Nederlands Elftal II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Langedijk
Basisspeler

12 okt 2017, 09:20

Forza AZ schreef:
11 okt 2017, 21:03
In de play-offs moet Nederland dan 2 rondes (in een enkele wedstrijd) winnen om alsnog het EK te halen. Als er namelijk uit Divisie A maar 1 land niet zich direct kwalificeert, dan worden de play-offs van Divisie A aangevuld met 3 landen uit een lagere Divisie.
Akkoord. Maar het zal dus een hels karwei worden om je niet te kwalificeren.

salmonyappi
Kristen

06 nov 2017, 12:56

:lol: :lol: :lol:
Dat Nederlands elftal wordt steeds belachelijker. Luuk de Jong, scoort 1 goal dit jaar, en spits van de uiterst gelukkige en toevallige koploper, is opgeroepen door Dicky. Wat kan hem het schelen, die twee oefenpotjes..............

Lachwekkend.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

pAZcal
Reservespeler

06 nov 2017, 13:27

salmonyappi schreef:
06 nov 2017, 12:56
:lol: :lol: :lol:
Dat Nederlands elftal wordt steeds belachelijker. Luuk de Jong, scoort 1 goal dit jaar, en spits van de uiterst gelukkige en toevallige koploper, is opgeroepen door Dicky. Wat kan hem het schelen, die twee oefenpotjes..............

Lachwekkend.
Dat kwam ik hier ook zetten.

Dit was nou een mooie kans om Wout Weghorst uit te proberen. Ik vind het ook raar dat als er 3 spitsen wegvallen, er maar 1 extra wordt opgeroepen. Mij part had ie Lens, Van Persie of Van Wolfswinkel er nog bij genomen. Je gaat toch niet met 1 spits naar 2 oefenwedstrijden? Of telt Babel ook als diepe spits?

AlkmaarForever
Seizoenkaarthouder

06 nov 2017, 16:34

Dat er nog mensen zijn die zich druk maken om het Nederlands Elftal.

Hinderlijke onderbreking van het competitievoetbal naar mijn persoonlijke mening.

~AZ~
Basisspeler

06 nov 2017, 18:25

Nu is er niets aan, maar over enkele jaren kan de selectie zomaar bestaan uit o.a. Luckassen, Hoedt, Haps, Koopmeiners, Til, Helmer, Stengs, Berghuis, Janssen, Weghorst en weet jij veel wie er nog allemaal uit onze jeugd (en soms scouting) komt bovendrijven. Zodra wat heilige huisjes omver zijn, zoals het stigma tegen niet top-3 clubs, kan het snel gaan met de doorstroom naar Oranje. Ik zie het wel gebeuren.

salmonyappi
Kristen

06 nov 2017, 18:56

AlkmaarForever schreef:
06 nov 2017, 16:34

Hinderlijke onderbreking van het competitievoetbal naar mijn persoonlijke mening.
Eens! En nog eens extra als het om oefenduels gaat. Wat valt er nog te oefenen met een gepensioneerde coach en een slechte generatie voetballers?

pAZcal
Reservespeler

07 nov 2017, 09:24

Normaal gesproken oefen je met nieuwe spelers, die daarna eventueel ingepast kunnen worden. Of je zorgt dat je een leuke reeks neerzet. Dick gaat proberen dat laatste te regelen. De sufferd!

~AZ~
Basisspeler

07 nov 2017, 09:40

Dat weet je als je Advocaat aanstelt, hij zit daar alleen voor zichzelf. Dat was bij AZ niet anders, zijn eerste wapenfeit was allebei de keren om de meetrainende jeugd terug te zetten naar Jong AZ. Hij is een saboteur van ontwikkeling om zijn eigen korte termijnsdoelen te halen.

salmonyappi
Kristen

07 nov 2017, 09:44

~AZ~ schreef:
07 nov 2017, 09:40
Dat weet je als je Advocaat aanstelt, hij zit daar alleen voor zichzelf. Dat was bij AZ niet anders, zijn eerste wapenfeit was allebei de keren om de meetrainende jeugd terug te zetten naar Jong AZ. Hij is een saboteur van ontwikkeling om zijn eigen korte termijnsdoelen te halen.
Maar wat wil hij halen tegen Schotland en Roemenië? Zelfs “eer” is al een raar woord in dit soort oefenpotjes.

DiepeMast
Ben-Sider

15 nov 2017, 12:55

https://www.vi.nl/nieuws/amerikaanse-bo ... -afvallers

Dat zou niet eens zo verkeerd zijn. Oranje heeft toch niets te doen en veel (jonge) spelers in de selectie doen zo alsnog toernooi ervaring op. Bovendien zijn het pittige tegenstanders: Italië, Chili, Ghana... dat zijn gewoon absolute toplanden, die ook nog eens heel ander voetbal spelen t.o.v. wat Oranje gewend is bij Europese landen. Daar leer je alleen maar van. Het geeft de nieuwe bondscoach bovendien een goede mogelijkheid om de selectie serieus aan het werk te zien. Bovendien stem ik liever op één van bovenstaande wedstrijden af, t.o.v. een WK-poulewedstrijd tussen Saudi-Arabië - Honduras o.i.d. (poulewedstrijden van afgelopen WK waren ook al niet om aan te zien).

