen elkaar spelen. "

Alkmaar/Zaanstreek
Invaller

16 jun 2018, 14:25

Oké duidelijk, dat betekent dat er voor Emmen uit, VVV uit, Fortuna uit, Heerenveen uit, Emmen thuis en Fortuna thuis een andere keeper dan De Boer op de bank moet zitten bij het eerste elftal.

Geest van Dirk
Goalscorer

16 jun 2018, 15:50

Ze zouden voor jeugdige keepers, die niet eerste keus zijn bij het eerste team een uitzondering moeten maken.

salmonyappi
Co

16 jun 2018, 16:01

Geest van Dirk schreef:
16 jun 2018, 15:50
Ze zouden voor jeugdige keepers, die niet eerste keus zijn bij het eerste team een uitzondering moeten maken.
Waarom dan alleen voor keepers?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

Geest van Dirk
Goalscorer

16 jun 2018, 16:06

Nou wat mij betreft vind ik het bij elke jeugdspeler een onzin regel, maar een reserve keeper keept in principe geen enkele wedstrijd zolang de eerste keeper voldoet en fit is. Daarom zou deze altijd moeten kunnen spelen in een belofteteam, ongeacht wanneer hij in dat weekend op de bank zat bij het eerste

Last Scout
Invaller

17 jun 2018, 15:41

Er is al een uitzondering op de hoofdregel voor keepers.
Bij Alkmaar begint de victorie!

Geest van Dirk
Goalscorer

17 jun 2018, 16:04

Dus keepers mogen wel gewoon op de bank zitten en daarna bij de beloften meedoen ?

Last Scout
Invaller

18 jun 2018, 01:21

Geest van Dirk schreef:
17 jun 2018, 16:04
Dus keepers mogen wel gewoon op de bank zitten en daarna bij de beloften meedoen ?
Nee er is een uitzondering gemaakt in het aantal wedstrijden dat ze mogen uitkomen bij het eerste.
In ons geval is dat niet handig, maar er is in ieder geval wel over nagedacht.
De nieuwe regels zijn er zodat de Jong teams vaste selecties aanhouden, onttrek je een speler aan het Jong team dan dwingt die regel je enigzins om echt zeker van je zaak te zijn (dat zou doorbraken moeten forceren).

Overigens zijn die regels in combinatie met de gedane uitspraken waarop ik mijn verhaal vantevoren wat betreft De Boer baseerde.

~AZ~
Goalscorer

18 jun 2018, 12:22

Zondag is de eerste training, maar het werk van Huiberts is nog maar nauwelijks aangevangen. Er moet nog een behoorlijke grote schoonmaak plaatsvinden van spelers met contract maar zonder perspectief:
- Van Eijden
- Van der Linden
- Olij
- Opdam
- Dos Santos
- Bel Hassani
- Friday
- Rienstra

Ik vraag me af of deze spelers wel bij de eerste training aanwezig zullen zijn, als ze er nog zijn, of dat ze bij Jong gaan meetrainen. Ik las dat in ieder geval Dekker aanhaakt in de voorbereiding, plus een handvol jeugd, dus het zal al druk genoeg worden zonder deze spelers zonder toekomst bij AZ.

Ondertussen is alleen de plek van reservekeeper gevuld, maar staan er tenminste nog vacatures open voor:
- Reserve rechtsback
- Ten minste 1 centrale verdediger
- Ten minste 1 buitenspeler
- Een spits (?)

De contracten van Vlaar (is die er überhaupt bij als hij niet voor die tijd tekent?) en Wijndal moeten worden verlengt. We missen nog een assistent trainer (medecursist van Brom bij CBV Pascal Jansen wordt genoemd).

Dat zijn nog minstens 14 handelingen en waarschijnlijk nog wel meer om rare excessen of tekorten voor volgend seizoen te voorkomen. En ondertussen zal hij zijn handen wel vol hebben aan het verkopen van Jahanbakhsh en Weghorst.

Met name de nieuwe namen wil je toch wel op relatief korte termijn toevoegen, zodat ze voldoende tijd hebben om te acclimatiseren en te wennen aan de speelwijze. Er moet een tandje bij, Max.

salmonyappi
Co

18 jun 2018, 12:25

~AZ~ schreef:
18 jun 2018, 12:22
Zondag is de eerste training, maar het werk van Huiberts is nog maar nauwelijks aangevangen. Er moet nog een behoorlijke grote schoonmaak plaatsvinden van spelers met contract maar zonder perspectief:
- Van Eijden
- Van der Linden
- Olij
- Opdam
- Dos Santos
- Bel Hassani
- Friday
- Rienstra

Ik vraag me af of deze spelers wel bij de eerste training aanwezig zullen zijn, als ze er nog zijn, of dat ze bij Jong gaan meetrainen. Ik las dat in ieder geval Dekker aanhaakt in de voorbereiding, plus een handvol jeugd, dus het zal al druk genoeg worden zonder deze spelers zonder toekomst bij AZ.

