Dani de Wit

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Invaller

07 okt 2019, 15:36

Meten ze ook de mentale gesteldheid?
FugAZi
Fanatic

07 okt 2019, 17:24

AZ 4 Life schreef:
07 okt 2019, 15:07
Als je het meet kunnen speler de boel niet voor de gek houden. Het is geen enquete die ze in moeten vullen, het zijn gewoon duidelijke cijfers over de fysieke gesteldheid van de spelers. Als een speler tegen het rood aan zit zullen ze hem wisselen of niet opstellen normaal gesproken. Hij heeft bovendien wel vaker aangetoond speler rust te durven geven. Midtsjo, Vlaar en Stengs zijn allemaal wel eens gespaard en Boadu is bijvoorbeeld een aantal keer vroegtijdig naar de kant gehaald terwijl hij dat niet leuk vond. Die keuzes durft hij dus best te maken. Ik vind ook niet dat het puntenverlies daaraan is te wijten. Het eerste uur hadden we namelijk gewoon op 0-3 moeten staan. Die kansen die gemist werden die werden niet gemist door vermoeidheid. Als ik het bijvoorbeeld afzet tegen Feyenoord, dan was er bij ons in principe niet zo heel veel te merken van de midweekse wedstrijd de eerste twintig minuten. Waarom het daarna wel een kwartier/twintig minuten zwaar was dat weet ik niet, daar zal Slot antwoord op moeten geven.
Ja ik doel ook op (onder andere) de kansen, zelfs bij de goeie acties zag je stroop in de benen en liep het allemaal minder als bij eerdere wedstrijden.
FugAZi
Fanatic

07 okt 2019, 17:33

ForzAZ schreef:
07 okt 2019, 15:36
Meten ze ook de mentale gesteldheid?
Ik hoorde dat ze in de jeugd er aandacht aan besteden en het ook meten. Voor de A-selectie weet ik het niet, misschien is er nog een erfenis van Van Gaal zijn werkwijze die daar heel veel aandacht aan bestede. Maar ik doel voornamelijk op vragen van fysio, trainers en andere begeleiders.
AZA'dam
Fanatic

07 okt 2019, 21:38

AZ 4 Life schreef:
07 okt 2019, 07:43
Hij speelde op eigen initiatief zonder masker, daar zat een risico in. Een tikkie erop en hij zou weer scheef staan. Gelukkig stond hij nu niet scheef, maar gezien zijn bloedneus is het wel weer opnieuw gebroken en kan hij die zes weken revalidatie weer van vooraf aan beginnen. Zonde.
Je kunt je afvragen of AZ dat risico wel had moeten nemen. De Wit is een asset van AZ waar onlangs ruim 2 miljoen voor betaald is. Leuk dat hij zelf wel zonder zijn masker wilde spelen maar hij kan dat vast niet helemaal alleen beslissen. Benieuwd of hij volgende wedstrijden met of zonder masker speelt, of misschien helemaal niet speelt.
AZA'dam
Fanatic

07 okt 2019, 21:47

kuifje schreef:
07 okt 2019, 09:13
Eigenlijk kan je pas een oordeel vellen wanneer een speler de club weer verlaat. Dan kun je terugkijken, analyseren en een rapportcijfer uitdelen.

Want hoe moeten we dan tegen een transfer van Berghuis aankijken? Leuk dat ie het na twee jaar eindelijk goed deed en voor veel geld vertrok of belachelijk dat we eerst twee jaar hebben moeten wachten?
My point exactly. Naast jongens als Berghuis en Vincent Janssen kun je ook Weghorst en Jahanbakhsh als één van de vele voorbeelden noemen van veelbelovende jonge spelers die er niet meteen stonden maar uiteindelijk wel toptransfers maakten. Inherent aan de positie van een club als AZ en er mede de oorzaak van dat we niet echt meedoen om plaats 1 en 2. We zijn altijd een team in opbouw, een opleidingsclub. Het voordeel daarvan is dat jongens als Evjen willen komen. Idrissi en Stengs hadden bij ajax of PSV nooit zoveel krediet gehad, maar zouden er bij prestaties zoals de laatste helft van vorig seizoen gewoon niet meer in zijn gekomen.
AZA'dam
Fanatic

07 okt 2019, 21:49

handelaar schreef:
07 okt 2019, 08:47
Enkel Yukinari laat vanaf het begin zien een versterking te kunnen zijn waar we nog veel plezier van kunnen gaan beleven.
Vond hem tegen Feijenoord en Man Utd juist de zwakste schakel in het geheel.
handelaar
Goalscorer