Ik zeg: doen!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

DiepeMast
Ben-Sider

16 nov 2017, 11:21

Oke, een flink schot voor de boeg, maar bovenstaand toernooi met twee pouletjes van 4 zou de volgende potentiële deelnemers kunnen herbergen, als je ook nog een beetje rekening houdt met de voetbalbonden (UEFA 3-CAF 2-CONCACAF 1-AFC 1-CONMEBOL 1), inclusief FIFA-ranking (16-okt):

UEFA
Wales (14)
Italië (15)
Nederland (20)

CAF
Congo (35)
Kameroen (42)
(Ghana) (52)

CONMEBOL
Chili (9)
(Paraguay) (36)

CONCACAF
Verenigde Staten (27)

AFC
China (57)

Dit zijn de hoogst genoteerde landen per bond/continent, die niet naar het WK gaan. Al met al toch een aardig toernooi. Je hebt ook nog zo'n intercontinentaal ticket, waar landen uit Oceanië het opnemen tegen de 'afvaller' uit Noord-/Zuid-Amerika. Als je de ranking als uitgangspunt neemt, zou dat dan Nieuw-Zeeland (122), Paraguay (36) of Haïti (59) worden. Je zou ook Honduras tegen Nieuw-Zeeland kunnen laten spelen, aangezien dat de losers waren van de kwalificatieticket. Je komt dan wel op 9 landen. Wellicht drie poules van drie dan :).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

AZ 4 Life
Algemeen directeur

16 nov 2017, 15:27

Je gaat even voorbij aan het feit dat het toernooi niet op de FIFA kalender staat dus clubs hun spelers niet vrij hoeven geven. Ga er voor het gemak maar vanuit dat clubs dit dus ook niet gaan doen en spelers zelf ook niet staan te trappelen. Je krijgt dan dus Nederland-C te zien op een B-toernooi. Dat moet je niet willen. Wel leuk voor spelers als Toornstra, Til, Weghorst, Hateboer, Frenkie de Jong en Gouweleeuw, dat soort spelers mogen dan namelijk opdraven. Daar word je echt niet wijzer van.

Bovendien speel je dan ook nog eens tegen de C-elftallen van die andere landen.

Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

16 nov 2017, 15:57

AZ 4 Life schreef:
16 nov 2017, 15:27
Je gaat even voorbij aan het feit dat het toernooi niet op de FIFA kalender staat dus clubs hun spelers niet vrij hoeven geven. Ga er voor het gemak maar vanuit dat clubs dit dus ook niet gaan doen en spelers zelf ook niet staan te trappelen. Je krijgt dan dus Nederland-C te zien op een B-toernooi. Dat moet je niet willen. Wel leuk voor spelers als Toornstra, Til, Weghorst, Hateboer, Frenkie de Jong en Gouweleeuw, dat soort spelers mogen dan namelijk opdraven. Daar word je echt niet wijzer van.

Bovendien speel je dan ook nog eens tegen de C-elftallen van die andere landen.
Zo'n toernooi zal zeer waarschijnlijk volgend jaar van eind mei tot aan het begin van het WK gespeeld gaan worden. Die data staan wel op de FIFA-kalender en dan spelen alle landen normaal toch al oefenwedstrijden. Clubs moeten dus gewoon hun spelers afstaan vanaf het moment dat hun seizoen erop zit.

AZ 4 Life
Algemeen directeur

17 nov 2017, 12:07

Forza AZ schreef:
16 nov 2017, 15:57
Zo'n toernooi zal zeer waarschijnlijk volgend jaar van eind mei tot aan het begin van het WK gespeeld gaan worden. Die data staan wel op de FIFA-kalender en dan spelen alle landen normaal toch al oefenwedstrijden. Clubs moeten dus gewoon hun spelers afstaan vanaf het moment dat hun seizoen erop zit.
Thanks! Ik was in de veronderstelling dat er al wedstrijd vastlagen op dat moment.

Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

17 nov 2017, 15:30

AZ 4 Life schreef:
17 nov 2017, 12:07
Thanks! Ik was in de veronderstelling dat er al wedstrijd vastlagen op dat moment.
Er staan volgens mij alleen 2 oefenwedstrijden in maart gepland tot nu toe: Engeland-thuis en Spanje-uit. Voor de periode na afloop van de competitie nog niets.

Langedijk
Basisspeler

17 nov 2017, 19:21

Het blijven oefenwedstrijden om niks. Kwalificatie kijk ik al niet, laat staan oefenpotjes. En ik denk dat de spelers ook liever op vakantie gaan. Ze kunnen dat hele interlandvoetbal beter afschaffen.

salmonyappi
Kristen

17 nov 2017, 19:36

Langedijk schreef:
17 nov 2017, 19:21
Het blijven oefenwedstrijden om niks. Kwalificatie kijk ik al niet, laat staan oefenpotjes. En ik denk dat de spelers ook liever op vakantie gaan. Ze kunnen dat hele interlandvoetbal beter afschaffen.
Vind ik ook. Telkens weer een nodeloze onderbreking van de competitie.

pAZcal
Reservespeler

17 nov 2017, 22:06

Gloryhunters. ;)

salmonyappi
Kristen

17 nov 2017, 22:11

pAZcal schreef:
17 nov 2017, 22:06
Gloryhunters. ;)
Ik zie de knipoog :wink: , toch graag even uitleg....

pAZcal
Reservespeler

18 nov 2017, 10:46

Ik neem aan dat jullie ook delen in de feestvreugde als het Nederlands elftal wel naar behoren presteert. Op een eindronde bijvoorbeeld.

Plaats reactie
  • Informatie