Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling loopt tot 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
5
19%
SP
2
8%
PVV
4
15%
FvD
8
31%
Groen Links
4
15%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
2
8%
DENK
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 26
Bombaman
Seizoenkaarthouder

18 nov 2018, 01:02

salmonyappi schreef:
17 nov 2018, 20:34
Geen idee wie Rogier huppeldepup is.
Maar je bent wel op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de Braziliaanse politiek.
Cetero censeo birrum bibendum esse

AZ 4 Life
Fanpage-junk

22 nov 2018, 11:27

zeekomkommer schreef:
21 nov 2018, 11:30
Hoe je je moraliteit en morele gezag op een lelijke goedkope manier verkoopt:
https://www.nu.nl/buitenland/5585648/tu ... misch.html

Wat een neergang. :-&

(al was die natuurlijk al verkocht o.a. met het vertrek uit het klimaataccoord van Parijs en aanstellen van Pruitt)
Na die opmerkingen over het harken in Finland was ik alweer klaar met die clown voor deze week maar dit slaat weer alles. Treurig.

Geest van Dirk
Goalscorer

28 nov 2018, 20:48

Amerika is al sinds oprichting erg vaak een toonbeeld van immoreel leiderschap geweest. Trump brengt dat tegenwoordig wat duidelijker naar voren omdat hij niet de interesse en kunde heeft van een politicus om dat te verhullen.
...... and that's what we mean by honey \:D/

Langedijk
Goalscorer

05 dec 2018, 21:25

Aliethegame
Supporter
Contacteer:

02 jan 2019, 00:25

Het is lekker stil rondom alle belastingverhogingen die voor 2019 zijn ingezet (6 naar 9%), duurdere energie, etc etc. Las net dat de belasting nog nooit zo hoog in Nederland is geweest als het momenteel is. Erg benieuwd of jullie ook een verhoogde energie rekening hebben ontvangen? Of op werk en in privé kringen merken dat de gevestigde politiek een onderwerp is die vaak word aangehaald? Ik woon zelf in Ierland en ben erg benieuwd hoe jullie over alle ontwikkelingen denken? Ik heb erg het gevoel dat er een grote onvrede heerst maar zie het alleen van een afstand. Vandaar mijn vraag..
Vak W

AZraamklA
Reservespeler

02 jan 2019, 21:37

Aliethegame schreef:
Het is lekker stil rondom alle belastingverhogingen die voor 2019 zijn ingezet (6 naar 9%), duurdere energie, etc etc. Las net dat de belasting nog nooit zo hoog in Nederland is geweest als het momenteel is. Erg benieuwd of jullie ook een verhoogde energie rekening hebben ontvangen? Of op werk en in privé kringen merken dat de gevestigde politiek een onderwerp is die vaak word aangehaald? Ik woon zelf in Ierland en ben erg benieuwd hoe jullie over alle ontwikkelingen denken? Ik heb erg het gevoel dat er een grote onvrede heerst maar zie het alleen van een afstand. Vandaar mijn vraag..
Wij moeten van het gas af. Klopt het dat je in Ierland reclame hebt waar men juist op gas wil overgaan?

Ik vind onze regering zeer onverantwoord bezig en wens niet mee te doen aan de ‘strijd’ die men meent te voeren. Ik word er helaas toe gedwongen. Ik zie namelijk helemaal geen strijd. Ik zie een ordinaire belastingverhoging, bangmakerij en heel veel (staats)propaganda, gefaciliteerd door de mainstream media.
Geen gelul, drink een pul!!