08 okt 2019, 10:37

AZA'dam schreef:
07 okt 2019, 21:49
Vond hem tegen Feijenoord juist de zwakste schakel in het geheel.
Tegen Feyenoord stond hij wederom als buitenspeler opgesteld. Dat deze speler ook daar uit de voeten kan wil nog niet zeggen dat je hem als rechtsback op die positie van buitenspeler moet gaan beoordelen omdat een speler als Zakaria daar eigenlijk moet staan, maar schijnbaar nog lang niet klaar is voor het gewenste niveau.
Nogmaals nagenoeg alle aankopen inclusief de Wit staan er nog niet, om te stellen dat je die met een gerust hart kunt opstellen.
Het is dat AZ zo goed draait en daardoor als nieuwe versterking je nog redelijk mee kunt lopen, maar als de boel niet draait en je het van spelers als de Wit en Zakaria moet hebben, heb je wel een probleem want dat is niet het niveau wat AZ nastreeft.
Ik hoop van harte dat het bij die spelers nog komt want Gudmundsson, de Wit, Zakaria (allemaal spelers die bij hun vorige club niet in aanmerking komen voor het eerste elftal) hebben bij elkaar toch een dikke 6 miljoen gekost. Terwijl spelers als Idrissi, Svensson en Midtsjo eigenlijk wel meteen al vanaf het begin na hun komst lieten zien dat het duidelijk meerwaarden in het elftal zouden worden.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
DiepeMast
Reservespeler

09 okt 2019, 20:09

handelaar schreef:
08 okt 2019, 10:37

Ik hoop van harte dat het bij die spelers nog komt want Gudmundsson, de Wit, Zakaria (allemaal spelers die bij hun vorige club niet in aanmerking komen voor het eerste elftal) hebben bij elkaar toch een dikke 6 miljoen gekost. Terwijl spelers als Idrissi, Svensson en Midtsjo eigenlijk wel meteen al vanaf het begin na hun komst lieten zien dat het duidelijk meerwaarden in het elftal zouden worden.
Daarbij dien je wel te bedenken dat de transfermarkt is verandert. Waar spelers als Midtsjö en Svensson enkele seizoenen terug nog voor 2 a 3M€ waren te halen, zul je nu met 2 a 3x zoveel over de brug moeten komen voor dergelijke spelers. In plaats daarvan heeft AZ blijkbaar gekeken waar ze spelers voor 2 a 3M€ kunnen halen. Dat zijn bovengenoemde talenten. Probleem met talenten is echter dat de risico's wat groter zijn. Tja... Daar zal AZ (en wij) mee moeten dealen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Oude garde

10 okt 2019, 07:40

DiepeMast schreef:
Daarbij dien je wel te bedenken dat de transfermarkt is verandert. Waar spelers als Midtsjö en Svensson enkele seizoenen terug nog voor 2 a 3M€ waren te halen, zul je nu met 2 a 3x zoveel over de brug moeten komen voor dergelijke spelers. In plaats daarvan heeft AZ blijkbaar gekeken waar ze spelers voor 2 a 3M€ kunnen halen. Dat zijn bovengenoemde talenten. Probleem met talenten is echter dat de risico's wat groter zijn. Tja... Daar zal AZ (en wij) mee moeten dealen.
Dat is niet echt waar, je moet gewoon op tijd zijn. en als dan is de stijging meer in de richting van 1.5 of 2x.
Op het moment dat een Manchester City zich meld was je altijd al kansloos, maar die kopen spelers gewoon ook voor 2 miljoen tenzij er een echte uitzondering zich voordoet.
Maar dat heeft niets met De Wit te maken noch het feit dat AZ eigenlijk aan het overbetalen is voor topclub afvallers.

Of de Wit het waard gaat zijn is nog maar de vraag, maar dat geld ook voor de Gudmundsson en Aboukhlal.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

10 okt 2019, 09:09

AZA'dam schreef:
07 okt 2019, 21:38
Je kunt je afvragen of AZ dat risico wel had moeten nemen. De Wit is een asset van AZ waar onlangs ruim 2 miljoen voor betaald is. Leuk dat hij zelf wel zonder zijn masker wilde spelen maar hij kan dat vast niet helemaal alleen beslissen. Benieuwd of hij volgende wedstrijden met of zonder masker speelt, of misschien helemaal niet speelt.
Ik zag hem op de training van Jong Oranje alweer zonder masker, althans op een foto. Maar er is overlegd bij AZ met de arts, die heeft hem groen licht gegeen, in die zin dat het zijn eigen risico is. Of dat inderdaad verstandig was is een tweede. Een klein tikkie op je neus en je bent weer klaar, zoals dus het geval was afgelopen weekend.
handelaar
Goalscorer

