Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling loopt tot 02 jul 2019, 18:21

CDA
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
2
11%
SP
2
11%
PVV
2
11%
FvD
7
39%
Groen Links
3
17%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
2
11%
DENK
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 18
Voltreffer Vick
Oude garde

10 feb 2019, 19:07

Langedijk schreef:
10 feb 2019, 17:38
Ik heb meer vertrouwen in economen dan in wetenschappers. Misschien omdat ik zelf ook economie heb gestudeerd. Maar jouw denigrerende benadering van deze meneer geeft wel perfect je compleet blinde obsessie voor dit thema aan. Ik vind je eng.
Een hoogleraar economie is toch ook een wetenschapper? Verwarrende discussie.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste

AZRickGrimesAZ
Ben-Sider

10 feb 2019, 19:18

Langedijk schreef:
Ik heb meer vertrouwen in economen dan in wetenschappers. Misschien omdat ik zelf ook economie heb gestudeerd. Maar jouw denigrerende benadering van deze meneer geeft wel perfect je compleet blinde obsessie voor dit thema aan. Ik vind je eng.
Je kan het gesprek niet winnen met feiten en onderbouwde meningen dus ga je maar over op een persoonlijke aanval. Dat kan ik ook hoor, mensen als jij zijn het probleem van deze samenleving. We gaan allemaal naar de tyfus en de schuld ligt bij jou.
Laatst gewijzigd door AZRickGrimesAZ op 10 feb 2019, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

AZRickGrimesAZ
Ben-Sider

10 feb 2019, 19:19

Voltreffer Vick schreef:
10 feb 2019, 19:07
Een hoogleraar economie is toch ook een wetenschapper? Verwarrende discussie.
Jij laat je ook opereren aan je hart door een plastisch chirurg? Zijn toch allebei arts? Verwarrend die doktoren..

salmonyappi
Georg

10 feb 2019, 19:24

Langedijk schreef:
Het feit dat hij, Tol, alles overdreven vindt wil toch niet zeggen dat híj dan gelijk heeft? Let wel: ik heb geen kennis genoeg om te beoordelen wie er het dichtst bij de waarheid zit, maar radicaal een keuze maken (ofwel consequent vóór alle maatregelen die de boel zouden kunnen verbeteren, ofwel zeggen dat alle ophef onzin is) is eigenlijk niet mogelijk.
Wij kiezen de mening die ons het beste uitkomt......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

Langedijk
Goalscorer

10 feb 2019, 20:07

AZRickGrimesAZ schreef:
10 feb 2019, 19:18
Je kan het gesprek niet winnen met feiten en onderbouwde meningen dus ga je maar over op een persoonlijke aanval. Dat kan ik ook hoor, mensen als jij zijn het probleem van deze samenleving. We gaan allemaal naar de tyfus en de schuld ligt bij jou.
Heel fijn, ik boek nog snel een paar vliegtickets. Je bent de grootste hypocriet die ik niet ken. Elke vraag ontwijken, zelf geen flikker bijdragen asn het milieu en alleen maar leuteren over wetenschappelijke onderzoeken die niet onomstreden zijn.

Langedijk
Goalscorer

10 feb 2019, 20:12

salmonyappi schreef:
10 feb 2019, 19:24
Het feit dat hij, Tol, alles overdreven vindt wil toch niet zeggen dat híj dan gelijk heeft?
Dat zeg ik ook niet. Maar die klimaatwaanzinnige hier vraagt om publicaties met tegengeluiden en die geef ik dan. En Tol is niet de auteur, hij is slechts reviewer. Vervolgens gaat hij Tol belachelijk maken om zijn gelijk te halen terwijl dat gelijk dus helemaal niet bewezen is. Alsof Jesse Klaver persoonlijk actief is op dit forum, verschrikkelijk.

AZRickGrimesAZ
Ben-Sider

10 feb 2019, 20:17

Langedijk schreef:
10 feb 2019, 20:07
Heel fijn, ik boek nog snel een paar vliegtickets. Je bent de grootste hypocriet die ik niet ken. Elke vraag ontwijken, zelf geen flikker bijdragen asn het milieu en alleen maar leuteren over wetenschappelijke onderzoeken die niet onomstreden zijn.
:lol: Haha tuurlijk gaan grote bedrijven onzin verkondigen en zich verzetten tegen wetenschappelijke onderzoeken. Het gaat immers om hun geld.

