AZ-BK Häcken (do 25 jul, 20.30u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
~AZ~
Kristen

Mijn vermoedens:

- AZ heeft meer variatie in de aanval dan vorig jaar, de kans is daarom denk ik groter dat een tegenstander die een muur opzet opgebroken kan worden. Dat is een plus.
- Als het niet lukt hoop ik en verwacht ik dat Slot op tijd overschakelt naar de tactiek die er in de tweede helft tegen Oostende stond. Dat is een plus.
- Ondanks de aanwezigheid van Hatzidiakos in de selectie vindt ik dat de spelers die waarschijnlijk minuten gaan maken allemaal voldoen aan de minimale eisen die een speler van AZ zou moeten hebben om te spelen. De zwaktste schakel is niet extreem zwak zoals dat vaak onder Brom was. Plus.
- De voorhoede Stengs-Boadu-Gudmundsson heeft geen bewezen scorend vermogen, dat is een grote min. Je kan wel door de verdediging heen spelen maar als je alles naast schiet dan heb je daar geen zak aan. Min.
- AZ weigert om de verdediging te versterken en het is daarom wachten op counters en dode spelmomenten die gevaarlijk worden. De ervaring leert dat ondanks dat de spelers vaak minder kwaliteit hebben, ze in die positie toch vaak heel effectief voor de goal zijn. Min.
- Häcken is een luizenploeg die steeds met lage scores wint van hun tegenstanders, wat er voor mij op duidt dat ze goed de bovenstaande zwakte van AZ kunnen bespelen. Min
- AZ heeft op iedere positie een betere speler dan Häcken als ik Transfermarkt mag geloven. Plus.
- Het is een Europese wedstrijd en Brom zit niet op de bank. Plus.

Dit soort wedstrijden zijn moeilijk te voorspellen omdat het verloop van de wedstrijd heel erg afhangt van wie er als eerst eentje inprikt. Ik ben vandaag goed gemutst en denk daarom dat AZ dat gewoon gaat doen. 3-1.
Antti Opdam
Co

Bob Ross schreef:
25 jul 2019, 06:24
Niet te veel vrije trappen en corners weggeven inderdaad.
Ik vraag me af of dit ook als instructie wordt meegegeven. Want op het moment dat je dan wel een vrije trap tegen krijgt staat iedereen meteen in een angstige modus en ontstaat er een kans op een self fulfilling prophecy.
~AZ~
Kristen

Antti Opdam schreef:
25 jul 2019, 07:05
Ik vraag me af of dit ook als instructie wordt meegegeven. Want op het moment dat je dan wel een vrije trap tegen krijgt staat iedereen meteen in een angstige modus en ontstaat er een kans op een self fulfilling prophecy.
Ik vond ook het commentaar van Slot na de pot tegen Oostende hierover Brommiaans. “We hadden ze van tevoren nog gewaarschuwd voor dode spelmomenten en dan vliegt er nog steeds een in, dat is niet goed”, zoiets. Ik denk dan: zorg dan dat er 11 spelers staan die dat soort situaties kunnen domineren. Als je straks met Wuytens, Hatzidiakos, Midtsjø en Clasie een corner moet verdedigen dan ga ik niet verbaasd doen als je hem om je oren krijgt.
AZuid-Scharwoude
Fanatic

2-1 winst.

Er staat overigens nogal wat prestige op het spel. AZ moet dit seizoen bijv. Utrecht voorblijven qua prestaties als ze o.a. meer sponsorinkomsten willen gaan genereren.
DeZuivelDuivel
Reservespeler

~AZ~ schreef:
25 jul 2019, 06:58
Mijn vermoedens:

- AZ heeft meer variatie in de aanval dan vorig jaar, de kans is daarom denk ik groter dat een tegenstander die een muur opzet opgebroken kan worden. Dat is een plus.
- Als het niet lukt hoop ik en verwacht ik dat Slot op tijd overschakelt naar de tactiek die er in de tweede helft tegen Oostende stond. Dat is een plus.
- Ondanks de aanwezigheid van Hatzidiakos in de selectie vindt ik dat de spelers die waarschijnlijk minuten gaan maken allemaal voldoen aan de minimale eisen die een speler van AZ zou moeten hebben om te spelen. De zwaktste schakel is niet extreem zwak zoals dat vaak onder Brom was. Plus.
- De voorhoede Stengs-Boadu-Gudmundsson heeft geen bewezen scorend vermogen, dat is een grote min. Je kan wel door de verdediging heen spelen maar als je alles naast schiet dan heb je daar geen zak aan. Min.
- AZ weigert om de verdediging te versterken en het is daarom wachten op counters en dode spelmomenten die gevaarlijk worden. De ervaring leert dat ondanks dat de spelers vaak minder kwaliteit hebben, ze in die positie toch vaak heel effectief voor de goal zijn. Min.
- Häcken is een luizenploeg die steeds met lage scores wint van hun tegenstanders, wat er voor mij op duidt dat ze goed de bovenstaande zwakte van AZ kunnen bespelen. Min
- AZ heeft op iedere positie een betere speler dan Häcken als ik Transfermarkt mag geloven. Plus.
- Het is een Europese wedstrijd en Brom zit niet op de bank. Plus.

