Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
MO7
Beheerder

14 mar 2019, 21:02

Lammers is beter dan Boadu, bovendien kan hij of Boadu ook als linksbuiten. Vlap is technisch vaardiger dan Til, maar zouden ook prima samen kunnen ten koste van Midtsjo. Die scoort toch nooit, dus daar ga je wel op vooruit. Pierie is verdedigend nog niet enorm solide, maar heeft wel de potentie en de Virgil van Dijks van deze wereld gaan niet voor niks voor 84 miljoen de deur uit. Als je serieus werk wil maken van de top 3 zul je je met dit niveau moeten versterken. Dat er een aantal hun basisplaats verliezen is alleen maar goed voor het gemiddelde niveau.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?

AZ 4 Life
Fanpage-junk

15 mar 2019, 14:01

MO7 schreef:
Lammers is beter dan Boadu, bovendien kan hij of Boadu ook als linksbuiten. Vlap is technisch vaardiger dan Til, maar zouden ook prima samen kunnen ten koste van Midtsjo. Die scoort toch nooit, dus daar ga je wel op vooruit. Pierie is verdedigend nog niet enorm solide, maar heeft wel de potentie en de Virgil van Dijks van deze wereld gaan niet voor niks voor 84 miljoen de deur uit. Als je serieus werk wil maken van de top 3 zul je je met dit niveau moeten versterken. Dat er een aantal hun basisplaats verliezen is alleen maar goed voor het gemiddelde niveau.
Op basis van wat is Lammers beter? Lammers zie je vaak wedstrijden niet. Hij heeft af en toe een paar uitschieters waarin hij uitblinkt en een aantal keer scoort, om vervolgens weer een aantal wedstrijden anoniem over het veld te dolen. Boadu is zeker niet minder en heeft meer potentie. Vlap ten koste van Midtsjo zie ik ook niet als ideaal. Dat zijn namelijk totaal verschillende types, waarmee je de balans op het middenveld totaal verstoord. Wie gaat dan het ijzer vreten op het middenveld? Wil je Til dat laten doen ipv Midtsjo? Vlap heeft trouwens toch ook linksbuiten gespeeld? Vind dat een veel betere optie, hem hangend op links, of als concurrent van Til.

multatuli
Ben-Sider

15 mar 2019, 14:17

MO7 schreef:
Lammers is beter dan Boadu, bovendien kan hij of Boadu ook als linksbuiten.
Lammers is bijna 4 jaar ouder en Boadu heeft bijna 2 seizoenen door blessures gemist. Hoe kun je dan in godsnaam die vergelijking maken dat Lammers beter is dan Boadu?
MO7 schreef:
Vlap is technisch vaardiger dan Til, maar zouden ook prima samen kunnen ten koste van Midtsjo. Die scoort toch nooit, dus daar ga je wel op vooruit.
Maher en Koopmeiners (behalve penalties) scoren ook bijna niet. Zullen we die er ook maar uit halen?

DeZuivelDuivel
Glory-hunter

15 mar 2019, 15:48

Lammers past als type spits beter bij het spel dat AZ wil spelen, voetbaltechnisch is hij denk ik niet beter.
Maar als je beschikt over zowel Lammers als Boadu heb je wel meer opties, je zou ook van tijd tot tijd zo kunnen wisselen dat je met 2 spitsen speelt.
Daarnaast moet je rekening houden met hoe blessuregevoelig Boadu is.
Ik kan die gedachte wel begrijpen.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 15 mar 2019, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

multatuli
Ben-Sider

15 mar 2019, 17:33

DeZuivelDuivel schreef:
15 mar 2019, 15:48
Lammers past als type spits beter bij het spel dat AZ wil spelen, voetbaltechnisch is hij denk ik niet beter.
Maar als je beschikt over zowel Lammers als Boadu heb je wel meer opties, je zou ook van tijd tot tijd zo kunnen wisselen dat je met 2 spitsen speelt.
Daarnaast moet je rekening houden met hoe blessuregevoelig Boadu is.
Ik kan die gedachte wel gebruiken.
Ik vind Lammers een prima talentvolle spits hoor, maar wij hebben ook Druijf nog die ook een goede spits is. Als Boadu weer fit is, heb je met Boadu en Druijf 2 prima spitsen.