Ondertussen is alleen de plek van reservekeeper gevuld, maar staan er tenminste nog vacatures open voor:
- Reserve rechtsback
- Ten minste 1 centrale verdediger
- Ten minste 1 buitenspeler
- Een spits (?)

De contracten van Vlaar (is die er überhaupt bij als hij niet voor die tijd tekent?) en Wijndal moeten worden verlengt. We missen nog een assistent trainer (medecursist van Brom bij CBV Pascal Jansen wordt genoemd).

Dat zijn nog minstens 14 handelingen en waarschijnlijk nog wel meer om rare excessen of tekorten voor volgend seizoen te voorkomen. En ondertussen zal hij zijn handen wel vol hebben aan het verkopen van Jahanbakhsh en Weghorst.

Met name de nieuwe namen wil je toch wel op relatief korte termijn toevoegen, zodat ze voldoende tijd hebben om te acclimatiseren en te wennen aan de speelwijze. Er moet een tandje bij, Max.
Dan ga je er van uit dat ie niet genoeg bezig is......maar dat weten we niet.

Jack
Georg

18 jun 2018, 17:01

Slome duikelaar. Was vorig seizoen ook al zo.
Glory Hunter

salmonyappi
Co

18 jun 2018, 17:03

Jack schreef:
18 jun 2018, 17:01
Slome duikelaar. Was vorig seizoen ook al zo.
Precies, met een kloteseizoen als gevolg :?

Jack
Georg

18 jun 2018, 17:17

salmonyappi schreef:
18 jun 2018, 17:03
Precies, met een kloteseizoen als gevolg :?
Welk vorig seizoen ?
Glory Hunter

salmonyappi
Co

18 jun 2018, 17:25

Jack schreef:
18 jun 2018, 17:17
Welk vorig seizoen ?
Dat waar jij het over hebt.

Geest van Dirk
Goalscorer

19 jun 2018, 07:12

:lol: Ik zweer het je , Jack is een soort Sheldon, (misschien alleen iets minder slim dan) :lol:

Last Scout
Invaller

19 jun 2018, 09:54

Je kunt in ieder geval stellen dat Huiberts traag lijkt.
Misschien vist hij ook wel gewoon vaker achter het net.

De voorbereiding start steeds vroeger maar onze transfers passeren steeds later, dan zegt men : we wachten tot de markt op gang gekomen is. (Maar dan zijn vaak een boel pareltjes al weg).

Ik ben in ieder geval benieuwd, want wat Max tot nog toe gekocht heeft was in de regel bovengemiddeld.

Antti Opdam
Kristen

19 jun 2018, 10:06

Last Scout schreef:

De voorbereiding start steeds vroeger maar onze transfers passeren steeds later, dan zegt men : we wachten tot de markt op gang gekomen is. (Maar dan zijn vaak een boel pareltjes al weg).

Ik ben in ieder geval benieuwd, want wat Max tot nog toe gekocht heeft was in de regel bovengemiddeld.
Tja, aan de andere kant ben je ook wel erg afhankelijk van de verkoop (al dan niet) van Weghorst en Jahanbakhsh. Je kan nu niet al daarop aankopen.

De enige urgentie zie ik - ook - op de plek van centrale verdediger. Verder staat het allemaal best aardig nu. En zelfs over de plek van centrale verdediger twijfel ik nog enigszins. Je kan wel iemand aantrekken, maar dan moet/kan je Hatzdiakos bijna alweer afschrijven. Is dat wenselijk?

Welke parel is nu aan onze neus voorbij gegaan? Groeneveld? Maar zolang je Idrissi, Stengs en Jahanbakhsh hebt kan je geen nieuwe speler wat voorhouden ...

salmonyappi
Co

19 jun 2018, 10:43

Last Scout schreef:

Dus geen reden voor paniek noch negatieve speculaties :wink:

Last Scout
Invaller

19 jun 2018, 11:12

salmonyappi schreef:
19 jun 2018, 10:43
Dus geen reden voor paniek noch negatieve speculaties :wink:
Hmm nouja je mag teleurgesteld zijn en we zullen vast her en der wat mislopen op deze wijze. Maar paniek is inderdaad overbodig. Dat was een beetje mijn punt.

Plaats reactie
  • Informatie