AZ 4 Life
Fanpage-junk

03 jan 2019, 09:30

Aliethegame schreef:
Ik wacht het gewoon even af want de loonbelasting is weer omlaag gegaan. Ik heb mijn loonstrookje van 2019 nog niet gezien dus wil dat eerst even zien en dan alle plussen en minnen met elkaar verrekenen. Netto gezien zou ik erop vooruit moeten gaan. Dat is althans de berekening van het CPB. Daar houd ik me nu gewoon aan vast tot het tegendeel is bewezen. Ik doe in ieder geval niet mee aan dat paniekvoetbal van partijen/groeperingen die alleen wijzen op de extra kosten maar niet op de meevallers. Toeslagen gaan trouwens ook omhoog, dus dat is ook een meevaller voor veel mensen. Dan kan je wijzen op hogere zorgkosten, maar als je aan de andere kant ook weer een hogere zorgtoeslag krijgt dan ben ik benieuwd naar de som onder de streep. Want veel mensen die klagen over het feit dat ze de zorgkosten niet meer kunnen betalen hebben ook recht op zorgtoeslag.

salmonyappi
Technisch directeur

03 jan 2019, 10:06

AZ 4 Life schreef:
03 jan 2019, 09:30
Ik wacht het gewoon even af want de loonbelasting is weer omlaag gegaan. Ik heb mijn loonstrookje van 2019 nog niet gezien dus wil dat eerst even zien en dan alle plussen en minnen met elkaar verrekenen. Netto gezien zou ik erop vooruit moeten gaan. Dat is althans de berekening van het CPB. Daar houd ik me nu gewoon aan vast tot het tegendeel is bewezen. Ik doe in ieder geval niet mee aan dat paniekvoetbal van partijen/groeperingen die alleen wijzen op de extra kosten maar niet op de meevallers. Toeslagen gaan trouwens ook omhoog, dus dat is ook een meevaller voor veel mensen. Dan kan je wijzen op hogere zorgkosten, maar als je aan de andere kant ook weer een hogere zorgtoeslag krijgt dan ben ik benieuwd naar de som onder de streep. Want veel mensen die klagen over het feit dat ze de zorgkosten niet meer kunnen betalen hebben ook recht op zorgtoeslag.
Ik wacht het ook af, maar verwacht dat je de plussen en minnen ongeveer tegen elkaar kunt wegstrepen.

De vraag is wel of we er op vooruit móéten gaan. De meesten hebben het al goed. Wij hebben samen ook een zeer modaal (lees:matig) inkomen (beiden part-timers) maar niks te klagen...........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

vriend
Reservespeler

03 jan 2019, 10:24

Toch schuurt het. Nederland is een belastingparadijs voor multinationals en expats terwijl de doorsneeburger (Jan Modaal, Jan met de pet en de laagopgeleiden) niets merkt van een bloeiende economie. De rekening voor de klimaatmaatregelen ("we moeten van het gas af") zal ongetwijfeld terecht komen bij Jan Modaal, Jan met de pet en de laagopgeleiden terwijl de multinationals ontzien zullen worden.
Die paar tientjes extra per maand (of wat daar van overblijft) zijn natuurlijk een fooi. Een keertje extra naar de coffeeshop en het is al weer op.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

03 jan 2019, 11:03

vriend schreef:
03 jan 2019, 10:24
Toch schuurt het. Nederland is een belastingparadijs voor multinationals en expats terwijl de doorsneeburger (Jan Modaal, Jan met de pet en de laagopgeleiden) niets merkt van een bloeiende economie. De rekening voor de klimaatmaatregelen ("we moeten van het gas af") zal ongetwijfeld terecht komen bij Jan Modaal, Jan met de pet en de laagopgeleiden terwijl de multinationals ontzien zullen worden.
Die paar tientjes extra per maand (of wat daar van overblijft) zijn natuurlijk een fooi. Een keertje extra naar de coffeeshop en het is al weer op.
Dat zijn keuzes. Nu vind ik het creëren van een gunstiger vestigingsklimaat voor multinationals wel gunstig, want dat brengt ook werkgelegenheid met zich mee en daarbij ook extra belastinginkomsten. Waarbij ik vooral doel op inkomstenbelasting van de werknemers bijvoorbeeld. Waar ik wel tegen ben is de lagere inkomstenbelasting die expats betalen. Die betalen uit mijn hoofd 30% en dat vind ik scheef. Dus een collega van mij die exact hetzelfde werk doet als ik die betaalt minder belasting over (min of meer) hetzelfde bruto salaris.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

03 jan 2019, 11:05

salmonyappi schreef:
03 jan 2019, 10:06
Ik wacht het ook af, maar verwacht dat je de plussen en minnen ongeveer tegen elkaar kunt wegstrepen.

