Stadion(omgeving) ontwikkelingen

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
dirkjan
Invaller
Contacteer:

13 aug 2019, 12:46

Spoenk schreef:
13 aug 2019, 12:44
Je kunt er wel van uitgaan dat daar een beetje is gesjoemeld

Waarom?

Pure speculatie.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.

AZA'dam
Fanatic

13 aug 2019, 12:50

Jossiek schreef:
13 aug 2019, 11:33
Volgens de telegraaf is er nu een filmpje opgedoken: Video opgedoken: ’Dak AZ-stadion niet berekend op zonnepanelen’. Dit filmpje zou in het bezit zijn van de Telegraaf.
De woorden van die dame zijn voor tweeërlei uitleg vatbaar: het dak is er niet op berekend in de zin van het kan het gewicht van de panelen niet dragen. Of bij de berekeningen die gemaakt zijn voor de dakconstructie is geen rekening gehouden met het gewicht van zonnepanelen, ofschoon de constructie van het dak die wel zou kunnen dragen.

palaver
Herry en/of Berry

13 aug 2019, 13:02

AZA'dam schreef:
De woorden van die dame zijn voor tweeërlei uitleg vatbaar: het dak is er niet op berekend in de zin van het kan het gewicht van de panelen niet dragen. Of bij de berekeningen die gemaakt zijn voor de dakconstructie is geen rekening gehouden met het gewicht van zonnepanelen, ofschoon de constructie van het dak die wel zou kunnen dragen.
‘Nuance, dat is toch die blonde van Lingo?’ :mrgreen:
Ik vraag me wel af of het verstandig was op het filmpje te verwijderen.
Laatst gewijzigd door palaver op 13 aug 2019, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

bokkie
Teletext-supporter

13 aug 2019, 13:28

Of het nu de schuld is van te zware zonnepanelen, gekruidenier bij de bouw of dat het gewoon een hetze is van de 'neuzenkrant' de Telegraaf, dat maakt niet uit. Dat dak is naar beneden gekomen en vind het een naar idee daar in dat vak een seizoenkaart gehad te hebben. Het enige wat ik nu kan denken, zet er zo geen stap meer. Eerst maar eens een heel goed onderzoek naar de staat van het dak.

klotsen
Supporter

13 aug 2019, 13:36

Het verkennend onderzoek van de Onderzoeksraad voor Veiligheid duurt naar verwachting 2 weken (NOS).

Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

13 aug 2019, 14:41

AZA'dam schreef:
Lijkt me duidelijk dat ze gewoon bedoeld dat in de originele berekeningen in 2005 er niet doorgerekend is voor het plaatsen van zonnepanelen, wat logisch is, want dat was toen helemaal niet aan de orde.
Als het dak echt niet die zonnepanelen had kunnen houden, dan zou iemand dat natuurlijk nooit in een promofilmpje voor de camera zeggen.

AZ-073
Oude garde

13 aug 2019, 14:46

AZA'dam schreef:
Of was er geen rekening mee gehouden qua bevestiging?
In 2005-2006 waren zonnepanelen best wel exotisch, en moest daar dik 10 jaar later een oplossing voor gezocht worden?
Iedereen hoort hier iets wat hij / zij graag hoort....
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"

palaver
Herry en/of Berry

13 aug 2019, 14:55

Over een paar maanden weten we het en dan hebben we duizenden experts die het al lang wisten/toevallig wel wisten/al die tijd verkeerd hadden/zich herhaaldelijk terecht zorgen hebben/herhaaldelijk niets hebben ondernomen.*

*= doorhalen wat tegen die tijd niet van toepassing is

Maar los hiervan:

Er ligt al 3 jaar een dringend advies in een lade van het Ministerie van Veiligheid en Justitie om ervoor te zorgen dat ambtenaren voetbalstadions goed controleren op de constructieve veiligheid. Dat moet gedaan worden van mensen die er verstand van hebben. En die kennis ontbreekt nu eenmaal vaak, aldus het onderzoek.

Dario Hubner
Fanatic

13 aug 2019, 15:08

Oh jee...

Forza AZ
Beheerder
Contacteer:

13 aug 2019, 15:11

Dario Hubner schreef:
Oh jee...
Weer iemand die wat zegt, maar helemaal niet bij het onderzoek betrokken is, en dus maar wat speculeert. Bij Twente in 2011 werd er na iets meer dan een maand al weer gespeeld in het stadion.

palaver
Herry en/of Berry

13 aug 2019, 15:18

Dario Hubner schreef:
Oh jee...
@cnn @ajax? Serieus? En dit is een journaliste, of een serieuze journaliste?

Mooi. Weten we dat ook. Toch bijzonder dat het ongeluk in Enschede plaatsvond op 11 juli 2011 en er op 13 augustus 2011 ‘gewoon’ Twente - AZ werd gespeeld.

Wico Ankersmit is sinds eind 2010 directeur van die vereniging. Kan zo snel niks vinden van een zelfde uitspraak uit 2011.. Waarom moet het stadion nu dan wel maanden dicht?

https://twitter.com/waboadvies/status/1 ... 39200?s=20

Dus AZ en Twente zijn niet te vergelijken, want de reden voor het ongeval in Twente was het vroegtijdig ophangen van een videoscherm. Maar hoe snel wisten ze dan dat de oorzaak van het ongeval lag in het te vroeg plaatsen van het videoscherm?
O, het onderzoek naar de oorzaken van het ongeluk in Enschede is in juli 2012 gepresenteerd.

