Staan op de Ben-Side

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
AtoZ
Dagjesmens

10 dec 2014, 22:13

Ik denk "maar eens even kijken waar de nodige plaatsen in vak W & X1 voor het volgende seizoen gereserveerd zijn". Bij het turven komen we op de volgende tussenstand uit:
W - hoog 29 - midden 17 - laag 0
X1 - hoog 44 - midden 58 - laag 7
Dat zijn dus 155 gereserveerde stoelen.

Ik weet niet hoeveel staplaatsen beschikbaar komen, maar voor m'n gevoel loopt het nog niet echt storm.
De ontvanger bepaald door interpretatie een groot deel van de boodschap.

Antti Opdam
Kristen

11 dec 2014, 12:58

Bob Ross schreef: Voor het eerst in jaren dat AZ kiest voor de fanatiekere supporters, hopelijk gaan ze deze koerswijziging volhouden en wordt het los van mooie sportieve momenten ook weer echt leuk om naar AZ te gaan. Dat plezier is namelijk bij velen totaal weg momenteel.
=D>

Helemaal mee eens. Heerlijk. Een staanvak. En dan ook nog een lange. Dan kan je heerlijk naar beneden rennen. Laten we hopen dat er niet teveel van die flauwe hekjes in komen.

Geweldig nieuws dit.

8397
Supporter

11 dec 2014, 13:50

Wat ik alleen niet begrijp, buiten alle felicitaties aan de gene die er jaren lang voor genokt hebben. Dat ze de stoeltjes niet weghalen. In de Bundesliga heb je bij verscheidende clubs het systeem railseats. Tijdens de competitie gooi je die stoeltjes op slot. Waardoor je geen stoeltje ziet. Maar alleen hekjes en bij Europese wedstrijden doe je ze open, en laat je de gene die willen daar zitten. Ja je hebt dan elke rij een hekje, maar je hebt wel een echt stavak.
Gaan we nog eens een keer voetballen A-selectie?

Antti Opdam
Kristen

11 dec 2014, 14:46

8397 schreef:Dat ze de stoeltjes niet weghalen..
Oh. Niet meegekregen.

Belachelijk.

Bob Ross
Oude garde
Contacteer:

11 dec 2014, 15:18

8397 schreef:Wat ik alleen niet begrijp, buiten alle felicitaties aan de gene die er jaren lang voor genokt hebben. Dat ze de stoeltjes niet weghalen. In de Bundesliga heb je bij verscheidende clubs het systeem railseats. Tijdens de competitie gooi je die stoeltjes op slot. Waardoor je geen stoeltje ziet. Maar alleen hekjes en bij Europese wedstrijden doe je ze open, en laat je de gene die willen daar zitten. Ja je hebt dan elke rij een hekje, maar je hebt wel een echt stavak.
Dat wordt weer een volgende stap, ik weet ook niet waarom AZ daar niet aan wilt. Bij Heerenveen doen ze dat volgens mij ook. En niet te vergeten bij ons in het uitvak.. :roll:

Bob Ross
Oude garde
Contacteer:

11 dec 2014, 15:20

AtoZ schreef:Ik denk "maar eens even kijken waar de nodige plaatsen in vak W & X1 voor het volgende seizoen gereserveerd zijn". Bij het turven komen we op de volgende tussenstand uit:
W - hoog 29 - midden 17 - laag 0
X1 - hoog 44 - midden 58 - laag 7
Dat zijn dus 155 gereserveerde stoelen.

Ik weet niet hoeveel staplaatsen beschikbaar komen, maar voor m'n gevoel loopt het nog niet echt storm.
Waar haal je deze informatie vandaan?

NAKZ
Fanatic
Contacteer:

11 dec 2014, 20:08

Staanplaatsen wil AZ nog niet aan omdat je deze elke keer moet ombouwen met Europees voetbal. De Duitse variant is inderdaad een mogelijkheid die wel beter én veiliger is dan staan voor de stoeltjes. Gaan we zeker nog even bespreken met AZ, maar zal denk ik eerder over een jaar gebeuren dan direct komende zomer. Is dan ook weer een investering, maar je wint wel capaciteit en het is veiliger dus dat zijn wel argumenten die doorslaggevend kunnen zijn. Maar eerst maar eens de huidige boel verhuizen en inrichten.

