Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

AZ gaat met het huidige beleid, vooral gericht op opleiden en inzetten van talentvolle spelers:

-onder Slot weer stappen maken richting de top 2.
14
17%
-concurreren met Feyenoord voor de derde plek.
36
44%
-de handen vol krijgen aan koopclubs als FC Utrecht en Vitesse voor plek 4.
27
33%
-zich achter Utrecht en/of Vitesse plaatsen voor de play-offs.
3
4%
-kansloos middenmoter zijn.
2
2%

Totaal aantal stemmen: 82
Kilkenny
Moderatort

08 nov 2019, 12:43

Witzer schreef:
08 nov 2019, 08:24
Het gaat te goed en bij anderen te slecht. Je hoort bijna Gerbrands Huiberts bellen. Net zoals Overmars Slot gaat bellen als ten Hag naar BM gaat. En dan nog het komende getrek aan Wijndal, Midsjo, Koopmeiners, Idrissi, Stengs en Boadu. Oh, oh, waar gaat dit heen?! Er zijn twee opties voor succes. Dit jaar kampioen worden of iedereen aan boord houden en het volgend jaar laten gebeuren. In ieder geval moet het salarishuis wel omhoog als het optie 2 wordt. Scenario van een leeggeroofde club met een zak poen wil ik niet zien..... :?
Je hebt er nachtmerries van? Ik zie regelmatig dit soort berichten van jou verschijnen. Ik maak me een beetje zorgen :wink:
handelaar
Goalscorer

08 nov 2019, 12:57

AZ 4 Life schreef:
08 nov 2019, 09:20
Dit succes, beetje afhankelijk van waar het eindigt, kan natuurlijk smaken naar meer.
Juist daar waar het eindigt kan wel eens de leidraad zijn om in ieder geval samen er nog een seizoen aan vast te knopen.
Mocht AZ het volhouden en eindigen waar het nu staat dan betekend het voorrondes C.L.
Spelers bij ons worden alleen al om dit feit er niet goedkoper op omdat deelname enorm veel centjes kan opleveren plus dat ze tegen die tijd wellicht al volwaardige internationals zijn geworden.
Maar niet alleen financieel is het voor de club maar ook voor de spelers een uitdaging om er nog meer uit te halen.
Sportief succes is dus in alle opzichten belangrijk, bij een 3e of 4e plek zie ik eerder spelers een transfer maken.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
DeZuivelDuivel
Oude garde

08 nov 2019, 13:43

Er zijn clubs die er niet vies van zijn om een speler te kopen en hem dan nog een seizoen terug te verhuren.
Dat zou in ieder geval voor Boadu en Stengs heel goed kunnen zijn.
pAZcal
Goalscorer

08 nov 2019, 16:50

DeZuivelDuivel schreef:
08 nov 2019, 13:43
Er zijn clubs die er niet vies van zijn om een speler te kopen en hem dan nog een seizoen terug te verhuren.
Dat zou in ieder geval voor Boadu en Stengs heel goed kunnen zijn.
Voor AZ is het beter als ze gewoon hier onder contract blijven staan. Wat kan mij die koopclubs nou schelen? Niks dus. Ik wil gewoon het beste voor AZ.
SchoorlAZ
Herry en/of Berry

08 nov 2019, 17:15

Ik denk dat de Wijndal, Stengs en Boadu alle drie nog wel een seizoen blijven, ze zijn heel close samen en komen uit de eigen jeugdopleiding.
Voor hun allemaal hun echte eerste volledige seizoen, en ik denk dat als je vraagt aan hun waar zij zich het beste kunnen ontwikkelen,dat ook AZ zal zijn.
Koopmeiners en Midstjo en Svensson en Bizot zouden evt wel een stap kunnen maken, evenals Idrissi.
Helaas na 4 miljoen uit gegeven te hebben aan 2 Linksbuitens kom je dan wel tot de conclusie (voorlopig) dat we een nieuwe linksbuiten moeten kopen. Voor Max dus werk aan de winkel en een stevige reflectie op zichzelf in het process van de vorige aankopen.
DeZuivelDuivel
Oude garde

