Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
handelaar
Basisspeler

12 jun 2019, 07:29

Langedijk schreef:
11 jun 2019, 22:23
Ruige voorspelling hoor, dat gat was maar liefst 28 (!) en 25 (!) punten. In 2018 was het gat nog 12 en 8 punten dus dat zou het referentiekader moeten zijn voor een club met enige ambitie. Durf je dat ook aan?
Ja, ik durf de voorspelling wel aan dat we weer meer richting het seizoen 2017/18 gaan mits, let wel, deze selectie dan ook bij elkaar blijft en we in de breedte er minstens 2 spelers bij krijgen. Als Huiberts het klaar krijgt wat ik denk wat hij aan het doen is, kunnen we een mooi seizoen tegemoet gaan, waar nu nog sommige de technisch directeur verfoeien omdat er maar geen nieuws vanuit Alkmaar komt.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

12 jun 2019, 07:47

handelaar schreef:
Ja, ik durf de voorspelling wel aan dat we weer meer richting het seizoen 2017/18 gaan mits, let wel, deze selectie dan ook bij elkaar blijft en we in de breedte er minstens 2 spelers bij krijgen. Als Huiberts het klaar krijgt wat ik denk wat hij aan het doen is, kunnen we een mooi seizoen tegemoet gaan, waar nu nog sommige de technisch directeur verfoeien omdat er maar geen nieuws vanuit Alkmaar komt.
Eens. Plus het feit dat ajax en PSV niet zo dominant zullen zijn als afgelopen seizoen gezien de mutaties die daar plaats gaan vinden.

ForzAZ
Invaller

12 jun 2019, 09:24

handelaar schreef:
Wat denk jij wat Huiberts nu aan het doen is dan om het ´klaar´ te krijgen zoals jij zegt?

handelaar
Basisspeler

12 jun 2019, 09:58

ForzAZ schreef:
12 jun 2019, 09:24
Wat denk jij wat Huiberts nu aan het doen is dan om het ´klaar´ te krijgen zoals jij zegt?
Dat lijkt me dat ik dat al heb aangegeven.
Sommige worden nerveus omdat ze niets horen, maar geen nieuws is in ons geval goed nieuws.
En op de achtergrond zullen er voor de start van de competitie heus nog wel daar waar nodig een tweetal breedteversterkingen bij komen.
Verder wil AZ altijd wel een jaarlijkse transfer maken waarvan de opvolgers al klaar staan, in dit geval zou je moeten denken aan Seuntjens (gezien het contract) en heel wellicht Ouwejan (Wijndal).
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.

Kilkenny
Moderatort

12 jun 2019, 10:23

In mijn ogen:
Wat hebben we nu en hoe zal/kan er eventueel nog worden gehandeld? Het is niet nieuw, maar ik vind een overzicht erg prettig.

De selectie:
3 keepers:
Marco Bizot
Rody de Boer
Jasper Schendelaar

9 verdedigers
Jonas Svensson
Ron Vlaar
Henri Weigelt
Leon Bergsma
Thomas Ouwejan
Pantelis Hatzidiakos
Owen Wijndal
Stijn Wuytens
Rechtsachter?

8 middenvelders
Fredrik Midtsjø
Teun Koopmeiners
Guus Til
Jeremy Helmer
Mats Seuntjens
Tijjani Reijnders
Kenzo Goudmijn
Marko Vejinovic

6 aanvallers
Calvin Stengs
Bjørn Maars Johnsen
Oussama Idrissi
Myron Boadu
Albert Gudmundsson
Ferdi Druijf

Dit is nu de selectie, inclusief nog te halen rechtsachter, nu hebben we daar alleen Svensson voor. Dat wordt dan 1 speler meer dan het gewenste aantal van 25 man. Er zal zo geen breedte aankoop meer gedaan worden, op Rechtsachter? na.

Er zullen dus eerst spelers verkocht/verhuurd moeten worden. Bergsma wil en moet dus nog worden verhuurd/verkocht. Dat geeft nog ruimte voor een tweede breedte aankoop achterin. Bij voorkeur een linker centrale vleugelverdediger. Op het middenveld vertrekt Seuntjens waarschijnlijk nog. De rest blijft normaal gesproken. Dan zitten we op 25 man.

Verder gebeurd er dus niets, tenzij er basisspelers zullen vertrekken. Bij transfers van basisspelers die normaal gesproken blijven zal er een kwalitatief minimaal gelijkwaardige speler moeten worden aan getrokken (Met uitzondering van linksachter, bij vertrek van Ouwejan is een breedte aankoop in principe voldoende). Indien nodig zal dat ook meer geld/salaris moeten mogen kosten, wil je aan je sportieve doelstelling kunnen blijven voldoen. Financieel moet dat intern wel goed verantwoord worden om onvrede te voorkomen.

