Anti 020 Topic IV

Slap lullen? Forumspelletjes? Geile wijven? Hier mag het allemaal!
MO7
Beheerder

Ze hebben daar geen enkele gene, dat weten we nu wel :^o .
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Lecompte
Reservespeler

Ferry schreef:
15 jul 2020, 15:42
Dat mag je vinden. Ik vind dat bedrijven alleen NOW aan moeten vragen als ze het nodig hebben. En zo was deze ook bedoeld - volgens mij.
Met de (over-)volle selectie in Amsterdam en jeugdspelers die klagen geen kansen te krijgen op een training met de selectie (!) had ik als CFO misschien gezegd: nu is het geen goed moment om een speler van buiten te halen voor 9 miljoen.
De NOW is bedoeld voor bedrijven die getroffen zijn door het virus.
Het betaald voetbal is door de overheid stilgelegd en daardoor een van de sectoren die zonder meer een beroep op de regeling mogen doen.
Door de overheid zijn objectieve criteria bepaald wanneer een bedrijf een beroep op de regeling mag maken. Hieraan voldoet AZ . Het subjectieve criterium dat het bedrijf het nodig zou moeten hebben ken ik niet. Het is zelfs zo dat AZ aan de gemeente garantiestellingen heeft moeten vragen voor de bouw van het dak. Ik zou als gemeente Alkmaar me wel drie keer bedacht hebben om deze te geven als zo makkelijk andere potten niet benut zouden zijn.

AZ betaalde in 2018-19 bijna 5 miljoen aan salarissen uit. Uitgaande van een lastendruk van 50% betekent dat AZ de door haar ontvangen subsidie regelrecht weer als loonheffing en werknemerspremies kan aftikken. We gaan nog een zwaar financieel jaar tegemoet. Geld uit het Europees voetbal is daarbij noodzakelijk om geen uittocht van spelers te krijgen.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Kilkenny
Moderatort

Ferry schreef:
15 jul 2020, 16:32
Nee, het gaat hier juist om ajax. Andere clubs vragen NOW aan, maar heb ik nog niet kunnen betrappen op het aankopen van een 26e selectie speler voor 9 miljoen...
Ik weet niet hoe het zit met dat NOW. Maar alle clubs die NOW aanvragen mogen ook spelers halen. Dit is van een andere grootte, maar het blijft selectieve verontwaardiging.
Lecompte
Reservespeler

Ferry schreef:
15 jul 2020, 16:32
Nee, het gaat hier juist om ajax. Andere clubs vragen NOW aan, maar heb ik nog niet kunnen betrappen op het aankopen van een 26e selectie speler voor 9 miljoen...
Ze kunnen mij niet genoeg Afrikanen en Zuid Amerikanen halen van miljoenen euro.
Ze blijven dan tenminste van onze spelers af.

Ik sluit zelfs niet uit dat een speler als Brobbey gewoon de opvolger wordt van Boadu.
Er zijn al heel veel problemen met de toppers uit de jeugd van ajax. Zij eisen gewoon trainingstijd bij het eerste. Zelfs die wordt hun niet of nauwelijks gegund.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
pAZcal
Goalscorer

Lecompte schreef:
15 jul 2020, 17:58
Ze kunnen mij niet genoeg Afrikanen en Zuid Amerikanen halen van miljoenen euro.
Ze blijven dan tenminste van onze spelers af.

Ik sluit zelfs niet uit dat een speler als Brobbey gewoon de opvolger wordt van Boadu.
Er zijn al heel veel problemen met de toppers uit de jeugd van ajax. Zij eisen gewoon trainingstijd bij het eerste. Zelfs die wordt hun niet of nauwelijks gegund.
Dit zat ik vanmiddag ook te bedenken.
Ferry
Reservespeler

Lecompte schreef:
15 jul 2020, 17:12
Het subjectieve criterium dat het bedrijf het nodig zou moeten hebben ken ik niet.
De -N- in NOW staat notabene voor noodmaatregel. Koolmees heeft accountants & administratiekantoren gevraagd om hier op te letten en desnoods gesprekken met de bedrijven aan te gaan die dit aanvragen, maar niet 'nodig' hebben.
Falcx
Fanatic

Kilkenny schreef:
15 jul 2020, 17:29
Ik weet niet hoe het zit met dat NOW. Maar alle clubs die NOW aanvragen mogen ook spelers halen. Dit is van een andere grootte, maar het blijft selectieve verontwaardiging.
Nu wordt het wel een discussie voor coronatopic, maar ik reageer toch.

