Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

AZ gaat met het huidige beleid, vooral gericht op opleiden en inzetten van talentvolle spelers:

-onder Slot weer stappen maken richting de top 2.
23
25%
-concurreren met Feyenoord voor de derde plek.
39
43%
-de handen vol krijgen aan koopclubs als FC Utrecht en Vitesse voor plek 4.
24
26%
-zich achter Utrecht en/of Vitesse plaatsen voor de play-offs.
3
3%
-kansloos middenmoter zijn.
2
2%

Totaal aantal stemmen: 91
Lecompte
Reservespeler

salmonyappi schreef:
30 jul 2020, 15:34
Wat is er mis met de jongens even aan het eerste te laten ruiken?
Wordt al sinds mensennheugenis gedaan, alleen zijn het er nu twee meer (en voorzover ik weet ook nog eens tijdelijk i.v.m. de huidige mondiale situatie).
Ik geloof dat het voetbal meer is gediend met een spelregelwijziging die uitgaat van wisselen in eigen tijd.
Je kan nu al invullen dat als er twee wissels komen eerst de ene uitgebreid naar de kant wordt gehaald en vervolgens de andere een minuut of twee later het veld afsjokt.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
AZuid-Scharwoude
Fanatic

Het aantal wissels is niet het probleem. Het probleem is dat de klok niet stil wordt gezet op de momenten dat er gewisseld wordt.
ForzAZ
Basisspeler

Lecompte schreef:
30 jul 2020, 16:14
Ik geloof dat het voetbal meer is gediend met een spelregelwijziging die uitgaat van wisselen in eigen tijd.
Je kan nu al invullen dat als er twee wissels komen eerst de ene uitgebreid naar de kant wordt gehaald en vervolgens de andere een minuut of twee later het veld afsjokt.
Van de KNVB:
Hoe werkt het tijdens reguliere wedstrijden?
Tijdens de wedstrijd mag elk team maximaal vijf spelers wisselen;
Voor die vijf wissels mogen tijdens de wedstrijd drie wisselmomenten worden gebruikt. Dit is om te voorkomen dat het spel te vaak stilligt;
Naast die drie wisselmomenten mag ook tijdens de rust worden gewisseld.
Dus je hebt maximaal 4 wisselmomenten. Driemaal tijdens de lopende wedstrijdklok. Viermaal als je één of twee wissels in de rust doet. Dus dat blijft zoals het was met maximaal drie wissels tijdens de lopende wedstrijdklok.
DeZuivelDuivel
Reservespeler

Ik lees in het transfergeruchten topic dat de interesse in Kongolo interesse in een huur betreft.
Nou liep ik al niet gigantisch warm voor die transfer, maar dit vind ik dan al helemaal apart.
Er moet gewoon een solide lange termijn oplossing komen of dat nu een groot talent is met enige ervaring die op de een of andere manier nog te betalen blijkt. of dat nu een transfervrije routinier is of een speler met een krasje die je kan kopen.

Kongolo huren zal niet gratis zijn, als je dan al geld er voor over hebt zijn er echt wel een paar spelers met een krasje uit ietwat grotere competities die nu transfervrij zijn, die zullen wat meer salaris vragen, maar goed dan heb je die speler wel en kun je deze nog verkopen als ze wel slagen.
salmonyappi
Algemeen directeur

DeZuivelDuivel schreef:
30 jul 2020, 18:45
Ik lees in het transfergeruchten topic dat de interesse in Kongolo interesse in een huur betreft.
Nou liep ik al niet gigantisch warm voor die transfer, maar dit vind ik dan al helemaal apart.
Er moet gewoon een solide lange termijn oplossing komen of dat nu een groot talent is met enige ervaring die op de een of andere manier nog te betalen blijkt. of dat nu een transfervrije routinier is of een speler met een krasje die je kan kopen.

