Dubieuze transfers en andere duistere zaken

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Tim
Fanatic

15 sep 2018, 11:25

zeekomkommer schreef:
15 sep 2018, 09:50
Fortuna Sittard is dan ook vadsig rijk ;-)
Paris St Germain heeft ook niks uitgegeven aan transfers afgelopen week en in Engeland betalen ze met pounds en pennies. :D

Tottenham Hotspur is 11e in deze lijst (Fortuna heeft de lijst niet gehaald):
https://www2.deloitte.com/uk/en/pages/s ... eague.html
Tottenham is een rijke club, maar zeker niet arrogant of exorbitant. Het zegt wel wat dat ze in een hele transferperiode geen één speler halen. Daarnaast zijn hun grootste sterren ook geen heel riante aankopen. Kane komt uit de eigen jeugd, Eriksen was relatief goedkoop, Alli was een koopje en gewoon heel goed gescout.

Bij arrogant rijk kijk ik eerder naar clubs als Manchester United en PSG die lachend honderd miljoen betalen voor spelers.

Last Scout
Goalscorer

15 sep 2018, 12:21

salmonyappi schreef:
13 sep 2018, 22:29
Heb je mijn laatste reactie überhaupt gelezen?
Ik zal eerlijk bekennen dat ik er overheen gelezen had.
Bij Alkmaar begint de victorie!

salmonyappi
Technisch directeur

15 sep 2018, 14:20

Last Scout schreef:
15 sep 2018, 12:21
Ik zal eerlijk bekennen dat ik er overheen gelezen had.
Ik waardeer eerlijkheid!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

Geest van Dirk
Goalscorer

01 okt 2018, 09:07

De documentaire 'Voetbal is Oorlog' over de opkomst en teloorgang van Achilles '29
...... and that's what we mean by honey \:D/

Antti Opdam
Co

01 okt 2018, 13:08

Geest van Dirk schreef:
01 okt 2018, 09:07
De documentaire 'Voetbal is Oorlog' over de opkomst en teloorgang van Achilles '29
En was het wat?

Ook on topic: was dat keeperswerk van de keeper van Vitesse tegen Feijenoord geen schoolvoorbeeld van Matchfixing?

Geest van Dirk
Goalscorer

01 okt 2018, 13:59

Antti Opdam schreef:
01 okt 2018, 13:08
En was het wat?
Ja, ik heb me kostelijk vermaakt. Heel herkenbare motieven ook. Heel snel veel willen hebben in een tak waar beslissingen genomen worden aan de hand van oncontroleerbare gebeurtenissen. Het voetbal ⚽
...... and that's what we mean by honey \:D/

Ferry
Oude garde

14 apr 2019, 16:57

Is er al een eigen topic over de VAR?

salmonyappi
Technisch directeur

14 apr 2019, 17:10

Ferry schreef:
14 apr 2019, 16:57
Is er al een eigen topic over de VAR?
Nou, die zal snel vol lopen! Ik erger me wekelijks!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

Ferry
Oude garde

15 apr 2019, 07:20

salmonyappi schreef:
14 apr 2019, 17:10
Nou, die zal snel vol lopen! Ik erger me wekelijks!
Vandaar ook mijn oproep....allemachtig!
Ik zit Utrecht - Vitesse te kijken.

Willem Janssen mag doorvoetballen waar hij diep in de tweede helft een tweede gele kaart had moeten hebben - omdat hij een aanval eruit haalt door een Vitesse speler ruw onderuit te halen. Higler geeft hem geen geel. Tien minuten later geeft Higler wel geel als een Vitesse speler dat doet bij een Utrecht aanval....

En dan die goal van Clarke Salter - die wordt afgekeurd door de VAR omdat de schouder (!) van Clarke Salter in buitenspelpositie staat. Allemachtig. Het is bij goals een zoektocht geworden: is er wellicht ergens een reden om de goal af te kunnen keuren? :cry:

Kilkenny
Moderatort

18 jun 2019, 07:22

Uit het AD:

Vitesse bezuinigt miljoenen: gat in de begroting moet dicht
Valeri Oyf snijdt in de kosten van Vitesse. De Russische eigenaar wil met een miljoenenbezuiniging de financiële huishouding bij de Arnhemse profclub op orde krijgen. Het budget voor de selectie blijft wel op peil.
Lex Lammers 18-06-19, 07:08

Vitesse is sinds 2010 in buitenlandse handen. Na Merab Jordania en Alexander Tsjigirinski is nu Oyf de eigenaar in Arnhem. De zakentycoon uit Odessa, groot geworden in olie, gas en goud, heeft in alles het laatste woord. Hij bemoeit zich ook nauwgezet met de gang van zaken op Papendal, het zenuwcentrum van de club.

Oyf (55) dicht de gaten in de begroting bij Vitesse. De Rus wil daarom dat de kosten in de pas gaan lopen bij de inkomsten van de club. Het gat bedraagt op jaarbasis circa acht miljoen euro.

Stappenplan zorgt voor onrust op werkvloer
De uitgaven liggen structu­reel veel te hoog ten opzichte van de inkomsten. Dat is niet gezond.
De eigenaar geeft in een stappenplan akkoord aan de kaasschaafmethode. Vitesse grijpt in op de jeugdopleiding, de trainersstaf, de medische afdeling en het kantoorpersoneel. De bezuiniging komt zo op ‘enkele miljoenen euro’ uit.