10 okt 2019, 10:06

DiepeMast schreef:
Kun je Håkon Evjen dan niet qua niveau in het rijtje van Midtsjo en Svensson zetten: het is een speler die er daar bovenuit springt en een kleine club aldaar, door een groot deel van zijn inbreng, laat meedoen voor de titelstrijd. Geloof dat hij toch ook in die prijsklasse zit van de andere twee Noren, maar het kan zijn dat we er net op tijd bij zijn geweest en inderdaad nu al niet meer te betalen zou zijn. Denk dat hier minder risico aan vast zit dan spelers die we nu bij ajax en psv weghalen die het eerste maar niet kunnen bereiken, vooralsnog is dit weinig succesvol gebleken, althans ook die spelers hebben de grootse moeite om hier een rol van betekenis te kunnen vervullen (Gudmundsson, de Wit, Aboukhlal, Bergsma, Dekker, Savastano). Uit die koker is er eigenlijk nog geen één echt doorgebroken dat je dit een succesformule kunt noemen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
AZ 4 Life
Fanpage-junk

10 okt 2019, 12:09

AZ 4 Life schreef:
10 okt 2019, 09:09
Ik zag hem op de training van Jong Oranje alweer zonder masker, althans op een foto. Maar er is overlegd bij AZ met de arts, die heeft hem groen licht gegeen, in die zin dat het zijn eigen risico is. Of dat inderdaad verstandig was is een tweede. Een klein tikkie op je neus en je bent weer klaar, zoals dus het geval was afgelopen weekend.
De Wit traint bij Jong Oranje trouwens wel met een masker.
DiepeMast
Reservespeler

10 okt 2019, 17:26

handelaar schreef:
10 okt 2019, 10:06
Kun je Håkon Evjen dan niet qua niveau in het rijtje van Midtsjo en Svensson zetten: het is een speler die er daar bovenuit springt en een kleine club aldaar, door een groot deel van zijn inbreng, laat meedoen voor de titelstrijd. Geloof dat hij toch ook in die prijsklasse zit van de andere twee Noren, maar het kan zijn dat we er net op tijd bij zijn geweest en inderdaad nu al niet meer te betalen zou zijn.
Dit zegt toch al genoeg? Svensson en Midtsjö waren gearriveerde krachten bij de topclub van Noorwegen en en kostten 2 a 3M€. Evjen wordt ook voor pakweg die prijs gehaald, maar 1) is nog veel jonger (hij moet het nog maar laten zien hier) en 2) heeft zich nog niet bewezen bij een grote club.

Dat komt dan toch totaal overeen met wat ik stel?
DeZuivelDuivel
Oude garde

11 okt 2019, 09:44

DiepeMast schreef:
10 okt 2019, 17:26
Dit zegt toch al genoeg? Svensson en Midtsjö waren gearriveerde krachten bij de topclub van Noorwegen en en kostten 2 a 3M€. Evjen wordt ook voor pakweg die prijs gehaald, maar 1) is nog veel jonger (hij moet het nog maar laten zien hier) en 2) heeft zich nog niet bewezen bij een grote club.

Dat komt dan toch totaal overeen met wat ik stel?
Nee het ontkracht je punt want Evjen wordt als toptalent gezien, maar het ging hier toch over De Wit?
AZA'dam
Fanatic

14 okt 2019, 11:33

AZ 4 Life schreef:
10 okt 2019, 12:09
De Wit traint bij Jong Oranje trouwens wel met een masker.
Met de wedstrijden van Jong oranje tegen Noorwegen en Gibraltar mee gerekend speelt hij nog 8 wedstrijden in de periode van 6 weken die staat voor herstel van een gebroken neus, sinds Willem II. Tegen Portugal is het goed gegaan, maar je houdt je hart vast. Van die jongen begrijp ik het wel, dat hij gewoon alles wil spelen en dan het liefst zonder hinderlijk masker, maar dat AZ dat goed vindt verbaast me wel enigszins. Maar goed, ze zullen wel weten wat ze doen.
DiepeMast
Reservespeler

19 okt 2019, 14:34

https://nos.nl/artikel/2306772-in-alkma ... gehad.html

Interessant stukje. Wat me wel opvalt in al die berichtjes over 'm, dat hij zich duidelijk nog ajax-speler voelt. Hoewel dat vlak na een overstap nog wel te begrijpen is, zal dat er op een gegeven moment wel uit moeten. Je bent nu speler van AZ. Misschien een idee om te beginnen te praten over 'wij bij AZ' ipv 'bij AZ zijn ze...'. [-X
~AZ~
Kristen

19 okt 2019, 16:53

Ik wil Til terug.
Robin
Glory-hunter

19 okt 2019, 17:21

Ik ook, klaar met deze kerel.
I did not choose myself, I was chosen.
~AZ~
Kristen

19 okt 2019, 17:43

Ouwejan is ook goed. Of Reijnders ofzo.
~AZ~
Kristen

19 okt 2019, 17:49

Hij heeft alle nadelen van Til, maar geen van de voordelen.
Plaats reactie