Dat valt wel mee met selectieve verontwaardiging.
De NOW regeling is een noodmaatregel waar heel veel bedrijven aanspraak op kunnen maken zodat zij niet omvallen. De NLse topclubs vallen niet om zonder de steun van NOW. En gebruik maken van deze regeling, terwijl je het niet nodig hebt, vind ik niet juist.

Omwille van de acute crisissituatie, is er geen tijd voor zeer specifieke vereisten (zoals dat normaal wel geldt bij subsidies of andere steunmaatregelen). Geld is niet gratis.

Het is ook een moreel appèl dat er geen misbruik van wordt gemaakt, daar riep de minister destijds ook toe op. De voorbeelden van productiebedrijven loopt ook mank, want die kunnen niet doorgaan zonder inkoop van materiaal. En de marges zijn doorgaans klein.
DeZuivelDuivel
Reservespeler

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=374440

ajax is een soort sloopkogel voor Nederlands talent.
Als ze die jongenn destijds met rust hadden gelaten dan had ie bij AZ of Feyenoord gewoon basis gespeeld.
Nu doet ie zelfs een stap terug van het niveau dat hij eerst had.
salmonyappi
Algemeen directeur

DeZuivelDuivel schreef:
16 jul 2020, 15:03
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=374440

ajax is een soort sloopkogel voor Nederlands talent.
Als ze die jongenn destijds met rust hadden gelaten dan had ie bij AZ of Feyenoord gewoon basis gespeeld.
Nu doet ie zelfs een stap terug van het niveau dat hij eerst had.
Dus doet AZ het beter! Wij geven onze talenten wél voldoende ruimte om tot wasdom te komen. Als je té veel spelers binnenhaalt stagneer je óf de vooruitgang van de eigen jeugdopleiding óf de binnengehaalde talentvolle jongens van andere clubs. Er is maar plaats voor een beperkt aantal spelers.
ajax koopt maar raak, verzwakt elke club die ook maar een beetje zijn kop boven het maaiveld steekt, en maakt een keuze uit een veel te groot aanbod, stelt uiteindelijk toch vaak eigen spelers op waardoor de aangekochten gaan verpieteren, óók omdat ze weinig kans krijgen om te groeien omdat ze er volgens het 020-jargon “meteen moeten staan”.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Reservespeler

salmonyappi schreef:
16 jul 2020, 16:25
Dus doet AZ het beter! Wij geven onze talenten wél voldoende ruimte om tot wasdom te komen. Als je té veel spelers binnenhaalt stagneer je óf de vooruitgang van de eigen jeugdopleiding óf de binnengehaalde talentvolle jongens van andere clubs. Er is maar plaats voor een beperkt aantal spelers.
ajax koopt maar raak, verzwakt elke club die ook maar een beetje zijn kop boven het maaiveld steekt, en maakt een keuze uit een veel te groot aanbod, stelt uiteindelijk toch vaak eigen spelers op waardoor de aangekochten gaan verpieteren, óók omdat ze weinig kans krijgen om te groeien omdat ze er volgens het 020-jargon “meteen moeten staan”.
Dat hele 'ze moeten het ajax spel leren' als een rechtvaardiging om spelers die bij eredivisie middenmotors in de basis stonden terug te zetten naar een eerste divisie team wat daar bij hoort vind ik dan nog eigenlijk wel het vervelendste.

