John van den Brom

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Last Scout
Goalscorer

06 feb 2019, 16:15

zeekomkommer schreef:
06 feb 2019, 16:05
Ik heb nooit beweerd en wil niet beweren dat Brom God is en hij in alle denkbare omstandigheden resultaten tevoorschijn tovert (wat hij wel doet is na ieder verlies van topspelers weer opnieuw een team aan het voetballen krijgen, helaas soms na maanden pas)
Ook hier is denk ik sprake van een verkeerde indruk bij jou (in dit geval van mij of mogelijk anderen op dit forum). Voor mij is nuancering iig niet nodig, maar als dat wel nodig mocht zijn, doe dat dan beter niet met een eenzijdig en ongeloofwaardig verhaal van een aaneenschakeling van geluk.
Eenzijdig ongeloofwaardig?
Pak het stukje dat Utrecht bijvoorbeeld op de website gezet heeft en leg dit dan er naast.
Mijn verhaal is zo 'eenzijdig' omdat het nou net bedoeld is als de tegenligger van het verhaal dat enkel 'goed' is.
https://fcutrecht.nl/john-van-den-brom- ... -utrecht/4

Ik zet er toch gewoon netjes in dat de situatie bij Anderlecht anders was dan bij die andere clubs?
Het was gewoon een kanttekening op iedere individuele prestatie.

AGOVV: Goed gepresteerd, ja, maar wel met de 2 beste spelers die die club ooit heeft voortgebracht alvorens kapot te gaan
ADO: Goed gepresteerd, ja maar wel met de spits die het meeste gescoord heeft in jaren.
Vitesse: Relatief aan voorgaande seizoenen goed gepresteerd, relatief aan opvolgende seizoenen aardig, ja maar wel op het moment dat Merab Jordania instapte en miljoenen in die club begon te pompen en alle faciliteiten begon op te krikken, alsmede de beste jeugdlichting die die club heeft gehad in jaren.
Anderlecht: Gewoon een kampioenschap gehaald zoals Anderlecht betaamt met een mindere selectie, vervolgens ontslagen toen de echte talenten doobraken
John durft talenten in te zetten, nouja, niet altijd, Koopmeiners was gewoon een noodgreep want hij had liever met Vejinovic gespeeld.

Dit is letterlijk de korte samenvatting van wat ik opgeschreven heb maar dan zonder de bronverwijzing en illustratieve voorbeelden uitgebreid.

Mocht iemand overigens ooit onthullen dat spelers als Chadli bij AGOVV en bijvoorbeeld Janssen/Svensson bij AZ op voorspraak van John zelf zijn gekomen dan is de situatie bijvoorbeeld totaal anders, maar zolang dat niet zo is neem ik even aan dat het de technisch directeur van de betreffende club was.
Bij Alkmaar begint de victorie!

Langedijk
Barry

06 feb 2019, 16:44

AZ 4 Life schreef:
06 feb 2019, 14:18
Wel heerlijk, hij heeft al ruim tien jaar enkel geluk als trainer.
Je kunt toch niet ontkennen dat John het geluk aan zijn reet heeft hangen. Neem alleen al de bekerlotingen in de afgelopen 3 seizoenen waardoor hij straks misschien 3 finales op zijn naam heeft staan. Dat hij ze verliest door tactisch falen is niet relevant. En zoals Last Scout terecht opsomt heeft hij steeds op zijn minst een goede timing gehad.

Dario Hubner
Fanatic

06 feb 2019, 18:09

Langedijk schreef:
Je kunt toch niet ontkennen dat John het geluk aan zijn reet heeft hangen. Neem alleen al de bekerlotingen in de afgelopen 3 seizoenen waardoor hij straks misschien 3 finales op zijn naam heeft staan. Dat hij ze verliest door tactisch falen is niet relevant. En zoals Last Scout terecht opsomt heeft hij steeds op zijn minst een goede timing gehad.
Dan moet je de pech ook meenemen, zoals blessures van Stengs, Boadu en Wuytens.