MO7
Beheerder

15 mar 2019, 21:24

Lammers is perfect tweebenig. Ik heb niks tegen Boadu, maar Lammers draagt met Vlap gewoon een verder heel matig team en Boadu heeft nog niet (kunnen) laten zien daartoe in staat te zijn.

salmonyappi
Georg

15 mar 2019, 21:48

MO7 schreef:
15 mar 2019, 21:24
Lammers is perfect tweebenig. Ik heb niks tegen Boadu, maar Lammers draagt met Vlap gewoon een verder heel matig team en Boadu heeft nog niet (kunnen) laten zien daartoe in staat te zijn.
Dus: geef ‘m de kans! :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

MO7
Beheerder

15 mar 2019, 21:49

Typisch dit forum (of in ieder geval sommige gebruikers) ](*,) . Ik heb namelijk al gezegd dat ze ook samen kunnen spelen.

salmonyappi
Georg

15 mar 2019, 21:57

MO7 schreef:
15 mar 2019, 21:49
Typisch dit forum (of in ieder geval sommige gebruikers) ](*,) . Ik heb namelijk al gezegd dat ze ook samen kunnen spelen.
Klopt, maar je hebt ook gezegd dat Lammers beter is dan Boadu en dat Boadu het nog niet heeft (kunnen) laten zien. Dus is mijn reactie toch niet zo raar?
En houd eens op met elke keer zo allergisch op al mijn reacties te reageren.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

leszz
Oude garde

15 mar 2019, 23:48

Laten we Druijf er even buiten houden want Lammers is 100x meer een voetballer dan hij. Zo veel meer balgevoel, Druijf is een knokker en rauwduwer.

multatuli
Ben-Sider

16 mar 2019, 00:26

leszz schreef:
15 mar 2019, 23:48
Laten we Druijf er even buiten houden want Lammers is 100x meer een voetballer dan hij. Zo veel meer balgevoel, Druijf is een knokker en rauwduwer.
Ten eerste doe je met jouw opmerking groot onrecht aan Druijf die een zeer goede voetballer is (tip kijk is wat wedstrijden van hem).
Ten tweede zelfs als jouw opmerking over hem terecht zou zijn geweest, dan nog zou het geen reden zijn geweest om hem "er even buiten te houden" want ook een knokker en rauwdauwer kan prima presteren en zelfs beter zijn dan een technisch hoogstaande voetballer. Druijf is net als Boadu een spits van AZ, dus een aankoop moet echt duidelijk beter zijn dan hem en/of Boadu Anders is het zinloos.

DeZuivelDuivel
Glory-hunter

16 mar 2019, 02:06

multatuli schreef:
15 mar 2019, 17:33
Ik vind Lammers een prima talentvolle spits hoor, maar wij hebben ook Druijf nog die ook een goede spits is. Als Boadu weer fit is, heb je met Boadu en Druijf 2 prima spitsen.
Ik had een rare auto correct aan het einde van mijn post zag ik daarstraks.
Ik wilde dus enkel zeggen dat ik de gedachte van Van der Gijp (en van MO7) wel kan begrijpen.
Zeker als je ook nog eens meeneemt dat Lammers een goed tandem vormde met Gudmundsson (die hier al onder contract stond).
Je had Lammers natuurlijk in dat geval beter kunnen hebben in plaats van Johnsen afgelopen zomer al, maar dat maakt verder niet zoveel uit.

Natuurlijk verdienen Boadu en Druijf een kans, maar als er een spits zou moeten komen is Lammers geen slechte keuze.

leszz
Oude garde

16 mar 2019, 09:04

multatuli schreef:
16 mar 2019, 00:26
Ten eerste doe je met jouw opmerking groot onrecht aan Druijf die een zeer goede voetballer is (tip kijk is wat wedstrijden van hem).
Ten tweede zelfs als jouw opmerking over hem terecht zou zijn geweest, dan nog zou het geen reden zijn geweest om hem "er even buiten te houden" want ook een knokker en rauwdauwer kan prima presteren en zelfs beter zijn dan een technisch hoogstaande voetballer. Druijf is net als Boadu een spits van AZ, dus een aankoop moet echt duidelijk beter zijn dan hem en/of Boadu Anders is het zinloos.
Bedankt voor de tip maar ik zie hem al vaak genoeg voetballen. Het is een oke voetballer die veel penalties scoort en ons volgend jaar niet Feyenoord voorbij gaat helpen. Ooit misschien een keer dat hij wel het niveau heeft maar nu nog niet. Lammers zit dichterbij dat niveau en kan in een jaar tijd die stap maken, daarbij is dat een spits die zelf veel kan creeren. Ik ga geen jeugdspelers opstellen om het feit dat het jeugdspelers zijn, je moet aantoonbaar beter zijn want we willen Feyenoord voorbij. Of tenminste ik wil dat, sommige hier vinden plek 4/5/6 wel prima.