Zaten vanmiddag weer even bij AZ om over de voortgang te praten en 'de loop' komt er nu een beetje in met zo'n 20% die zijn keuze heeft doorgegeven en een kleine groei in het aantal mensen dat staat omdat redelijk wat mensen die nu zitten hebben aangegeven straks te willen staan. Dan hebben we de verhuizingen vanuit andere vakken en mensen die (op)nieuw een seizoenkaart nemen nog niet eens gehad, dus dat gaat wel de goede kant op. De meesten zullen 'm toch pas dit weekend invullen en er komt nog een reminder aan dus dan heb je de meesten wel binnen.

Aanvragen voor onderin het vak komen er nog aan en daarmee is dat gedeelte dan ook waarschijnlijk al grotendeels vol. Wordt namelijk georganiseerd met Alkmaar Fanatics (oude RWF) en andere fanatieke groepen om te zorgen dat vooraan in ieder geval goeie gasten staan die de sfeer maken en ook voor sociale controle kunnen zorgen.

AtoZ
Dagjesmens

11 dec 2014, 21:07

Bob Ross schreef: Waar haal je deze informatie vandaan?
In de mail die verstuurd is naar de mensen in de vakken W t/m X3 staat een link waar je een verplaatsing aan kan geven. Hier staat een overzicht van het aantal beschikbare en niet beschikbare stoelen.

Wellicht was het iets te kort door de bocht om aan te nemen dat een "niet beschikbare stoel" een "gereserveerde stoel" is maar het aantal gereserveerde plaatsen zal er niet veel naast zitten.
De ontvanger bepaald door interpretatie een groot deel van de boodschap.

Perry
Oude garde

01 mei 2016, 20:14

Gaat de nieuwe staan tribune geëvalueerd worden met degene die zich hiervoor hebben ingezet en AZ? Het kan aan mij liggen, ik zit nu namelijk verder van het sfeervak dan voorheen, maar ik heb niet het idee dat het er qua sfeer vooruit is gegaan dit seizoen.

Grifo
Seizoenkaarthouder
Contacteer:

02 mei 2016, 09:17

AtoZ schreef:
In de mail die verstuurd is naar de mensen in de vakken W t/m X3 staat een link waar je een verplaatsing aan kan geven. Hier staat een overzicht van het aantal beschikbare en niet beschikbare stoelen.

Wellicht was het iets te kort door de bocht om aan te nemen dat een "niet beschikbare stoel" een "gereserveerde stoel" is maar het aantal gereserveerde plaatsen zal er niet veel naast zitten.
Ik zat op W en in de mail stond ook dat je het moest aangeven wanneer je voorkeur had voor een nieuwe plek. Ik heb toen niks aangegeven want ik wilde best staan op de plek waar ik toen zat. Vervolgens kreeg ik bericht dat ik verplaatst was. Ik heb toen mails erachter aan moeten sturen om deze onvrijwillige verplaatsing naar x3 ongedaan te maken. Het zal mij niks verbazen als meer supporters om deze reden verplaatst zijn terwijl ze ook best onderdeel wilden uitmaken van het sfeervak.

Bombaman
Seizoenkaarthouder

05 feb 2018, 23:41

Kon er niet echt een geschikt topic voor vinden, maar wat is er gebeurd met alle spandoeken die onder aan de Benside hingen? Afgelopen zondag hing er maar eentje...
Cetero censeo birrum bibendum esse

Alkmaar/Zaanstreek
Invaller

27 mar 2018, 17:34

Goede zaak!

AZ Twello
Reservespeler
Contacteer:

01 jun 2018, 08:17

Hoveel seizoenkaarten zijn er tot nu toe verkocht? Stijging of daling? Ben wel even benieuwd gezien de prima resultaten en het leuke voetbal van afgelopen seizoen

Perry
Oude garde

01 jun 2018, 10:16

AZ Twello schreef:
01 jun 2018, 08:17
Hoveel seizoenkaarten zijn er tot nu toe verkocht? Stijging of daling? Ben wel even benieuwd gezien de prima resultaten en het leuke voetbal van afgelopen seizoen
Vanmiddag volgt een update, aldus AZ.

Perry
Oude garde

01 jun 2018, 13:21

dissensus
Dagjesmens

19 okt 2018, 06:54

Volgens Patrick Ton zijn er plannen voor een uitbreiding in de gracht én een safe-standing voor de 'fantiekere kern'.

Bron: interview met Podcast 67 van vorige maand (link hieronder).

Rond 1 uur 16: https://soundcloud.com/user-565049813/s ... vakmuts-op

Plaats reactie
  • Informatie