08 nov 2019, 18:48

pAZcal schreef:
08 nov 2019, 16:50
Voor AZ is het beter als ze gewoon hier onder contract blijven staan. Wat kan mij die koopclubs nou schelen? Niks dus. Ik wil gewoon het beste voor AZ.
Duhuhhh. maar als ze dan toch verkocht gaan worden, dan zou een terugverhuur toch een uitkomst kunnen bieden? het geld heb je dan toch al binnen.
Bombaman
Fanatic

08 nov 2019, 18:52

Wat me ook opvalt is de rol van Marino Pusic. Hij doet het zichtbaar heel erg goed bij de "kliek" Stengs, Boadu, Wijndal en Pantelis, gezien zij regelmatig hun successen vieren in de armen van Pusic. Ik neig te denken dat hij de rol van Brom heeft overgenomen als "people manager" en daar op een bepaalde manier een hele mooie schwung aan weet te geven. Staat heel erg tussen die jongens in, heb ik het idee.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Kilkenny
Moderatort

08 nov 2019, 20:50

Bombaman schreef:
08 nov 2019, 18:52
Wat me ook opvalt is de rol van Marino Pusic. Hij doet het zichtbaar heel erg goed bij de "kliek" Stengs, Boadu, Wijndal en Pantelis, gezien zij regelmatig hun successen vieren in de armen van Pusic. Ik neig te denken dat hij de rol van Brom heeft overgenomen als "people manager" en daar op een bepaalde manier een hele mooie schwung aan weet te geven. Staat heel erg tussen die jongens in, heb ik het idee.
Ze zijn in ieder geval flink met Panta in de weer geweest en dat is mooi om te zien.
pAZcal
Goalscorer

09 nov 2019, 10:14

DeZuivelDuivel schreef:
08 nov 2019, 18:48
Duhuhhh. maar als ze dan toch verkocht gaan worden, dan zou een terugverhuur toch een uitkomst kunnen bieden? het geld heb je dan toch al binnen.
Nee. Ik zie hun marktwaardes nu als een opwaartse lijn.
DeZuivelDuivel
Oude garde

09 nov 2019, 11:40

pAZcal schreef:
09 nov 2019, 10:14
Nee. Ik zie hun marktwaardes nu als een opwaartse lijn.
Zelfs dan, op een gegeven moment ga je wel verkopen en in dat geval pleit ik nog steeds voor een terugverhuur.
Ferry
Oude garde

09 nov 2019, 12:26

De deelname in Europa is echt van groot belang voor AZ. Zeker ook qua prijzengeld. Als ik het even optel:

Deelname aan het hoofdtoernooi levert 2,92 miljoen op. Per overwinning 570k. En een gelijkspel levert 190k. op. Groepswinst levert 1 miljoen op. Een tweede plaats levert 500k op. Het behalen van de 1/16e finales levert dan nog eens 500k op.

Kort rekensommetje: er is nu al 2,92+1,14+0,38 = 4,44 miljoen verdient.

Stel dat AZ wint van Partizan - en gelijk speelt tegen Man United (immers al geplaatst)...
Dan telt het sommetje op tot 4,44+0,57+0,19+1= 6,2 miljoen.

Dat is nog los van reclame-inkomsten, tv gelden, etc.
handelaar
Goalscorer

09 nov 2019, 17:56

'ajax negeert herenakkoord en meldt zich in Alkmaar voor Kluiters'

Huiberts zal wel rode vlekken krijgen van de Amsterdammers.
DeZuivelDuivel
Oude garde

10 nov 2019, 12:02

Niet dat ze die stap zouden maken, maar gewoon als tegenantwoord per direct alle jeugdspelers van ajax met grote potentie benaderen. zitten er vast wel een paar bij die bij ons sneller kunnen doorstoten :?
pAZcal
Goalscorer

10 nov 2019, 12:04

DeZuivelDuivel schreef:
Niet dat ze die stap zouden maken, maar gewoon als tegenantwoord per direct alle jeugdspelers van ajax met grote potentie benaderen. zitten er vast wel een paar bij die bij ons sneller kunnen doorstoten :?
:D
ForzAZ
Invaller

10 nov 2019, 13:22

DeZuivelDuivel schreef:
Zo is het. Met gelijke munt terug betalen!

