Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

AZ gaat met het huidige beleid, vooral gericht op opleiden en inzetten van talentvolle spelers:

-onder Slot weer stappen maken richting de top 2.
9
12%
-concurreren met Feyenoord voor de derde plek.
34
45%
-de handen vol krijgen aan koopclubs als FC Utrecht en Vitesse voor plek 4.
27
36%
-zich achter Utrecht en/of Vitesse plaatsen voor de play-offs.
3
4%
-kansloos middenmoter zijn.
2
3%

Totaal aantal stemmen: 75
DiepeMast
Reservespeler

05 aug 2019, 15:14

Van der Heiden halen zou een geniale zet zijn. Eindelijk een serieuze back-up voor CV + iemand die ook kan opbouwen en bovendien verzwakt je je directe concurrent. +2
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

AZ_4ever
Seizoenkaarthouder

05 aug 2019, 16:06

DiepeMast schreef:
05 aug 2019, 15:14
Van der Heiden halen zou een geniale zet zijn. Eindelijk een serieuze back-up voor CV + iemand die ook kan opbouwen en bovendien verzwakt je je directe concurrent. +2
Ik hoop dat je sarcastisch bent...

Heb je zijn wedstrijd tegen Sparta gezien afgelopen weekend. Dit is echt geen verzwakken van Feyenoord mochten we hem halen.

Falcx
Fanatic

06 aug 2019, 09:04

AZ 4 Life schreef:
05 aug 2019, 10:08
De algehele trend hier op het forum is dat wij een uitermate zwakke verdediging hebben, dat weerleg ik. Al jaren behoren we tot de ploegen die vrij weinig doelpunten tegen krijgen. Dat er centraal wat bij moet staat daar verder los van. We krijgen trouwens pas op de laatste dag meer doelpunten tegen dan Feyenoord, dat kwam mede door die pretopstelling tegen Excelsior.
De verdediging van AZ is gewoon goed zoals die nu staat. Vergis je ook niet dat onze betrouwbare stabiele keeper Bizot daar een grote rol in speelt. Maar ook Vlaar is in hele goede doen, sinds hij iets minder bonkerig is en daardoor ook fit blijft.

De alternatieven centraal achterin (ik reken Koopmeiners dan niet mee) zijn echter van een heel ander niveau. En gezien de leeftijd en blessureverleden van onze beide centrale verdedigers is het logisch om serieus naar de toekomst te kijken voor deze posities. Daar is het aankoopbeleid voor alsnog nalatig in.

DiepeMast
Reservespeler

06 aug 2019, 10:23

AZ_4ever schreef:
05 aug 2019, 16:06
Ik hoop dat je sarcastisch bent...

Heb je zijn wedstrijd tegen Sparta gezien afgelopen weekend. Dit is echt geen verzwakken van Feyenoord mochten we hem halen.
Hatzediakos nog zien spelen onlangs?? 😱
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

AZ_4ever
Seizoenkaarthouder

06 aug 2019, 10:24

DiepeMast schreef:
06 aug 2019, 10:23
Hatzediakos nog zien spelen onlangs?? 😱
Ja, speelde zeer netjes als vervanger van Svensson op de rechtsback positie!

AZ 4 Life
Fanpage-junk

07 aug 2019, 10:52

Falcx schreef:
De verdediging van AZ is gewoon goed zoals die nu staat. Vergis je ook niet dat onze betrouwbare stabiele keeper Bizot daar een grote rol in speelt. Maar ook Vlaar is in hele goede doen, sinds hij iets minder bonkerig is en daardoor ook fit blijft.

De alternatieven centraal achterin (ik reken Koopmeiners dan niet mee) zijn echter van een heel ander niveau. En gezien de leeftijd en blessureverleden van onze beide centrale verdedigers is het logisch om serieus naar de toekomst te kijken voor deze posities. Daar is het aankoopbeleid voor alsnog nalatig in.
Dat ben ik met je eens. Koopmeiners wordt door de technische leiding overigens wel meegerekend. En die kan daar uitstekend spelen, kan Clasie op het middenveld spelen als de nood daar is.

adrie1979
Fanatic

07 aug 2019, 16:10

Eventuele toekomstige tranfers zijn door Max ook vakkundig tegengesproken, alleen bij waanzinnige bedragen of droomclubs een optie, prima!