De ingreep zorgt voor onrust op de werkvloer bij Vitesse. Dit boekjaar vloeit een tiental medewerkers af in Arnhem. Maar dat is vooral natuurlijk verloop, verklaart de clubleiding. Een groot aantal aflopende contracten wordt niet verlengd.
De bezuinigingsoperatie moet Vitesse ‘vooral verder in balans brengen’, stelt Pascal van Wijk, sinds enkele maanden algemeen directeur van de eredivisieclub. ,,Die opdracht is op financieel vlak in gezamenlijkheid bepaald. De uitgaven liggen structureel veel te hoog ten opzichte van de inkomsten. Dat is niet gezond.”

Geen exacte cijfers
Van Wijk kan geen exacte cijfers over de bezuinigingen geven. Inkomsten uit transfers zijn van grote invloed op de jaarlijkse begroting. Duidelijk is wel dat de nettowinst van vorig boekjaar, 9 miljoen euro voortkomend uit de bekerwinst, lucratieve transfers (onder andere Yuning Zhang en Milot Rashica) en de groepsfase van Europa League, bij lange na niet haalbaar is. ,,Het jaar 2017-2018 was uitzonderlijk succesvol”, verklaart Van Wijk. ,,Er worden nu zaken veranderd. Maar we grijpen niet rigoureus in.”

Sportieve ambities blijven gelijk
Oyf tornt niet aan de sportieve ambities van Vitesse. De Rus heeft in een recent topoverleg aangegeven het budget voor de staf, met trainer Leonid Sloetski, en de spelersgroep ‘op peil te houden’. Dat bedrag is naar verluidt circa 10 miljoen euro. De Arnhemse club wil bijblijven in de subtop bij AZ, FC Utrecht en (op enige afstand) Feyenoord.
,,De sportieve ambitie van Vitesse blijft ongewijzigd”, benadrukt Van Wijk. ,,We streven onveranderd naar Europees voetbal. Ook in het nieuwe seizoen. Maar uitspraken als ‘een aanval op de top drie’ zijn onrealistisch. Die doe ik niet.”

Nieuwe hoofdsponsor
Op financieel vlak liggen bij Vitesse momenteel enkele zware dossiers. De club is hoofdsponsor Droomparken kwijt. Dat levert een direct gat van circa een miljoen euro op de begroting op. De club is in gesprek met ‘potentiële kandidaten’.
Maar een nieuwe sponsor is in het profvoetbal niet zomaar gevonden. De sport mag dan razend populair zijn, multinationals of A-merken springen in de eredivisie niet in. PSV heeft na twee jaar zoeken niet voor niets een consortium van vijf bedrijven als hoofdsponsor gevonden.
Het huurcontract met GelreDome is verder een molensteen om de nek van Vitesse. De eredivisionist betaalt een (hoge) huursom van 1,9 miljoen euro per jaar. De verhuurder draagt daarbij een percentage van 7,5 procent uit horeca-inkomsten af aan de club.
Een club als AZ verdient aan die kant een paar miljoen euro meer. Vitesse heeft inmiddels het huurcontract per 1 oktober 2023 opgezegd. De eredivisionist wil aan tafel voor ‘nieuwe en billijker afspraken’.

Teleurstellend seizoen
Vitesse stapt op sportief vlak uit een teleurstellend seizoen. De club is wel vijfde geëindigd in de eredivisie, maar heeft geen Europees ticket veroverd. Dat is het ultieme doel van het voetbaljaar. Bij de televisiegelden is de eredivisionist wel geslaagd. Daar is de positie geconsolideerd, zodat er in het nieuwe seizoen 5,8 miljoen euro wordt bijgeschreven.

klotsen
Dagjesmens

18 jun 2019, 14:46

AZ-er Kian Fitz-Jim heeft op 15-jarige leeftijd een contract getekend bij ajax dat ingaat op 5 juli 2019, de dag van zijn 16e verjaardag.
https://www.ajax.nl/streams/actueel/-aj ... tz-jim.htm

Is het legaal om een 15 jarige een contract te laten tekenen?
Is dit een schending van het 'herenaccoord' tussen ajax, PSV, Feyenoord, AZ, FC Utrecht en Vitesse dat per 1 juli 2019 ingaat?
https://eredivisie.nl/nl-nl/nieuwsberic ... zoen-al-in

Indien illegaal en/of een schending, wordt hier een zaak van gemaakt?

Perry
Oude garde

18 jun 2019, 15:31

klotsen schreef:
18 jun 2019, 14:46
AZ-er Kian Fitz-Jim heeft op 15-jarige leeftijd een contract getekend bij ajax dat ingaat op 5 juli 2019, de dag van zijn 16e verjaardag.
https://www.ajax.nl/streams/actueel/-aj ... tz-jim.htm

Is het legaal om een 15 jarige een contract te laten tekenen?
Is dit een schending van het 'herenaccoord' tussen ajax, PSV, Feyenoord, AZ, FC Utrecht en Vitesse dat per 1 juli 2019 ingaat?
https://eredivisie.nl/nl-nl/nieuwsberic ... zoen-al-in

Indien illegaal en/of een schending, wordt hier een zaak van gemaakt?
Het herenakkoord is slechts een farce. Daar zijn naast een dubbele vergoeding (2 x een schijntje is nog steeds lachwekkend natuurlijk) totaal geen sancties aan gebonden wanneer het wordt geschonden.

Bombaman
Seizoenkaarthouder

19 jun 2019, 17:05

En Marc Netto heeft aangegeven daar schijt aan te hebben. Vuile rat.
Cetero censeo birrum bibendum esse

Plaats reactie
  • Informatie