Wonderbaarlijk hoe boze rechtse mensen altijd precies doen wat de grote bedrijven graag willen :roll:

AZRickGrimesAZ
Ben-Sider

10 feb 2019, 20:23

Langedijk schreef:
10 feb 2019, 20:12
En Tol is niet de auteur, hij is slechts reviewer. Vervolgens gaat hij Tol belachelijk maken om zijn gelijk te halen
Je mag mij een hypocriete boomknuffelaar vinden, maar kom fucking on. Richard Tol zet zichzelf ontzettend voor lul hoor. Heeft hij mij niet voor nodig. Oftewel, je mag mij eng vinden, maar er is overweldigend bewijs voor klimaatverandering door de mens. Waarom blijf je hier zo hard tegenin gaan? Ben je ook anti-vaccinaties? Is de aarde plat? Moonlanding is fake? Ik vind het echt bijzonder hoe je zo anti-wetenschap kan zijn..... :?

https://www.ad.nl/nieuws/de-aarde-kan-b ... ~ad7bdd5b/ Hier een interview met Richard Tol.
Op een gegeven moment zegt hij dit:
Het IPCC, waar ik jaren heb meegeschreven aan de klimaatrapporten, gaat uit van een opwarming van maximaal een graad of 5. De opwarming tussen 06.00 uur 's ochtends en 12.00 uur 's middags is gemiddeld 8 graden.

Ja hij loopt te miepen dat het KNMI korte termijn weervoorspellers zijn en hun mond moeten houden over klimaat verandering, omdat ze relevante kennis over energie, economie en klimaatbeleid missen.

En vervolgens haalt deze "econoom" (econoom over klimaat, yeah right) een korte termijn weer effect (temperatuurstijging op een ochtend) aan om z'n stelling over klimaat verandering te onderbouwen.

Ziet deze "econoom" deze contradictie niet? :?

edit: voor de mensen die meelezen.. dit is Richard Tol

Afbeelding

salmonyappi
Georg

10 feb 2019, 20:32

AZRickGrimesAZ schreef:
Je mag mij een hypocriete boomknuffelaar vinden, maar kom fucking on. Richard Tol zet zichzelf ontzettend voor lul hoor. Heeft hij mij niet voor nodig. Oftewel, je mag mij eng vinden, maar er is overweldigend bewijs voor klimaatverandering door de mens. Waarom blijf je hier zo hard tegenin gaan? Ben je ook anti-vaccinaties? Is de aarde plat? Moonlanding is fake? Ik vind het echt bijzonder hoe je zo anti-wetenschap kan zijn..... :?

https://www.ad.nl/nieuws/de-aarde-kan-b ... ~ad7bdd5b/ Hier een interview met Richard Tol.
Op een gegeven moment zegt hij dit:
Het IPCC, waar ik jaren heb meegeschreven aan de klimaatrapporten, gaat uit van een opwarming van maximaal een graad of 5. De opwarming tussen 06.00 uur 's ochtends en 12.00 uur 's middags is gemiddeld 8 graden.

Ja hij loopt te miepen dat het KNMI korte termijn weervoorspellers zijn en hun mond moeten houden over klimaat verandering, omdat ze relevante kennis over energie, economie en klimaatbeleid missen.

En vervolgens haalt deze "econoom" (econoom over klimaat, yeah right) een korte termijn weer effect (temperatuurstijging op een ochtend) aan om z'n stelling over klimaat verandering te onderbouwen.

Ziet deze "econoom" deze contradictie niet? :?

edit: voor de mensen die meelezen.. dit is Richard Tol

Afbeelding
Je mag niet op het uiterlijk af gaan maar als we het nou over boomknuffelaars hebben :lol:

Voltreffer Vick
Oude garde

10 feb 2019, 20:52

AZRickGrimesAZ schreef:
10 feb 2019, 19:19
Jij laat je ook opereren aan je hart door een plastisch chirurg? Zijn toch allebei arts? Verwarrend die doktoren..
Waarom? Ik heb niets aan mijn hart. Waarom zou ik me dan laten opereren? Buiten dat, een doctor is ook een wetenschapper.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste

AZRickGrimesAZ
Ben-Sider

10 feb 2019, 21:08

Voltreffer Vick schreef:
10 feb 2019, 20:52
Waarom? Ik heb niets aan mijn hart. Waarom zou ik me dan laten opereren? Buiten dat, een doctor is ook een wetenschapper.
Mijn punt is dat ze beide wetenschappers zijn... maar verschillende soorten kennis hebben...

Jij bent voetbalfan... toch weet jij meer van de geschiedenis van AZ Alkmaar dan een fan van FC Hoepeldepoepie uit verweggistan. Een klimaateconoom heeft een heel ander soort kennis dan een klimaatwetenschapper... Net zoals een plastisch chirurg een ander soort kennis heeft dan een hartchirurg...

Langedijk
Goalscorer

10 feb 2019, 21:13

AZRickGrimesAZ schreef:
Oftewel, je mag mij eng vinden, maar er is overweldigend bewijs voor klimaatverandering door de mens. Waarom blijf je hier zo hard tegenin gaan?
Ik ontken helemaal niets, ik ga alleen niet mee in de paniek. En vind dat Nederland niet voorop hoeft te lopen. Ik ben een beetje allergisch voor jouw houding; de ‘boze rechtse man’ die het aandurft om de vrolijke linkse vrouw (dat ben je blijkbaar) geen gelijk te geven. En dankzij mij gaat de wereld naar de klote, niet dankzij China. Wat je zelf aan het milieu bijdraagt weet ik ondertussen nog steeds niet want die vraag blijf je vakkundig ontwijken.