Kass
Supporter

07 aug 2019, 18:22

Het Orakel schreef:
06 aug 2019, 12:06
Als PSV zich niet meer versterkt en met Bruma al heeft ingespeeld op vertrek van Lozano vind ik dat AZ echt geen minder elftal heeft.
Op alle linies kan AZ wedijveren met die van PSV.
Ik hoop dan ook dat het elftal intact blijft, en zoals Huiberts en Slot hebben aangeven graag nog eens sterke vleugelspeler verwelkomen.
Persoonlijk denk ik wel dat ze de positie van Til intern kunnen oplossen.
Behalve dat zij een aantal spelers hebben met zeer veel ervaring en 3 vaste basisspelers van het Nederlands elftal. Het scheelt wel of je met of zonder Bergwijn, Zoet en Dumfries speelt. Maar in grote lijnen zitten we dichter bij PSV dan 5 jaar geleden. Dat is echt heel knap werk van ons technisch hart. Hoewel de teneur hier vaak negatief is, mogen wij best trots zijn dat er bij AZ letterlijk van dubbeltjes kwartjes worden gemaakt. Wij werken immers met een begroting die 1/3e is van die van PSV.

dirkjan
Invaller
Contacteer:

08 aug 2019, 04:19

Kass schreef:
07 aug 2019, 18:22
Behalve dat zij een aantal spelers hebben met zeer veel ervaring en 3 vaste basisspelers van het Nederlands elftal. Het scheelt wel of je met of zonder Bergwijn, Zoet en Dumfries speelt. Maar in grote lijnen zitten we dichter bij PSV dan 5 jaar geleden. Dat is echt heel knap werk van ons technisch hart onze technische staf . Hoewel de teneur hier vaak negatief is, mogen wij best trots zijn dat er bij AZ letterlijk van dubbeltjes kwartjes worden gemaakt. Wij werken immers met een begroting die 1/3e is van die van PSV.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.

DeZuivelDuivel
Ben-Sider

08 aug 2019, 21:42

Falcx schreef:

Dat is ook gewoon een huisje dat mensen hebben opgezet om makkelijk om te kunnen blazen iedere keer als het over de verdediging gaat.
Onze verdediging is niet slecht, maar hij is blessure gevoelig dan wel bezit een beperkte houdbaarheidsdatum, de spelers die er achter komen spelen een grote rol omdat een eventueel node vervanging wel gelijk een gigantisch verval in niveau aanbrengt.
Dat geef je in je tweede deel ook aan, maar ik wil het nog maar eens benadrukken.

Overigens ben ik ontzettend onder de indruk over het bedrag dat we voor Til hebben mogen ontvangen, petje af.

klotsen
Supporter

13 aug 2019, 10:10

Er gaat het gerucht over de huur van Felix Correia van Manchester City.
Bij de huur van Sugawara sprak Huiberts nog dat er UITERAARD ook een optie tot koop was bedongen. Bij Correia ga ik niet uit van zo'n optie aangezien hij vorige week juist pas is gekocht door Manchester City. Gezien de eerdere uitspraak van Huiberts zou zo'n huurdeal zonder optie tot koop wel apart zijn, maar mogelijk is het - alle factoren in ogenschouw nemend - wel het beste te doen. :?