De vraag is wel of we er op vooruit móéten gaan. De meesten hebben het al goed. Wij hebben samen ook een zeer modaal (lees:matig) inkomen (beiden part-timers) maar niks te klagen...........
Dat is het ook. De meeste hebben het goed, alleen klagen steen en been. Als ik de gemiddelde reacties op social media lees zit half Nederland inmiddels bij de voedselbanken. Dat is natuurlijk onzin.

AZ-073
Oude garde

03 jan 2019, 11:21

AZ 4 Life schreef:
Die betalen uit mijn hoofd 30% en dat vind ik scheef. Dus een collega van mij die exact hetzelfde werk doet als ik die betaalt minder belasting over (min of meer) hetzelfde bruto salaris.
30% klopt, maar daar kom je niet standaard voor in aanmerking. Je moet extra kennis / vaardigheden hebben om in aanmerking te komen. Dus normaal gesproken voor mensen die juist niet exact hetzelfde werk doen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"

vriend
Reservespeler

03 jan 2019, 12:23

AZ 4 Life schreef:
Dat zijn keuzes.
Duh.
AZ 4 Life schreef:
Nu vind ik het creëren van een gunstiger vestigingsklimaat voor multinationals wel gunstig, want dat brengt ook werkgelegenheid met zich mee en daarbij ook extra belastinginkomsten.
Dat is dus volslagen onzin. Dezelfde soort onzin die onze premier verkondigde bij zijn voorstellen voor het afschaffen van de dividendbelasting. Denk je nou echt dat Starbucks en MacDonalds meer filialen in NL gaan openen vanwege het belastingklimaat? Of dat een postbuskantoor banen oplevert? Dat is echt onbewezen VVD-flauwekul, in de categorie fake facts.
NL loopt juist op deze manier juist miljarden aan belastinginkomsten mis.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

03 jan 2019, 13:00

AZ-073 schreef:
30% klopt, maar daar kom je niet standaard voor in aanmerking. Je moet extra kennis / vaardigheden hebben om in aanmerking te komen. Dus normaal gesproken voor mensen die juist niet exact hetzelfde werk doen
Dan gaan ze er wel redelijk ruim mee om want de gemiddelde colllega's waar ik mee te maken heb die beschikken niet over extra kwaliteiten. Een gemiddelde Customer Service of Marketing medewerker is ook hier wel te vinden. Al zou je je in het geval van CS nog kunnen beroepen op taalkennis.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

03 jan 2019, 13:07

vriend schreef:
03 jan 2019, 12:23
Duh.

Dat is dus volslagen onzin. Dezelfde soort onzin die onze premier verkondigde bij zijn voorstellen voor het afschaffen van de dividendbelasting. Denk je nou echt dat Starbucks en MacDonalds meer filialen in NL gaan openen vanwege het belastingklimaat? Of dat een postbuskantoor banen oplevert? Dat is echt onbewezen VVD-flauwekul, in de categorie fake facts.
NL loopt juist op deze manier juist miljarden aan belastinginkomsten mis.
Postcode firma's is wat anders, die hebben geen personeel of hoofdkantoor hier. Er zijn echter legio multinationals die hun Europese hoofdkantoor juist hier vestigen. Denk ook aan een Nike, Adidas, PVH, etc. Belastingvoordelen zullen echt niet de enige reden zijn, maar zullen wel degelijk meetellen. Aan het einde van de dag draait het namelijk om geld verdienen voor die maatschappijen en dan ga je kijken naar de meest gunstige omstandigheden. Belastingdruk hoort daarbij, maar is daar slechts een element van. Je hebt ook te maken met ligging, onderwijs, infrastructuur etc. Als ik alleen al kijk naar mijn eigen werkgever dan tel ik hier 1500 arbeidsplaatsen. Die 1500 personen betalen allemaal inkomstenbelasting. En dan heb ik het slechts over één bedrijf.