~AZ~
Kristen

06 feb 2019, 18:23

Langedijk schreef:
Ik vind het dapper dat je het nog probeert. Brom zit er al zo lang dat alle betrokkenen al lang een breed een mening hebben vastgelegd in hun hoofd en niet meer te overtuigen zijn van het tegendeel. Of je nou voor bent of tegen.

In goede tijden hoor je het pro-Brom kamp wat luider en in slechte tijden het anti-Brom kamp wat meer en tussendoor heb je altijd de nog de ruis van twee zwakzinnigen die op iedere post menen te moeten reageren en daarna elkaar nog een tijdje bezig moeten houden. Als een soort cosmic background radiation, het is er altijd, het is altijd hetzelfde en er is niets aan.

Maar deze discussie is een vermoeiende herhaling van zetten geworden die het lezen niet meer waard is, omdat Brom nooit wat anders doet en alle zinvolle woorden al een keer gezegd zijn. Nog een reden om blij te zijn met vers bloed volgend jaar.

Langedijk
Barry

06 feb 2019, 19:42

Dario Hubner schreef:
06 feb 2019, 18:09
Dan moet je de pech ook meenemen, zoals blessures van Stengs, Boadu en Wuytens.
Want AZ is de enige club met blessures. Bovendien: met Stengs erbij was Jahanbakhsh nooit zo belangrijk geworden en anders had Stengs op de bank gezeten.

Langedijk
Barry

06 feb 2019, 19:43

~AZ~ schreef:
06 feb 2019, 18:23
en tussendoor heb je altijd de nog de ruis van twee zwakzinnigen die op iedere post menen te moeten reageren
:lol:

handelaar
Goalscorer

08 feb 2019, 21:04

Als John gedaan had wat vele in dit topic hadden gewild, hadden we dan dit goed draaiende elftal gehad?
Calvin bracht hij veel te vroeg
Til moest plaats maken voor Gudmundsson
zijn oproep om Maher bij het elftal te voegen aan Huiberts
Maher controlerende middenvelder te maken
Koopmeiners in de defensie
Overal was wel kritiek op, maar ondertussen hebben we wel 't best voetballende elftal gekregen wat er in de eredivisie rondloopt en zijn al zijn zetten tot dusver goed uitgepakt.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

Last Scout
Goalscorer

08 feb 2019, 21:19

handelaar schreef:
08 feb 2019, 21:04
Als John gedaan had wat vele in dit topic hadden gewild, hadden we dan dit goed draaiende elftal gehad?
Calvin bracht hij veel te vroeg
Til moest plaats maken voor Gudmundsson
zijn oproep om Maher bij het elftal te voegen aan Huiberts
Maher controlerende middenvelder te maken
Koopmeiners in de defensie
Overal was wel kritiek op, maar ondertussen hebben we wel 't best voetballende elftal gekregen wat er in de eredivisie rondloopt en zijn al zijn zetten tot dusver goed uitgepakt.
Al zijn zetten?

Nee, zeker niet, dan hadden we een andere eerste seizoenshelft gehad.
Er is nu een aardig herstel en zolang iedereen fit blijft zie ik ons dit ook wel vol houden.

Die Gudmundsson wissel pakte nog aardig uit ook! ;)

handelaar
Goalscorer

08 feb 2019, 21:27

Last Scout schreef:
08 feb 2019, 21:19
Nee, zeker niet, dan hadden we een andere eerste seizoenshelft gehad.
Je moet gewoon toegeven dat op de bovenstaande punten waar vooraf de nodige kritiek was, het domweg allemaal goed uitpakt.
Het gaat er mij meer om dat man onnodig hier als een jan lul werd neer gezet.
Durf de man nu ook eens een compliment te geven, dan zeggen we nog nergens dat het een wereldtrainer is. Maar zoals sommige hem hier neer zetten..
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