MarkusHenriksen19
Steward

13 aug 2019, 15:49

Dario Hubner schreef:
Oh jee...
Wel bijzonder dat het noordhollands dagblad en de telegraaf (ho effe, beide TMG) het vanochtend al wisten terwijl er nog net 1 dag vooronderzoek is ondernomen. Wil eigenlijk eerst van AZ zelf horen hoe het nou precies zit. Nu hebben ze daar ook weer hun nieuwe vulling na de boerka. Dus ik snap ze wel met hun dramatische verhalen, het is alleen geen nieuws.

salmonyappi
Technisch directeur

13 aug 2019, 15:59

De enige reden dat er voorlopig niet gevoetbald gaat worden is dat men niet zeker weet of de rest van de constructie in het gehele stadion wél veilig is, en ik (puur speculatief) heb daar dan voorlopig ook even mijn twijfels over. Ik zou elders nu ook niet durven zitten. Als de boel is opgeruimd en beoordeeld en groen licht gegeven wordt kunnen we er weer in. Maar de supporters uit de vakken O t/m S zullen over de rest van het stadion verdeeld moeten worden zolang het dak herbouwd wordt; hoe lang gaat dat duren? hoe gaan ze dat aanpakken en hoeveel supporters zullen wellicht niet geplaatst kunnen worden? Hoe meer ik er over na denk hoe meer twijfels over een vervolg van de rest van het seizoen in ons stadion ik krijg.

letscall
Herry en/of Berry

13 aug 2019, 16:51

Het is in iedergeval duidelijk dat de televaag maar al te graag drama wil maken (lees premium artikelen wil verkopen)

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2246802 ... AZ-gezocht

AZA'dam
Fanatic

13 aug 2019, 17:46

salmonyappi schreef:
13 aug 2019, 15:59
De enige reden dat er voorlopig niet gevoetbald gaat worden is dat men niet zeker weet of de rest van de constructie in het gehele stadion wél veilig is, en ik (puur speculatief) heb daar dan voorlopig ook even mijn twijfels over. Ik zou elders nu ook niet durven zitten. Als de boel is opgeruimd en beoordeeld en groen licht gegeven wordt kunnen we er weer in. Maar de supporters uit de vakken O t/m S zullen over de rest van het stadion verdeeld moeten worden zolang het dak herbouwd wordt; hoe lang gaat dat duren? hoe gaan ze dat aanpakken en hoeveel supporters zullen wellicht niet geplaatst kunnen worden? Hoe meer ik er over na denk hoe meer twijfels over een vervolg van de rest van het seizoen in ons stadion ik krijg.
Het is dezelfde constructie, ligt voor de hand dus dat de hele dakconstructie verstevigd/vervangen moet worden. Echter, het wordt kennelijk pas gevaarlijk bij storm met windkracht 7 of 8, omstandigheden waaronder toch niet gevoetbald kan worden.

AZA'dam
Fanatic

13 aug 2019, 17:59

Forza AZ schreef:
13 aug 2019, 14:41
Lijkt me duidelijk dat ze gewoon bedoeld dat in de originele berekeningen in 2005 er niet doorgerekend is voor het plaatsen van zonnepanelen, wat logisch is, want dat was toen helemaal niet aan de orde.
Als het dak echt niet die zonnepanelen had kunnen houden, dan zou iemand dat natuurlijk nooit in een promofilmpje voor de camera zeggen.
In het filmpje zegt ze 'de constructie van het dak was uiteraard niet berekend op zonnepanelen'. De Telegraaf citeert haar als 'dak niet berekend op zonnepanelen', woordje 'uiteraard' weglatend en aldus suggererend dat het dak die panelen niet dragen kon i.p.v. dat de berekeningen i.v.m. het extra gewicht opnieuw uitgevoerd moesten worden.

Jack
Technisch directeur

13 aug 2019, 18:52

Volgens mij is de oorzaak snel duidelijk, de te nemen maatregelen ook en hoeft het helemaal niet zo lang te duren allemaal. Overigens zijn voor de LED panelen ook constructie versterkingen aangebracht. Omdat het dak de panelen niet zou kunnen dragen. AZ had aanvankelijk een lichtkrant als scherm. Tempo!!!
Glory Hunter

palaver
Herry en/of Berry

13 aug 2019, 19:19

letscall schreef:
13 aug 2019, 16:51
Het is in iedergeval duidelijk dat de televaag maar al te graag drama wil maken (lees premium artikelen wil verkopen)

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2246802 ... AZ-gezocht
Ben benieuwd of hoeveel seizoenkaarthouders zich willen laten gebruiken om hun eigen club zwart te maken. Het idee dat mensen die er donderdag bij willen zijn sowieso problemen voor lief nemen om naar Den Haag af te reizen, dat willen ze natuurlijk niet horen.

dirkjan
Invaller
Contacteer:

14 aug 2019, 05:14

bokkie schreef:
13 aug 2019, 13:28
Of het nu de schuld is van te zware zonnepanelen, gekruidenier bij de bouw of dat het gewoon een hetze is van de 'neuzenkrant' de Telegraaf, dat maakt niet uit. Dat dak is naar beneden gekomen en vind het een naar idee daar in dat vak een seizoenkaart gehad te hebben. Het enige wat ik nu kan denken, zet er zo geen stap meer. Eerst maar eens een heel goed onderzoek naar de staat van het dak.
Dat treft, je mag er voorlopig toch niet in.

Verder eens hoor.

Ik wordt langzamerhand gek van alle speculaties, AZ supporters die zich zorgen maken over compensatie van hun scc (wtf) en al dan niet meer. Wacht het nu gewoon eerst een maandje af mensen, dan komt er wel wat duidelijkheid.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.

~AZ~
Barry

14 aug 2019, 06:24

Goede column van Martijn op de fanpage.

Plaats reactie
  • Informatie