AZRickGrimesAZ
Ben-Sider

10 feb 2019, 22:06

Langedijk schreef:
Ik ontken helemaal niets, ik ga alleen niet mee in de paniek.
:|

Langedijk schreef:
Wat je zelf aan het milieu bijdraagt weet ik ondertussen nog steeds niet want die vraag blijf je vakkundig ontwijken.
Net als Wilders en Thierry wil je graag de discussie op de persoon voeren, stuk makkelijker natuurlijk :lol: . Die gunst ga ik je niet verlenen. Of we discussiëren met feiten en wetenschappelijke onderzoeken, of we kappen ermee.

Voltreffer Vick
Oude garde

11 feb 2019, 07:01

AZRickGrimesAZ schreef:
10 feb 2019, 21:08
Mijn punt is dat ze beide wetenschappers zijn... maar verschillende soorten kennis hebben...
Als ik alle klimaatwetenschappers had moeten geloven dan had ik al een aantal keren dood geweest. Is het niet door zure regen dan zou het gat in de ozonlaag me wel naar een andere wereld hebben geholpen. Dan heb ik het niet over de Club van Rome die voorspelde dat voor 2000 al grondstoffen al lang en breed op zouden zijn. Ik ga niet discussiëren over het al dan niet bestaan van opwarming van de aarde. Ik wil je wel adviseren om niet blind achter wetenschappers aan te lopen. Inmiddels is er een omvangrijke klimaatindustrie ontstaan waarmee heel veel mensen een goed belegde boterham verdienen. Wetenschappers zijn uiteindelijk ook maar mensen die graag fondsen willen hebben en een leuke dingen willen doen.

AZRickGrimesAZ
Ben-Sider

11 feb 2019, 07:16

Voltreffer Vick schreef:
11 feb 2019, 07:01
Als ik alle klimaatwetenschappers had moeten geloven dan had ik al een aantal keren dood geweest. Is het niet door zure regen dan zou het gat in de ozonlaag me wel naar een andere wereld hebben geholpen. Dan heb ik het niet over de Club van Rome die voorspelde dat voor 2000 al grondstoffen al lang en breed op zouden zijn. Ik ga niet discussiëren over het al dan niet bestaan van opwarming van de aarde. Ik wil je wel adviseren om niet blind achter wetenschappers aan te lopen. Inmiddels is er een omvangrijke klimaatindustrie ontstaan waarmee heel veel mensen een goed belegde boterham verdienen. Wetenschappers zijn uiteindelijk ook maar mensen die graag fondsen willen hebben en een leuke dingen willen doen.
Afbeelding

Langedijk
Goalscorer

11 feb 2019, 07:35

AZRickGrimesAZ schreef:
10 feb 2019, 22:06

Net als Wilders en Thierry wil je graag de discussie op de persoon voeren, stuk makkelijker natuurlijk :lol: . Die gunst ga ik je niet verlenen. Of we discussiëren met feiten en wetenschappelijke onderzoeken, of we kappen ermee.
Knap hoor, zelf geen flikker bijdragen aan het milieu maar wel hoog van de toren blazen over onderzoeken. Nu moet ‘de hele werekd’ in actie komen en ‘we’ mogen onze kop niet in het zand steken. Kom eens met realistische oplossingen, anders ben je zelf net zo populistisch als de meneer uit Venlo die je noemt. Dan hoeven we alleen ‘immigatie’ maar te vervangen door ‘klimaatverandering’.

AZRickGrimesAZ
Ben-Sider

11 feb 2019, 07:52

Prima Langedijk, we gaan het wel zien. Het zijn toch maar jouw (klein)kinderen die er het meeste last van zullen hebben, dan ben jij toch al dood (ouderdom).

Langedijk
Goalscorer

11 feb 2019, 08:29

AZRickGrimesAZ schreef:
11 feb 2019, 07:52
Prima Langedijk, we gaan het wel zien. Het zijn toch maar jouw (klein)kinderen die er het meeste last van zullen hebben, dan ben jij toch al dood (ouderdom).
En jij niet? We gaan het dus niet zien...

salmonyappi
Georg

11 feb 2019, 09:16

Nou, zullen we het nu maar weer over Trump hebben of zo?
:P

Langedijk
Goalscorer

11 feb 2019, 13:37

salmonyappi schreef:
11 feb 2019, 09:16
Nou, zullen we het nu maar weer over Trump hebben of zo?
:P
Alleen als jij met wetenschappelijk onderzoek kunt bewijzen dat Trump verantwoordelijk is voor de klimaatverandering :wink:

Plaats reactie
  • Informatie