Kongolo huren zal niet gratis zijn, als je dan al geld er voor over hebt zijn er echt wel een paar spelers met een krasje uit ietwat grotere competities die nu transfervrij zijn, die zullen wat meer salaris vragen, maar goed dan heb je die speler wel en kun je deze nog verkopen als ze wel slagen.
Huur met optie tot koop wellicht?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Lecompte
Reservespeler

ForzAZ schreef:
30 jul 2020, 17:56
Van de KNVB:

Dus je hebt maximaal 4 wisselmomenten. Driemaal tijdens de lopende wedstrijdklok. Viermaal als je één of twee wissels in de rust doet. Dus dat blijft zoals het was met maximaal drie wissels tijdens de lopende wedstrijdklok.
Dat hebi ik begrepen. Ik ben er echter van overtuigd dat een dubbele wissel veel langer gaat duren dan een enkele wissel. We moeten gewoon van dat circus af van een vierde man met een bord,. Wisselen kan in 1 seconde gebeurd zijn. Te laat is gewoon niet wisselen.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
DeZuivelDuivel
Reservespeler

salmonyappi schreef:
30 jul 2020, 21:10
Huur met optie tot koop wellicht?
Dat is al een stuk beter.
J.Krekel
Herry en/of Berry

DeZuivelDuivel schreef:
30 jul 2020, 22:46
Dat is al een stuk beter.
Een optie tot (eerste) koop, voor een vaste prijs zou je als hurende club eigenlijk altijd moeten bedingen. Ook als de aankoopprijs buiten ons budget valt. Als hij de pannen van het dak speelt en er veel interesse op gang komt, kan je de optie lichten en hem meteen doorverkopen.
It is better to light a candle than to complain about the dark
Ferry
Reservespeler

DeZuivelDuivel
Reservespeler

J.Krekel schreef:
31 jul 2020, 09:22
Een optie tot (eerste) koop, voor een vaste prijs zou je als hurende club eigenlijk altijd moeten bedingen. Ook als de aankoopprijs buiten ons budget valt. Als hij de pannen van het dak speelt en er veel interesse op gang komt, kan je de optie lichten en hem meteen doorverkopen.
Goed punt, daar heb ik niks tegen in te brengen eigenlijk.

Ik zie overigens dat Duin aan MVV zal worden verhuurd, misschien maakt hij op zijn minst een ontwikkeling vergelijkbaar met die van Druijf door. Dat zou goed zijn voor zowel Duin, MVV als AZ.
Ferry
Reservespeler

Zojuist vertelde Slot voor de camera's van Fox Sports dat AZ nog altijd kijkt om bepaalde plekken in het elftal te versterken. Ik neem aan dat hij hier vooral doelt op de laatste linie.
Ik ben vooralsnog blij dat AZ wel actie onderneemt om de selectie te versterken en hiermee ambitie uitspreekt. Want met deze laatste linie de VCL in zou wel een beetje zonde zijn.

Overigens heeft John van den Brom flink last van de coronakilootjes...allemachtig.
MO7
Beheerder

Toch prettig dat Utrecht maar 9 en een halve minuut nodig heeft om aan te tonen dat we echt centrale verdedigers nodig hebben.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

MO7 schreef:
01 aug 2020, 15:51
Toch prettig dat Utrecht maar 9 en een halve minuut nodig heeft om aan te tonen dat we echt centrale verdedigers nodig hebben.
Ja, tegen onze C-keus ...
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
DeZuivelDuivel
Reservespeler

kuifje schreef:
01 aug 2020, 16:57
Ja, tegen onze C-keus ...
Deze reactie spreekt boekdelen over je reacties in het schaduwelftal topic.
Dit is onze A en B keus, zeker voor die eerste wedstrijden, je krijgt hooguit Vlaar terug die er net zo snel weer uit kan liggen.