multatuli
Ben-Sider

16 mar 2019, 09:56

leszz schreef:
Bedankt voor de tip maar ik zie hem al vaak genoeg voetballen.
Dus jij kijkt ook hele wedstrijden van nec sinds Druijf daar speelt? Zo ja dan zou je gezien hebben dat hij ook technisch een prima voetballer is en niet alleen maar een rauwdouwer.
leszz schreef:
Het is een oke voetballer die veel penalties scoort en ons volgend jaar niet Feyenoord voorbij gaat helpen.
Als jij Weghorst ook een waardeloze spits vond, dan begrijp ik dat je geen fan bent van Druijf, maar feit is dat Weghorst beter heeft gepresteerd dan vele andere (meer technisch onderlegde) spitsen in het verleden bij AZ. Oh ja en Druijf wegzetten als een speler die alleen veel penalties scoort slaat ook nergens op. Als je hele wedstrijden bij nec zou kijken, zou je zien dat hij maar weinig goede ballen (bijna geen) van zijn ploeggenoten terwijl hij zelf keihard werkt om kansen te creëren voor hemzelf en ploeggenoten. In een goede ploeg zou hij zomaar boven de 40 doelpunten uitkomen in de 1e divisie.
leszz schreef:
Ik ga geen jeugdspelers opstellen om het feit dat het jeugdspelers zijn, je moet aantoonbaar beter zijn want we willen Feyenoord voorbij. Of tenminste ik wil dat, sommige hier vinden plek 4/5/6 wel prima.
Dus jeugdspelers moeten bij jou aantoonbaar beter zijn en spelers van buitenaf niet?
Ik zou ook geen jeugdspelers opstellen omdat het jeugdspelers zijn, maar jeugdspelers die het niveau hebben en de inzet om te slagen (zoals Druijf) zou ik zeker kansen geven. Anders kan je je hele jeugdopleiding wel opdoeken. Daarnaast alleen een nieuwe speler (zoals Lammers) halen als die echt een meerwaarde is. Tot nu toe zie ik Lammers niet als meerwaarde t.o.v. Boadu + Druijf. Volgens mij kan je beter spelers inkopen voor posities waar je nog geen 2 goede spelers voor hebt (CV bijvoorbeeld).

~AZ~
Barry

16 mar 2019, 10:12

99% kans dat PSV volgend jaar gewoon met Lammers in de selectie aan het seizoen begint en deze discussie sowieso zinloos is.

Witzer
Fanatic

16 mar 2019, 11:41

We hebben twee grote talenten aan boord met Druif en Boadu, dus daar geen vervangers. De as is het belangrijkste. Centraal komen we, op Maher na, tekort in topwedstrijden, dus daar kan verbetering gehaald worden. Maar het belang ligt achterin. Voor mij mogen ze een links en rechtspoot halen. Ervaring is aardig, maar niet noodzakelijk. Talent is veel belangrijker. Pierie en Chabot/Schuurs zie ik het liefst. Moisander en Moreno waren ook jong tenslotte.
Praat geen Poep, doos.

pAZcal
Basisspeler

16 mar 2019, 14:43

~AZ~ schreef:
16 mar 2019, 10:12
99% kans dat PSV volgend jaar gewoon met Lammers in de selectie aan het seizoen begint en deze discussie sowieso zinloos is.
Ze hadden toch zo'n dure Zuid-Amerikaan voor in de spits gekocht die nu bij Jong PSV speelt?
Witzer schreef:
16 mar 2019, 11:41
Pierie en Chabot/Schuurs zie ik het liefst. Moisander en Moreno waren ook jong tenslotte.
Ik zie ook wel wat in Chabot.

Tim
Seizoenkaarthouder

16 mar 2019, 14:55

pAZcal schreef:
16 mar 2019, 14:43
Ze hadden toch zo'n dure Zuid-Amerikaan voor in de spits gekocht die nu bij Jong PSV speelt.
Romero is vooral geblesseerd. Daarnaast is het voor een club als PSV fijn om twee goede spitsen te hebben. Ik zie De Jong wel vertrekken na dit seizoen.

sister of mercy
Fanatic
Contacteer:

16 mar 2019, 20:58

Is die Isak van Dortmund niet iets voor AZ?
Het lijkt er op dat Mathijsen een goede kijk heeft op talenten.
van der Brom is al heel lang de weg kwijt

Dario Hubner
Seizoenkaarthouder

16 mar 2019, 21:07

sister of mercy schreef:
16 mar 2019, 20:58
Is die Isak van Dortmund niet iets voor AZ?
Het lijkt er op dat Mathijsen een goede kijk heeft op talenten.
Dan is Mathijsen sowieso wat voor AZ

Plaats reactie
  • Informatie