11 feb 2019, 08:53

Langedijk schreef:
Vitesse heeft hij niet verloren door tactisch falen. Mooi dat je dat elke keer blijft herhalen. Tegen Feyenoord is inderdaad een verkeerde tactische keuze gemaakt. Bekerprestaties vind ik van secundair belang, mede vanwege de lotingen. Ik kijk primair naar de prestaties in de competitie. Zoals het er nu voorstaat is bij met AZ één keer zesde, twee keer derde en twee keer vierde geworden. Dan heb je ook nog de prestaties bij ADO, AGOVV, Vitesse en Anderlecht. Allemaal geluk natuurlijk, maar als je tien jaar geluk aan je reet hebt hangen dan is zelfs dat op een gegeven moment een kwaliteit. :wink:

Langedijk
Barry

11 feb 2019, 21:18

AZ 4 Life schreef:
11 feb 2019, 08:53
Vitesse heeft hij niet verloren door tactisch falen. Mooi dat je dat elke keer blijft herhalen. Tegen Feyenoord is inderdaad een verkeerde tactische keuze gemaakt. Bekerprestaties vind ik van secundair belang, mede vanwege de lotingen. Ik kijk primair naar de prestaties in de competitie. Zoals het er nu voorstaat is bij met AZ één keer zesde, twee keer derde en twee keer vierde geworden. Dan heb je ook nog de prestaties bij ADO, AGOVV, Vitesse en Anderlecht. Allemaal geluk natuurlijk, maar als je tien jaar geluk aan je reet hebt hangen dan is zelfs dat op een gegeven moment een kwaliteit. :wink:
Tegen Vitesse zette hij Dos Santos in de basis. Moet ik dat nog toelichten?

En die beker vind ik in dit geval wel relevant want die finales hebben veel narigheid verbloemd (play-offs, Europa en wisselbeleid). De eindklasseringen zijn prima maar niet heel bijzonder voor een club die de top 3 wil uitdagen. Faciliteiten, organisatie, bestuur, jeugdopleiding, allemaal beter dan bij de andere subtoppers. Robert Maaskant zou ook top 5 spelen met het huidige AZ.

~AZ~
Kristen

12 feb 2019, 07:53

Brom had voor dit jaar met Vitesse gesproken om trainer te worden maar koos voor nog een jaar AZ. Jammer, het was fijn geweest als we eerder van hem af waren geweest.

Last Scout
Goalscorer

12 feb 2019, 09:28

~AZ~ schreef:
Brom had voor dit jaar met Vitesse gesproken om trainer te worden maar koos voor nog een jaar AZ. Jammer, het was fijn geweest als we eerder van hem af waren geweest.
Heeft ie dubbel pech als de Vitesse fans Slutsky het stadion uit gooien.
Zou Feyenoord hem overwogen hebben?

~AZ~
Kristen

12 feb 2019, 09:45

Last Scout schreef:
12 feb 2019, 09:28
Heeft ie dubbel pech als de Vitesse fans Slutsky het stadion uit gooien.
Zou Feyenoord hem overwogen hebben?
Ik vind hem wel in hun profiel passen. “Peoplemanager die jeugd de kans geeft”. Dat lijkt wel hetgeen waar ze naar op zoek zijn. Hij heeft ook weinig complexiteit om zich heen hangen, er komt weinig intelligents uit zijn mond. Daar hebben ze in Rotterdam ook een broertje dood aan dus ook dat zou goed passen.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

12 feb 2019, 11:00

Langedijk schreef:
11 feb 2019, 21:18
Tegen Vitesse zette hij Dos Santos in de basis. Moet ik dat nog toelichten?