Het zou een zegen zijn voor het Nederlandse voetbal als ajax gewoon in het buitenland bleef kopen en zich bij de eigen jeugd zou houden.

Als je nu op transfermarkt naar ´jong ajax´ kijkt. Dan staan daar 35! selectiespelers (en dan zijn Pierie en Botman niet eens meegerekend) waarvan er 7 een hele duidelijk verleden hebben bij een Nederlandse BVO en je er bij 3 kunt twijfelen (De Timber broertjes en Lang komen oorspronkelijk uit de opleiding van feyenoord, maar wel al 7 jaar geleden).

Als ze al die jongens gewoon bij hun club gelaten hadden dan hadden ze alsnog 26 selectie-spelers voor een jeugd team.
Het gaat dan nog niet eens zo zeer om het jong weghalen als meer dat het er veel te veel voor die leeftijd voor zo'n team zijn. Ze kunnen gewoon 3 basiselftalleen opstellen + ieder 1 wissel.
salmonyappi
Algemeen directeur

Ze hebben het steeds maar over de mogelijke verkoop aan Real en MU van Van de Beek, dat het om een “grote aankoop” voor die clubs zou gaan. Volgens mij wordt die Van de Beek schromelijk overschat: een leuke speler als radartje van een geöliede machine, maar pluk je dat radartje eruit blijft er weinig van over.......
Ferry
Reservespeler

salmonyappi schreef:
18 jul 2020, 12:19
Ze hebben het steeds maar over de mogelijke verkoop aan Real en MU van Van de Beek, dat het om een “grote aankoop” voor die clubs zou gaan. Volgens mij wordt die Van de Beek schromelijk overschat: een leuke speler als radartje van een geöliede machine, maar pluk je dat radartje eruit blijft er weinig van over.......
Als je je beeldspraak volgt, dan is Van de Beek dus een onmisbaar radartje in een geoliede machine. En wordt hij niet overschat - wellicht onderschat. :wink:
salmonyappi
Algemeen directeur

Ferry schreef:
18 jul 2020, 15:09
Als je je beeldspraak volgt, dan is Van de Beek dus een onmisbaar radartje in een geoliede machine. En wordt hij niet overschat - wellicht onderschat. :wink:
😉
Alleen gaat hij in een andere machine gestopt worden.......
DeZuivelDuivel
Reservespeler

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=374860

+/- 25 miljoen voor nieuwe spelers al uitgegeven, dan nog eens zo'n 20 miljoen in reserve voor een grote aankoop en je dan zo opstellen.
~AZ~
Kristen

AZ: Pas op, een van onze spelers bij Jong AZ is zojuist negatief getest op Corona. UPDATE!: nog iemand van de staf van Jong AZ is negatief getest, we nemen direct maatregelen.

020: O ja trouwens, twee maanden geleden hadden we 13 coronagevallen. Maar eerst even Mike Verweij een “expert” laten zeggen dat AZ geen kans maakt bij de CAS en dan daarna een keer wat laten weten.
pAZcal
Goalscorer

~AZ~ schreef:
05 aug 2020, 08:59
AZ: Pas op, een van onze spelers bij Jong AZ is zojuist negatief getest op Corona. UPDATE!: nog iemand van de staf van Jong AZ is negatief getest, we nemen direct maatregelen.

020: O ja trouwens, twee maanden geleden hadden we 13 coronagevallen. Maar eerst even Mike Verweij een “expert” laten zeggen dat AZ geen kans maakt bij de CAS en dan daarna een keer wat laten weten.
Hoe zat dat ook al weer met negatief en positief? ;)
~AZ~
Kristen

pAZcal schreef:
05 aug 2020, 09:18
Hoe zat dat ook al weer met negatief en positief? ;)
Ik had de bewoording van de Telegraaf overgenomen, dat had ik niet moeten doen merk ik.
salmonyappi
Algemeen directeur

Ik mag toch hopen dat Lyon de CL wint! 😂
Jack
Algemeen directeur

Glory Hunter
Plaats reactie