Dan hebben we nog Bel Hassani en Friday, maar die zijn afgeschreven voor de selectie en zullen als ze niet vertrekken met Jong AZ meetrainen.

dirkjan
Invaller
Contacteer:

12 jun 2019, 10:53

Waarvan er 11 rechtstreeks uit de jeugd komen, Vejinovic en Vlaar reken ik dan even niet mee.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.

Tim
Fanatic

12 jun 2019, 11:29

AZ 4 Life schreef:
12 jun 2019, 07:47
Eens. Plus het feit dat ajax en PSV niet zo dominant zullen zijn als afgelopen seizoen gezien de mutaties die daar plaats gaan vinden.
Het gat met PSV zal wel kleiner worden ja, ajax is alleen zo oppermachtig en ze smijten met miljoenen. Het moet raar lopen willen die niet met een ruime voorsprong kampioen worden.

Alkmaar/Zaanstreek
Invaller

12 jun 2019, 11:58

Hoedemakers? Die was vorig seizoen voor zijn blessure doorgeschoven naar de A-selectie volgens mij.

~AZ~
Barry

12 jun 2019, 12:17

Alkmaar/Zaanstreek schreef:
12 jun 2019, 11:58
Hoedemakers? Die was vorig seizoen voor zijn blessure doorgeschoven naar de A-selectie volgens mij.
Die zou dezelfde status hebben als Reijnders. Dus of allebei meerekenen, of allebei niet (tenzij er iets verandert in hun status).

AZ 4 Life
Fanpage-junk

12 jun 2019, 12:25

Tim schreef:
Het gat met PSV zal wel kleiner worden ja, ajax is alleen zo oppermachtig en ze smijten met miljoenen. Het moet raar lopen willen die niet met een ruime voorsprong kampioen worden.
Hangt een beetje van de vervanging af. De Ligt en De Jong zijn dusdanige uitzonderlijke talenten dat je die niet zomaar één op één kan vervangen. Vandaar dat ze voor mij wel dé titelkandidaat zijn, ik verwacht alleen dat het gat iets minder zal zijn door het verlies van aardig wat steunpilaren. Want de kans is ook vrij groot dat Neres en Van de Beek vertrekken.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

12 jun 2019, 12:28

~AZ~ schreef:
12 jun 2019, 12:17
Die zou dezelfde status hebben als Reijnders. Dus of allebei meerekenen, of allebei niet (tenzij er iets verandert in hun status).
Reijnders heeft denk ik wel een streepje voor op Hoedemakers. Laatstgenoemde was twee seizoenen geleden een steunpilaar bij Jong AZ, afgelopen seizoen zat hij echter veelvuldig in de lappenmand en heeft hij weinig gespeeld, laat staan zijn stempel drukken.

Alkmaar/Zaanstreek
Invaller

12 jun 2019, 12:41

Kilkenny schreef:
12 jun 2019, 10:23
De selectie:
3 keepers:
Marco Bizot
Rody de Boer
Jasper Schendelaar

9 verdedigers
Jonas Svensson
Ron Vlaar

Henri Weigelt
Leon Bergsma
Thomas Ouwejan
Pantelis Hatzidiakos
Owen Wijndal
Stijn Wuytens
Rechtsachter?

8 middenvelders
Fredrik Midtsjø
Teun Koopmeiners
Guus Til
Jeremy Helmer
Mats Seuntjens
Tijjani Reijnders
Kenzo Goudmijn
Marko Vejinovic

6 aanvallers
Calvin Stengs
Bjørn Maars Johnsen
Oussama Idrissi
Myron Boadu

Albert Gudmundsson
Ferdi Druijf
Ik kom dit moment tot 14 basiswaardige spelers (spelers die afgelopen twee seizoenen hebben laten zien het niveau te hebben dat nodig is voor een derde plek). Druijf en Gudmundsson vind ik twijfelgevallen. Ik denk dat Druijf goed genoeg is om eerste spits te zijn maar heeft het nog niet laten zien in AZ 1. Gudmundsson heeft in de laatste wedstrijden laten zien dicht tegen het gewenste niveau aan te zitten. De andere spelers hebben óf het niveau niet óf te weinig wedstrijden op niveau gespeeld om te kunnen beoordelen.

Kilkenny
Moderatort

12 jun 2019, 12:53

Reijnders staat op AZ.nl wel bij de A-selectie, Mees Hoedemakers niet. Ik weet niet hoe goed/fit Mees inmiddels weer is, maar als hij wel op het niveau van Reijnders zou zitten betekent dat er nog minder ruimte in de selectie zit voor veranderingen. Maar ik ga er vanuit dat Mees voorlopig bij Jong AZ zit ingedeeld.

