Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28
AZRickGrimesAZ
Oude garde

25 jul 2019, 07:05

MO7 schreef:
24 jul 2019, 21:11
Als het echt moet, probeer het dan eens met iets waar geen conservatieve politicus aan te pas komt. Bijvoorbeeld dat die hele zwarte cross-ophef te belachelijk voor woorden is.
Oke zonder dat ik een discussie op de inhoud op gang wil brengen (uit respect naar jou als moderator dan). Tegenwoordig heeft de media het zo erg gemaakt dat het altijd een links/rechts discussie geworden is. Waar is de middenweg uberhaupt? Op tv en radio ook, of het zijn mensen zoals Van Roosmalen die helemaal tegen de mensen zijn die hier een probleem mee hebben, of je hebt mensen als De Vries die weer fel tegen de ophangers van het bord zijn.

Waar is de middenweg gebleven? In de media dan? Ik vraag me soms af of ze het expres doen, dit soort discussies (zoals Zwarte Piet bijv) ophitsen zodat mensen fel tegenover elkaar komen te staan.

dirkjan
Invaller
Contacteer:

25 jul 2019, 07:20

Kilkenny schreef:
25 jul 2019, 06:40
Welke ophef?
Deze https://www.telegraaf.nl/nieuws/1002709 ... verwijderd
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.

pAZcal
Goalscorer

25 jul 2019, 09:01

Best een goed beschouwend artikel.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

25 jul 2019, 14:13

Langedijk schreef:
21 jul 2019, 21:09
Volgens mij heeft Rutte ook wel eens geroepen dat mensen ‘op moeten pleuren’ als het ze hier niet bevalt. In verkiezingstijd uiteraard. Welke mensen zou hij dan bedoelen en waar moesten ze heen?

Dat hele Amerika is toch niet serieus te nemen. Boeit mij echt totaal niet wat daar gebeurt. Trump is niet bijzonder geschikt maar het alternatief was nog erger. En volgens mij staat Amerika er economisch weer goed voor en krijgt Trump de hoogste approval rating ooit.
Economisch gaat het met Amerika dus helemaal niet zo goed. Het is wachten tot het in elkaar klapt daar. Door de handelsoorlog van Trump hebben veel boeren, met name in het midden van het land, het gigantisch moeilijk. Door te strooien met subsidies wordt de boel daar nog een beetje op de been gehouden, maar daardoor neemt het begrotingstekort weer gigantisch toe en stijgt de staatssteun weer veel sneller. Dingen die onder Obama juist waren verminderd. En dat is op zich knap, want over het algemeen zie je het begrotingstekort stijgen in tijden van oorlog of een (gigantische) crisis. Daar is op dit moment geen sprake van. Het is dus wachten tot de bubbel klapt. Met een beetje pech duurt dat nog een aantal jaren. En Trump heeft helemaal niet de hoogte approval rating ooit, hoe kom je daarbij? G.W. Bush heeft de hoogste approval rating ooit, dat was 90%, kort na 9/11. Trump zijn hoogste approval rating ooit was 46%.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

25 jul 2019, 14:17

AZRickGrimesAZ schreef:
25 jul 2019, 07:05
Oke zonder dat ik een discussie op de inhoud op gang wil brengen (uit respect naar jou als moderator dan). Tegenwoordig heeft de media het zo erg gemaakt dat het altijd een links/rechts discussie geworden is. Waar is de middenweg uberhaupt? Op tv en radio ook, of het zijn mensen zoals Van Roosmalen die helemaal tegen de mensen zijn die hier een probleem mee hebben, of je hebt mensen als De Vries die weer fel tegen de ophangers van het bord zijn.

Waar is de middenweg gebleven? In de media dan? Ik vraag me soms af of ze het expres doen, dit soort discussies (zoals Zwarte Piet bijv) ophitsen zodat mensen fel tegenover elkaar komen te staan.
Die is er bijna niet. Nuance is doorgaans ver te zoeken. Je bent links of rechts. Als je Trump of Wilders een idioot vindt dan ben je een linkse gekkie. Ben je tegen het klimaatakkoord dan ontken je global warming etc. Het is allemaal heel zwart-wit geworden, terwijl politiek niet altijd links en rechts is. Het is ook progressief en conservatief bijvoorbeeld. Je kan rechts progressies zijn en rechts conservatief, twee totaal verschillende dingen.

Maar over dat Zwarte-Cross gebeuren, dat is natuurlijk te triest voor woorden. Waar maken mensen zich druk over. Allah's afbakbar. Het is was. Als je je daar druk om gaat maken, en de Achterhoekse humor niet snapt, dan heb je echt tijd te veel.

Kilkenny
Moderatort

25 jul 2019, 16:48

Pff, mensen die zichzelf inderdaad veel te serieus nemen. Idioten.

AZRickGrimesAZ
Oude garde

25 jul 2019, 18:19

AZ 4 Life schreef:
25 jul 2019, 14:17
Die is er bijna niet. Nuance is doorgaans ver te zoeken. Je bent links of rechts. Als je Trump of Wilders een idioot vindt dan ben je een linkse gekkie. Ben je tegen het klimaatakkoord dan ontken je global warming etc. Het is allemaal heel zwart-wit geworden, terwijl politiek niet altijd links en rechts is. Het is ook progressief en conservatief bijvoorbeeld. Je kan rechts progressies zijn en rechts conservatief, twee totaal verschillende dingen.

Maar over dat Zwarte-Cross gebeuren, dat is natuurlijk te triest voor woorden. Waar maken mensen zich druk over. Allah's afbakbar. Het is was. Als je je daar druk om gaat maken, en de Achterhoekse humor niet snapt, dan heb je echt tijd te veel.
Mooi antwoord, kan ik mij goed in vinden.

Langedijk
Barry

08 aug 2019, 10:43

Kan iemand de aarde nog een beetje opwarmen? Wat een kutzomer ](*,)

Plaats reactie
  • Informatie