Je voorbeeld over meer filialen van Mac Donalds en Starbucks zijn ook totaal niet relevant want dat zijn meestal franchise ondernemingen. Waar ik op doel zijn hoofdkantoren van grote multinationals die duizenden banen met zich meebrengen.

vriend
Reservespeler

03 jan 2019, 13:32

AZ 4 Life schreef:
Postcode firma's is wat anders, die hebben geen personeel of hoofdkantoor hier.
Maar zijn wel gelokt met belastingvoordelen. My point exactly.
AZ 4 Life schreef:
Je hebt ook te maken met ligging, onderwijs, infrastructuur etc.
Exact! De NL-regering kan het geld beter uitgeven aan onderwijs, infrastructuur en aan politie die niet hard wegrent als er wat rotjes gegooid worden (dus zaken waar iedereen baat bij heeft) ipv aan belastingvoordelen waarvan het effect onbewezen is.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

03 jan 2019, 16:09

vriend schreef:
Daar zijn volgens mij ook maatregelen tegen genomen. Ik heb Rutte dat ook nooit horen verdedigen of iemand van de VVD.
Exact! De NL-regering kan het geld beter uitgeven aan onderwijs, infrastructuur en aan politie die niet hard wegrent als er wat rotjes gegooid worden (dus zaken waar iedereen baat bij heeft) ipv aan belastingvoordelen waarvan het effect onbewezen is.
Je moet gewoon zorgen dat het hele pakket in orde is. Een bedrijf zal alles overwegen, dus je moet zorgen het pakket in zijn geheel zo gunstig mogelijk is voor alle partijen. Jij hebt het namelijk over niet bewezen, maar dat is wat makkelijk. Het is common sense dat je naar alle facetten kijkt. Dat zou elk weldenkend mens doen als hij de keuze heeft uit een paar landen om een bedrijf te starten. Tegenstanders gebruiken sommige misgelopen belastingen als argument, maar aan de andere kant kan je juist de gegenereerde inkomstenbelasting en werkgelegenheid weer wegstrepen. Vandaar dat ik ook hier graag naar het totale plaatje kijk, net als bij het verhaal van verhogingen van gas of boodschappen.

salmonyappi
Technisch directeur

03 jan 2019, 17:07

vriend schreef:

Exact! De NL-regering kan het geld beter uitgeven aan onderwijs, infrastructuur en aan politie die niet hard wegrent als er wat rotjes gegooid worden
Los van de discussie, maar jij begint er over en kan het niet laten hier op in te gaan: dat was echt wel zwaarder vuurwerk dan rotjes. En jij zou je gehoor en aangezicht wel in de strijd werpen om die vuurwerkmongolen te stuiten?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

Aliethegame
Supporter
Contacteer:

03 jan 2019, 20:33

AZraamklA schreef:
02 jan 2019, 21:37
Wij moeten van het gas af. Klopt het dat je in Ierland reclame hebt waar men juist op gas wil overgaan?

Ik vind onze regering zeer onverantwoord bezig en wens niet mee te doen aan de ‘strijd’ die men meent te voeren. Ik word er helaas toe gedwongen. Ik zie namelijk helemaal geen strijd. Ik zie een ordinaire belastingverhoging, bangmakerij en heel veel (staats)propaganda, gefaciliteerd door de mainstream media.
Geen enkele folder gezien. Ierland heeft een gaspijp met Schotland voor 100m die nu operatief is. Thats all. Niks in de krant of iets dergelijks..
Vak W

Aliethegame
Supporter
Contacteer:

03 jan 2019, 20:38

AZ-073 schreef:
Ik werk voor Oracle in Dublin. Onze gehele sales departement is naar Amsterdam verhuist. Dit betekend dat alle reps die sales voor EMEA ondersteunen werkzaam zijn in Amsterdam. Het gaat hier om ongeveer 400 man die allemaal voor de 30% regelgeving in aanmerking kwamen. Ik kan je vertellen dat dit een gewone account manager rol is. Veel van mijn collega’s zijn nou niet bepaald pareltjes om het zo even te verwoorden..
Vak W

Plaats reactie
  • Informatie