DeZuivelDuivel
Ben-Sider

13 aug 2019, 10:29

klotsen schreef:
13 aug 2019, 10:10
Er gaat het gerucht over de huur van Felix Correia van Manchester City.
Bij de huur van Sugawara sprak Huiberts nog dat er UITERAARD ook een optie tot koop was bedongen. Bij Correia ga ik niet uit van zo'n optie aangezien hij vorige week juist pas is gekocht door Manchester City. Gezien de eerdere uitspraak van Huiberts zou zo'n huurdeal zonder optie tot koop wel apart zijn, maar mogelijk is het - alle factoren in ogenschouw nemend - wel het beste te doen. :?
Dat krijg je als je zo lang wacht... en dat mag inmiddels eindelijk wel gezegd worden lijkt mij? los van het feit of de prestaties voorlopig goed zijn.

klotsen
Supporter

13 aug 2019, 10:35

DeZuivelDuivel schreef:
Dat krijg je als je zo lang wacht... en dat mag inmiddels eindelijk wel gezegd worden lijkt mij? los van het feit of de prestaties voorlopig goed zijn.
Huh, we kennen niet alle factoren, dus weten ook niet of in dit geval huur van deze speler de beste optie is of niet en of deze daadwerkelijk plaats gaat vinden (alleen dat in het algemeen koop beleidsmatig beter is).
"Dat krijg je als je zo lang wacht..." vind ik dan ook een vreemd verwijt.

DeZuivelDuivel
Ben-Sider

13 aug 2019, 11:22

klotsen schreef:
13 aug 2019, 10:35
Huh, we kennen niet alle factoren, dus weten ook niet of in dit geval huur van deze speler de beste optie is of niet en of deze daadwerkelijk plaats gaat vinden (alleen dat in het algemeen koop beleidsmatig beter is).
"Dat krijg je als je zo lang wacht..." vind ik dan ook een vreemd verwijt.
Hoe langer je wacht hoe meer de opties uitdunnen, dan kun je roepen dat je al die tijd al van plan was om te huren, maar daar geloof ik dan weer niet zo veel van.
Zeg ook niet dat het een slechte optie an sich is, maar op 13 Augustus is de onderhandelingsperiode inmiddels toch al wel zo'n 2-3 maanden aan de gang en de transfermarkt officieel bijna anderhalve maand open (sterker nog in Engeland is ie alweer dicht).
Er zijn al ontzettend veel spelers die een transfer gemaakt hebben en iedereen is al aan de competitie begonnen.
Zelfs Guus Til heeft zijn eerste wedstrijd al elders gespeeld, je hebt geen vervanger vooraf gehaald, had er ook geen klaar staan in een week na zijn vertrek (wat met voorwerk echt wel gekund had).
over 2 dagen staan we voor de cruciale wedstrijd tegen Mariupol en dan ben je nog altijd op zoek naar een buitenspeler en aanvallende middenvelder (en weiger je een verdediger te kopen).

Oftewel, je bent laat, hoe die speler ook mag heten die nu gehaald wordt en hoe goed die het ook mag doen.

klotsen
Supporter

13 aug 2019, 11:37

DeZuivelDuivel schreef:
13 aug 2019, 11:22
Hoe langer je wacht hoe meer de opties uitdunnen, dan kun je roepen dat je al die tijd al van plan was om te huren, maar daar geloof ik dan weer niet zo veel van.
Zeg ook niet dat het een slechte optie an sich is, maar op 13 Augustus is de onderhandelingsperiode inmiddels toch al wel zo'n 2-3 maanden aan de gang en de transfermarkt officieel bijna anderhalve maand open (sterker nog in Engeland is ie alweer dicht).
Er zijn al ontzettend veel spelers die een transfer gemaakt hebben en iedereen is al aan de competitie begonnen.
Zelfs Guus Til heeft zijn eerste wedstrijd al elders gespeeld, je hebt geen vervanger vooraf gehaald, had er ook geen klaar staan in een week na zijn vertrek (wat met voorwerk echt wel gekund had).
over 2 dagen staan we voor de cruciale wedstrijd tegen Mariupol en dan ben je nog altijd op zoek naar een buitenspeler en aanvallende middenvelder (en weiger je een verdediger te kopen).