Dit soort wedstrijden zijn moeilijk te voorspellen omdat het verloop van de wedstrijd heel erg afhangt van wie er als eerst eentje inprikt. Ik ben vandaag goed gemutst en denk daarom dat AZ dat gewoon gaat doen. 3-1.
Aanvullend:
Hacken heeft vrij recent nog een van zijn roulerende basisspelers(staat er meestal wel in, maar wisselde van positie) laten vertrekken, de Ghanees Nasiru Mohammed met 203 wedstrijden onder de riem is naar Levski Sofia vertrokken 2 dagen geleden.
-/+ punt de Brommiaanse wissel Mervan Celik is een week geleden vertrokken.
Voor beide spelers is nog geen vervanger aangetrokken.
Smit260
Seizoenkaarthouder

Eindelijk weer voetbal! Heb er zin in.

Eerst FC Utrecht kijken met oud coach V/D Brom (je gunt hem natuurlijk wel succes, behalve tegen AZ en Europees gezien ben ik altijd voor NL clubs) en uiteindelijk AZ om 20:45 :D
Dario Hubner
Ben-Sider

AZuid-Scharwoude schreef:
25 jul 2019, 07:18
AZ moet dit seizoen bijv. Utrecht voorblijven qua prestaties als ze o.a. meer sponsorinkomsten willen gaan genereren.
Kun je dat uitleggen? Zijn er bedrijven die stoppen ons te sponsoren en naar het Europees beter presterende Utrecht overstappen, mocht dat gebeuren?

Ongeacht hoe het zelf presteert is AZ juist meer gebaat bij een goed presterend Utrecht, dacht ik zo (coefficienten, zwaarder programma Utrecht, aanzien competitie).
Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

Smit260 schreef:
25 jul 2019, 13:37
Eindelijk weer voetbal! Heb er zin in.

Eerst FC Utrecht kijken met oud coach V/D Brom (je gunt hem natuurlijk wel succes, behalve tegen AZ en Europees gezien ben ik altijd voor NL clubs) en uiteindelijk AZ om 20:45 :D
Ik zou iets eerder gaan kijken anders mis je misschien nog wat.
fanatico
Supporter

Kunnen ze die wedstrijd niet een uur later laten beginnen ivm de hitte ?

Alkmaar , City of Dreams

Ben-Side

Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

fanatico schreef:
25 jul 2019, 15:08
Kunnen ze die wedstrijd niet een uur later laten beginnen ivm de hitte ?
Wees blij dat we niet al om 18.30u spelen zoals Utrecht.
Jack
Algemeen directeur

Dit is beter dan -40. Dan bevries je gewoon. Dus, AZ mag in zijn handen knijpen dat het lekker weer is. Daar kunnen die Eskimo's waar ze tegen moeten niet tegen.
Glory Hunter
Rjansen17
Seizoenkaarthouder

Het is niet onlogisch om toch Johnsen bij lage voorsprong in te brengen, tenminste iemand die ook verdedigend kan koppen
letscall
Herry en/of Berry

Ik denk 3-2
en helaas een blessure waardoor Max dus echt aan de bak kan gaan. Häcken mist een penalty.
leszz
Reservespeler

Gudmundsson nog ipv Idrissi, zal Idrissi nog niet fit genoeg voor het grote werk zijn of heeft Gudmundsson gewoon de voorkeur?

Wijndal ook nog steeds ipv Ouwejan, zelfde vraag als hierboven.

Leuk om Boadu een hele wedstrijd te kunnen zien spelen, ben inmiddels bijna vergeten hoe hij speelde
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller

leszz schreef:
25 jul 2019, 17:25
Gudmundsson nog ipv Idrissi, zal Idrissi nog niet fit genoeg voor het grote werk zijn of heeft Gudmundsson gewoon de voorkeur?

Wijndal ook nog steeds ipv Ouwejan, zelfde vraag als hierboven.

Leuk om Boadu een hele wedstrijd te kunnen zien spelen, ben inmiddels bijna vergeten hoe hij speelde
Gudmundsson en Wijndal hebben de gehele voorbereiding meegedaan en wedstrijdritme opgedaan, in tegenstelling tot Idrissi en Ouwejan. Lijkt me dus vrij logisch.

Overigens doet die lange spits van Häcken, Jeremejeff, niet mee.
pAZcal
Goalscorer

Alkmaar/Zaanstreek schreef:
25 jul 2019, 17:50
Gudmundsson en Wijndal hebben de gehele voorbereiding meegedaan en wedstrijdritme opgedaan, in tegenstelling tot Idrissi en Ouwejan. Lijkt me dus vrij logisch.

Overigens doet die lange spits van Häcken, Jeremejeff, niet mee.
Dat kwam ik ook melden. Volgens Tankovic 1 van hun 3 beste spelers:

"Hun belangrijkste spelers zijn doelman Abrahamsson, de nummer tien Paulinho en de spits Jeremejeff."
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller

Zijn er nog streams?
~AZ~
Kristen

25 jul 2019, 17:56
Zijn er nog streams?
Gewoon op Veronica
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller

Woon in Duitsland dus Veronica wordt lastig.

Bij deze staat de wedstrijd er niet tussen.
http://www.rojadirecta.me/
leszz
Reservespeler

25 jul 2019, 18:00
Woon in Duitsland dus Veronica wordt lastig.

Bij deze staat de wedstrijd er niet tussen.
http://www.rojadirecta.me/
Bij deze wel, je moet maar kijken of het ook daadwerkelijk werkt.

https://ronaldo7.online/
Plaats reactie