Dirk Scheringa
Fanatic

12 jun 2019, 14:35

Tim schreef:
Weet ik niet, vind nog maar eens een tweede de Ligt of Ziyech. Als ik nu namen hoor die mogelijk daar op de lijst staan Bergwijn, Promes en spelers die ze gehaald hebben Razvan Marin (Standard Luik), Kik Pierie (SC Heerenveen) en Kjell Scherpen (FC Emmen) zou ik niet weten waarom we ze niet kunnen bijblijven.
Ik ga er vanuit dat Stengs alweer stukken verder is en idrissi, eenmaal fris van lever, ook weer zijn dreigende dribbels gaat maken. Als Boadu of Druijf op gang komen hebben we een aanval met veel potentie, die niet veel gaat onderdoen voor wat de traditionele op de mat kunnen brengen. De laatste onderlinge duels wezen al uit dat er niet echt heel veel verschil meer was, alleen moet dit AZ constanter worden en niet van die grote pieken en dalen hebben. Ik denk nu we weer de keuze hebben over twee echte centrumspitsen en achterin in de herstelde Wuijtens ook weer een extra centrumverdediger erbij hebben, Slot niet noodgedwongen zoals Brom hoeft te puzzelen als de selectie zo intact blijft.

adrie1979
Fanatic

12 jun 2019, 15:44

Nou het is al klaar zo te lezen, vakantie en chinees voor Max.

ForzAZ
Invaller

12 jun 2019, 15:48

adrie1979 schreef:
12 jun 2019, 15:44
Nou het is al klaar zo te lezen, vakantie en chinees voor Max.
Met ´maximale´ inzet heeft topper Max de selectie dus al klaar voor het nieuwe seizoen! :wink:

Rjansen17
Supporter

12 jun 2019, 15:57

12 jun 2019, 12:41
Ik kom dit moment tot 14 basiswaardige spelers (spelers die afgelopen twee seizoenen hebben laten zien het niveau te hebben dat nodig is voor een derde plek). Druijf en Gudmundsson vind ik twijfelgevallen. Ik denk dat Druijf goed genoeg is om eerste spits te zijn maar heeft het nog niet laten zien in AZ 1. Gudmundsson heeft in de laatste wedstrijden laten zien dicht tegen het gewenste niveau aan te zitten. De andere spelers hebben óf het niveau niet óf te weinig wedstrijden op niveau gespeeld om te kunnen beoordelen.
Boadu en Stengs hebben beiden samen niet meer dan 10 wedstrijden gespeeld. Zouden het niveau moeten hebben, maar....

Alkmaar/Zaanstreek
Invaller

12 jun 2019, 16:53

Rjansen17 schreef:
12 jun 2019, 15:57
Boadu en Stengs hebben beiden samen niet meer dan 10 wedstrijden gespeeld. Zouden het niveau moeten hebben, maar....
Bedoel je met elkaar of afzonderlijk? Beide klopt namelijk niet.

DeZuivelDuivel
Fanatic

12 jun 2019, 17:04

Kilkenny schreef:
11 jun 2019, 17:08

Dat je AZ - ajax vergeten bent, vind ik wel heeeel typisch trouwens.
Vond dat niet de wedstrijd waar het 'er om ging' zeker met het verleden in acht genomen. En dat was mijn punt.
Verliezen van ADO, 2x verliezen van Willem 2 wanneer het er om gaat. Gelijkspelen tegen degradatiekandidaat de Graafschap en tegen PEC. Op dat moment waren er wedstrijden waar de punten echt gepakt moesten worden waar men het keihard liet liggen.
Ben blij dat we uiteindelijk nog vierde stonden, maar dat is meer door een algehele nivellering in de middenmoot/subtop van de eredivisie dan wat anders.
Ik zag ook je lijstje met mogelijke vertrekkers waar je Bjorn Johnsen dan weer oversloeg bijvoorbeeld, misschien overzie je gewoon niet hoe snel de huidige situatie kan omslaan.

Maar je hebt gelijk. Laten we zo pak'm beet een week juli in het gesprek nog eens voeren. Kijken wat voor een team er dan staat.

Rjansen17
Supporter

13 jun 2019, 05:58

12 jun 2019, 16:53
Bedoel je met elkaar of afzonderlijk? Beide klopt namelijk niet.
Ik bedoel dat de verwachtingen voor Boadu weer skyhigh zijn, maar hoeveel wedstrijden heeft hij nu eigenlijk in 1 gespeeld. Stengs is verder, maar ook hij heeft nauwelijks wat achter zijn naam staan. Beiden heel veel potentie, maar eerst maar eens waarmaken.

Plaats reactie
  • Informatie