Oftewel, je bent laat, hoe die speler ook mag heten die nu gehaald wordt en hoe goed die het ook mag doen.
Acties hangen samen met andere acties en vele andere (veranderende) factoren. Je weet (neem ik aan) niets van het hele web van (reeds gedane) acties, afhankelijkheden en betrokken personen/instanties, dus kan ook niets zeggen over wat de beste timing is voor welke actie.
Een concreet voorbeeld: Correia is pas vorige week een huuroptie geworden.
Als de beste speler voor de beste contractvoorwaarden aan het begin van het transferwindow naar AZ had kunnen komen, dan was het simpel en was dit waarschijnlijk al meteen gebeurd (want voor het team/voetbal is het inderdaad het beste iedereen zo vroeg mogelijk te hebben, maar er zijn dus veel meer zaken die meespelen)

DeZuivelDuivel
Ben-Sider

13 aug 2019, 12:05

klotsen schreef:
13 aug 2019, 11:37
Acties hangen samen met andere acties en vele andere (veranderende) factoren. Je weet (neem ik aan) niets van het hele web van (reeds gedane) acties, afhankelijkheden en betrokken personen/instanties, dus kan ook niets zeggen over wat de beste timing is voor welke actie.
Een concreet voorbeeld: Correia is pas vorige week een huuroptie geworden.
Als de beste speler voor de beste contractvoorwaarden aan het begin van het transferwindow naar AZ had kunnen komen, dan was het simpel en was dit waarschijnlijk al meteen gebeurd (want voor het team/voetbal is het inderdaad het beste iedereen zo vroeg mogelijk te hebben, maar er zijn dus veel meer zaken die meespelen)
Net als bij de voetbaltechnische discussies geld voor de beleidstechnische kwesties het volgende: je werkt niet in een isolement en er is een duidelijk tijdspad dat je kan spiegelen aan zowel de binnenlandse als de buitenlandse concurrent die naar de handtekening van dezelfde spelers dingt (tenzij je 'echt' de eerste bent die het talent bij iemand ziet en die periode duurt vaak niet heel lang). Je zit 2 weken voor de transferdeadline en hebt al 4 wedstrijden gespeeld. Dat een Correia nu beschikbaar is, is een geluk bij een ongeluk. als we in de situatie zitten waar een jeugdaankoop van Manchester City huren als we op/over driekwart van de transferperiode zitten 'lekker op tijd' is? tja.

Kilkenny
Moderatort

13 aug 2019, 22:26

DeZuivelDuivel schreef:
Ga lekker op een amsterdams paaltje zitten, zeikstraal! :mrgreen:

DeZuivelDuivel
Ben-Sider

13 aug 2019, 23:53

Kilkenny schreef:
13 aug 2019, 22:26
Ga lekker op een amsterdams paaltje zitten, zeikstraal! :mrgreen:
Amsterdams paaltje #-o
Ik heb toch netjes weer een maand gewacht voor ik er over begon, of is dit een discussie die je gewoon nooit aan mag gaan?
Til was voor mij de meest onwaarsschijnlijke transfer (had Idrissi of Ouwejan verwacht) maar het is er toch een die opgevangen moet worden en die toch al langer bekend zou moeten zijn?

Zullen we het dus gewoon over technisch beleid hebben in plaats van dit soort aanvallende opmerkingen neer te schrijven.

Jack
Technisch directeur

14 aug 2019, 04:51

Het huren van Correia is vast een gevolg van de link Keizer-Slot. Het technisch beleid probeert dus op basis van persoonlijke inzichten/contacten invulling te geven aan de samenstelling van de selectie. Net als bij Van den Brom. Dat kan ook hardnekkig verkeerd lopen (DbDS). Eigenlijk schakelt AZ zelf haar eigen scouting uit, zo lijkt het.
Glory Hunter

Antti Opdam
Co

14 aug 2019, 06:17

Jack schreef:
14 aug 2019, 04:51
Het huren van Correia is vast een gevolg van de link Keizer-Slot..
Waar baseer je dit op?

Ik vind het overigens veel merkwaardiger dat hij voor twee jaar wordt gehuurd ...

:|

Plaats reactie
  • Informatie