En die beker vind ik in dit geval wel relevant want die finales hebben veel narigheid verbloemd (play-offs, Europa en wisselbeleid). De eindklasseringen zijn prima maar niet heel bijzonder voor een club die de top 3 wil uitdagen. Faciliteiten, organisatie, bestuur, jeugdopleiding, allemaal beter dan bij de andere subtoppers. Robert Maaskant zou ook top 5 spelen met het huidige AZ.
Dat heeft niet zoveel met tactiek te maken. Een tactisch verkeerde keuze is het als je de speelwijze verandert, zoals vorig jaar tegen Feyenoord, dat was verkeerd. Tegen Vitesse was er tactisch gezien weinig op aan te merken. Het was een dodelijk saaie finale, maar AZ was wel de betere ploeg met de meeste kansen. Wij verliezen die pot door een fout van de keeper, niet door het opstellen van een verkeerde speler.

Wat ik bedoelde, en waar jij ook in eerste instantie op doelde, is dat het halen van een finale niet per se een knappe prestatie hoeft te zijn omdat het vaak van geluk aan elkaar hangt als je kijkt naar de loting. Dat hebben wij ervaren, maar Feyenoord bijvoorbeeld ook. Het is lekker om hem op je CV te hebben die beker, maar de route daar naartoe heb je als coach geen invloed op. Feyenoord en AZ hebben de laatste jaren dusdanig makkelijk geloot dat het geen hele bijzondere prestatie is om de finale te halen. De eindstand in de competitie vind ik veel relevanter omdat dat vergelijkbare omstandigheden zijn voor iedereen. Je speelt één keer thuis en één keer uit tegen elke tegenstander.

Als je naar de eindklasseringen kijkt van Van den Brom, zeker bij AZ, dan is dat gewoon knap. Volgens mij heeft AZ de vijfde begroting (uit mijn hoofd heeft Vitesse een hogere begroting) dus hij heeft praktisch structureel boven de begroting gespeeld met over het algemeen leuk voetbal. Als je in vijf jaar tijd tweemaal derde, tweemaal vierde en eenmaal zesde wordt dan heb je het gewoon knap gedaan. Punt.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

12 feb 2019, 11:02

~AZ~ schreef:
Want dan waren we nu kampioen geworden ofzo? Of was Stengs dan eerder fit geweest? Of had Huiberts dan wel eerder de selectie op peil gebracht? Gezien de sterkte van ajax en PSV was het hoogst haalbare de derde plek, en die is nog steeds in zicht. Plus we hebben een grote kans op het behalen van de bekerfinale. Heel veel beter had het onder een ander echt niet gegaan.

salmonyappi
Technisch directeur

12 feb 2019, 11:10

Dus het feit dat we by far de beste cupfighter in Nederland zijn is allemaal geluk?
Ook ik ben geen Brom-fan zoals jullie je misschien herinneren (.....) maar om álles op geluk en timing te gooien is wel erg makkelijk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

Tim
Ben-Sider

12 feb 2019, 11:23

salmonyappi schreef:
Dus het feit dat we by far de beste cupfighter in Nederland zijn is allemaal geluk?
Ook ik ben geen Brom-fan zoals jullie je misschien herinneren (.....) maar om álles op geluk en timing te gooien is wel erg makkelijk.
Dat is juist het geluk van AZ, de loting is ons altijd gunstig gezind geweest. Maar zoals AZ 4 Life al zei, de competitieresultaten kan je niet op geluk gooien. Dat was over het algemeen een knappe prestatie van Brom en co.

salmonyappi
Technisch directeur

12 feb 2019, 11:25

Tim schreef:
12 feb 2019, 11:23
Dat is juist het geluk van AZ, de loting is ons altijd gunstig gezind geweest.
Wel vaak, niet altijd......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

Last Scout
Goalscorer

12 feb 2019, 13:13

salmonyappi schreef:
Die reputatie hadden we toch ook zonder John van den Brom? of hebben we met Verbeek niet de beker gewonnen en onder Adriaanse (en Verbeek) niet ver doorgestoten in Europa?

Ik heb geen zin om weer die hele over en weer discussie te hebben over John inhoudelijk, dus dit is wederom een kanttekening.
Laatst gewijzigd door Last Scout op 12 feb 2019, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten
  • Informatie