AZ heeft zelf ook inmiddels geld zat om die schijnheilige en belachelijke ´dubbele opleidingsvergoeding´ te kunnen betalen.

Dus stuur maar scouts van AZ naar de wedstrijden en trainingen van hun jeugd. De doorstroming ben hen naar het eerste elftal stokt toch al.

Wie niet horen wil moet maar voelen!
bart van der velden
Supporter

10 nov 2019, 16:57

Wat een schande dat ajax. Maar de jeugdspelers van AZ zijn gewoon beter dan uit Duivendrecht. Bij AZ krijg je veel meer kansen. Als je op de lange termijn redeneert is een keuze voor de jeugdopleiding van ajax niet verstandig.

Alleen financieel zal ajax interessanter zijn. Ook een jeugdspeler krijgt zo een paar ton tekengeld. Dus voor de korte termijn begrijp ik het wel helaas.
Maxhuijp
Glory-hunter

11 nov 2019, 10:04

Na de uitslagen van afgelopen weekend denk ik dat het geweldig zou zijn om rond de winterstop/voorjaar jongens als Stengs, Boadu, Wijndal en Koopmeiners nog meer perspectief te geven. Je heb als AZ zijnde wel iets te bieden als het dan nog zo goed presteert. Dit is de kans om de stap te maken naar de top of in ieder geval dit seizoen goed te eindigen en eventueel een voorronde CL te halen. Als je ze dan nog een jaar binnenboord kan houden met een leuke salaris verhoging denk ik dat dit een win win situatie is.

Als hun dan een 'stap' om hoog willen dan hebben ze dat in feite al gedaan maar dan bij de zelfde club. Doordat ze blijven.

Of is dit nu te hoopvol wat ik schets?
AZ 4 Life
Fanpage-junk

11 nov 2019, 11:52

Maxhuijp schreef:
11 nov 2019, 10:04
Na de uitslagen van afgelopen weekend denk ik dat het geweldig zou zijn om rond de winterstop/voorjaar jongens als Stengs, Boadu, Wijndal en Koopmeiners nog meer perspectief te geven. Je heb als AZ zijnde wel iets te bieden als het dan nog zo goed presteert. Dit is de kans om de stap te maken naar de top of in ieder geval dit seizoen goed te eindigen en eventueel een voorronde CL te halen. Als je ze dan nog een jaar binnenboord kan houden met een leuke salaris verhoging denk ik dat dit een win win situatie is.

Als hun dan een 'stap' om hoog willen dan hebben ze dat in feite al gedaan maar dan bij de zelfde club. Doordat ze blijven.

Of is dit nu te hoopvol wat ik schets?
Eens. Je moet in mijn ogen in ieder geval een paar jongens gaan opwaarderen. Weet niet hoe hoog Boadu op dit moment in de salarishuishouding zit, maar die hoort bovenin te zitten.
handelaar
Goalscorer

11 nov 2019, 13:38

AZ 4 Life schreef:
11 nov 2019, 11:52
Eens. Je moet in mijn ogen in ieder geval een paar jongens gaan opwaarderen. Weet niet hoe hoog Boadu op dit moment in de salarishuishouding zit, maar die hoort bovenin te zitten.
Mocht daadwerkelijk het sportieve succes zo door blijven gaan en zouden we in aanmerking kunnen komen voor voorrondes CL, dan zullen de contracten ook wel opgewaardeerd worden door de hogere inkomsten die binnen zullen komen en de waarde van de selectie.
Jack
Technisch directeur

19 nov 2019, 22:11

Griffith gecontracteerd. Goede actie.
Glory Hunter
Plaats reactie