Bergsma zou pas C keus zijn.
kuifje
Goalscorer
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef:
01 aug 2020, 17:11
Deze reactie spreekt boekdelen over je reacties in het schaduwelftal topic.
Dit is onze A en B keus, zeker voor die eerste wedstrijden, je krijgt hooguit Vlaar terug die er net zo snel weer uit kan liggen.

Bergsma zou pas C keus zijn.
Indien iedereen fit is dit C-keus. Toegegeven dat we het op korte termijn hiermee zullen moeten stellen als in dat ze dichter bij de basis staan. Ik verwacht toch om het echie een duo met Vlaar en Koopmeiners tot iedereen fit is en er nog een LCV bijkomt.
Wereldkampioen 2018? : Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Meunier, De Bruyne, Mertens, Dembéle, Lukaku, Carrasco en Hazard.

Wilmots, de Belgische Gert-Jan Verbeek

Van Gaal is de Suarez onder de trainers, hij bijt ook ieders hoofd af.
DeZuivelDuivel
Reservespeler

kuifje schreef:
01 aug 2020, 17:19
Indien iedereen fit is dit C-keus. Toegegeven dat we het op korte termijn hiermee zullen moeten stellen als in dat ze dichter bij de basis staan. Ik verwacht toch om het echie een duo met Vlaar en Koopmeiners tot iedereen fit is en er nog een LCV bijkomt.
Nou veel succes gezien de afgelopen jaren met hopen dat iedereen fit blijft, dan tel je overigens Koopmeiners ook nog eens mee achterin wat armoe troef is. Je mist toch wel wat op het middenveld als Teun daar niet staat.
fcvictorie
Dagjesmens

Wel goed dat Max Flapdrol het vertikt heeft om een centrale verdediger te halen. Straks lekker met Leeuwin en Kramer Europa in :cry:
leszz
Reservespeler

DeZuivelDuivel schreef:
01 aug 2020, 17:23
Nou veel succes gezien de afgelopen jaren met hopen dat iedereen fit blijft, dan tel je overigens Koopmeiners ook nog eens mee achterin wat armoe troef is. Je mist toch wel wat op het middenveld als Teun daar niet staat.
Niet waar. Met Clasie en Midtsjo was het middenveld uiteindelijk minstens zo sterk, dan wel niet sterker en fijner ingespeeld.
Kilkenny
Moderatort

fcvictorie schreef:
01 aug 2020, 18:08
Wel goed dat Max Flapdrol het vertikt heeft om een centrale verdediger te halen. Straks lekker met Leeuwin en Kramer Europa in :cry:
Lees jij wel eens voorgaande berichten?
DeZuivelDuivel
Reservespeler

leszz schreef:
01 aug 2020, 21:16
Niet waar. Met Clasie en Midtsjo was het middenveld uiteindelijk minstens zo sterk, dan wel niet sterker en fijner ingespeeld.
Daar kun je nog over van mening verschillen, op het middenveld was Koopmeiners goed genoeg voor een oproep voor Oranje.
Clasie was dat ooit, maar niet in zijn tijd bij ons. Midtsjo heeft idem moeite om in het Noorse elftal te komen.
We hebben gewoon goede middenvelders, maar naar mijn mening is Koopmeiners de beste. Door Koopmeiners naar achter te halen, maak je hem minder effectief dan hij is op het middenveld en Clasie is op dit moment wel okay tot redelijk goed, maar nog altijd minder dan Koopmeiners.
En met Clasie in de basis heb je de kwaliteit van Clasie op de bank niet meer, als er dan nog een verdediger uitvalt (Koopmeiners zelf) dan zakt de kwaliteit door de as opeens enorm. Dan moet Clasie naar achteren en moet bijvoorbeeld Oosting of Goudmijn de basis in.

Dan heb ik liever een nieuwe centrale verdediger die er kan staan, waardoor je Koopmeiners op het middenveld kan houden en de kwaliteit van Clasie kan inzetten als vaste achtervang voor het middenveld zonder te veel te verliezen, je gaat wel CL spelen hé.
Plaats reactie