Wout Weghorst

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DiepeMast
Ben-Sider

12 okt 2017, 09:03

Dit seizoen tot nog toe in 8 wedstrijden 8 doelpunten en 2 assists. Inderdaad belachelijke statistieken. Die jongen rendeert totaal niet... ](*,)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:

Last Scout
Oude garde

12 okt 2017, 10:16

DiepeMast schreef:
12 okt 2017, 09:03
Dit seizoen tot nog toe in 8 wedstrijden 8 doelpunten en 2 assists. Inderdaad belachelijke statistieken. Die jongen rendeert totaal niet... ](*,)
waarvan 2 penalties.

Niet dat dit rendement slecht is, maar er zijn spitsen die meer hadden gekund met de kansen die hij gekregen heeft.
In Alkmaar begint de victorie!

~AZ~
Basisspeler

12 okt 2017, 10:25

Last Scout schreef:
12 okt 2017, 10:16
waarvan 2 penalties.

Niet dat dit rendement slecht is, maar er zijn spitsen die meer hadden gekund met de kansen die hij gekregen heeft.
Je hebt onrealistisch hoge verwachtingen, zelfs Janssen had een minder hoog rendement dan Weghorst dit seizoen. Dit is overduidelijk een korte periode waarin hij piekt en dat gaat bijna zeker weer inzakken, maar deze periode is zijn rendement uitstekend.

Last Scout
Oude garde

12 okt 2017, 13:21

~AZ~ schreef:
Je hebt onrealistisch hoge verwachtingen, zelfs Janssen had een minder hoog rendement dan Weghorst dit seizoen. Dit is overduidelijk een korte periode waarin hij piekt en dat gaat bijna zeker weer inzakken, maar deze periode is zijn rendement uitstekend.
Nee grapjas, je moet kijken naar de kansen die hij krijgt, niet puur naar hoeveel doelpunten hij gemaakt heeft.

Al zou hij voor open doel missen zou het volgens jou blijkbaar een onrealistische verwachting zijn dat hij die ook nog gescoord had.

DiepeMast
Ben-Sider

12 okt 2017, 13:22

~AZ~ schreef:
Inderdaad ~AZ~. Er zullen ongetwijfeld spitsen zijn die wellicht een hoger rendement hadden gehaald. Helaas zijn de Lacazettes en de Higuain niet bepaald haalbaar voor AZ. Noem jij mij een spits van 1 - 1,5€M (daar is Wout destijds voor gehaald) die haalbaar is voor AZ en gegarandeerd dezelfde dan wel hogere rendementen kan overleggen t.o.v. Wout in de afgelopen 8 wedstrijden.

~AZ~
Basisspeler

12 okt 2017, 13:59

Last Scout schreef:
12 okt 2017, 13:21
Nee grapjas, je moet kijken naar de kansen die hij krijgt, niet puur naar hoeveel doelpunten hij gemaakt heeft.

Al zou hij voor open doel missen zou het volgens jou blijkbaar een onrealistische verwachting zijn dat hij die ook nog gescoord had.
Je kijkt alleen naar de kansen die hij mist en negeert ondertussen alle kansen die hij ondertussen wel afmaakt. Ik weet vrij zeker dat hij boven zijn xG scoort tot nu toe, waardoor ik ook denk dat hij terug gaat zakken naar zijn ~0,4/0,5 per 90 minuten.

Antti Opdam
Barry

12 okt 2017, 14:26

DiepeMast schreef:
12 okt 2017, 13:22
Inderdaad ~AZ~. Er zullen ongetwijfeld spitsen zijn die wellicht een hoger rendement hadden gehaald. Helaas zijn de Lacazettes en de Higuain niet bepaald haalbaar voor AZ. Noem jij mij een spits van 1 - 1,5€M (daar is Wout destijds voor gehaald) die haalbaar is voor AZ en gegarandeerd dezelfde dan wel hogere rendementen kan overleggen t.o.v. Wout in de afgelopen 8 wedstrijden.
Last Scout is ooit met Fred Friday op de proppen gekomen meen ik.

salmonyappi
Barry

12 okt 2017, 17:14

Antti Opdam schreef:
Wat bedoel je daar mee?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

Last Scout
Oude garde

13 okt 2017, 06:50

Antti Opdam schreef:
Fred Friday was een compleet andere speler bij lillestrom en als backup functioneert hij een stukje beter dan wat we daarvoor hadden.

Last Scout
Oude garde

13 okt 2017, 06:51

~AZ~ schreef:
12 okt 2017, 13:59
Je kijkt alleen naar de kansen die hij mist en negeert ondertussen alle kansen die hij ondertussen wel afmaakt. Ik weet vrij zeker dat hij boven zijn xG scoort tot nu toe, waardoor ik ook denk dat hij terug gaat zakken naar zijn ~0,4/0,5 per 90 minuten.
Nee maar jij bent gewoon niet gediend van kritiek op een complete speler.
ik reken vorig seizoen ook mee in mijn kritiek, het gaat nu beter dan vorig seizoen, maar vorig seizoen was hij na nog 5 doelpunten klaar voor de rest van het seizoen, als dat weer zo is gaan we het lastig hebben :).

Antti Opdam
Barry

13 okt 2017, 06:52

salmonyappi schreef:
12 okt 2017, 17:14
Wat bedoel je daar mee?
Hij heeft hem ooit in de schaduwlijst genoemd meen ik. Dat zei hij zelf.

Blijkbaar als back - up.

salmonyappi
Barry

13 okt 2017, 06:53

Last Scout schreef:
13 okt 2017, 06:50
Fred Friday was een compleet andere speler bij lillestrom en als backup functioneert hij een stukje beter dan wat we daarvoor hadden.
En dan doel je op Mühren?
Ik heb Fred nog niet zien scoren of een beslissende actie zien maken.
Verklaar u nader.

Last Scout
Oude garde

13 okt 2017, 07:47

salmonyappi schreef:
13 okt 2017, 06:53
En dan doel je op Mühren?
Ik heb Fred nog niet zien scoren of een beslissende actie zien maken.
Verklaar u nader.
dan ben je blind

Fred Friday heeft 3 doelpunten in de jupiler league, 5 in de eredivisie, 1 in de knvb beker, 1 in de Europaleague en 4 in de tweede divisie gemaakt.

Dat zijn er dus 14 in officiële wedstrijden voor AZ of Jong AZ, nu tellen we Jong AZ natuurlijk niet en dan zijn het er nog steeds 7.

Muhren scoorde er in 14/15 5, in 15/16 4
Gyasi en Babalj hoeven we niet over te beginnen
Avdic scoorde in zijn gehele AZ carrière 2 doelpunten
Boymans scoorde in zijn gehele AZ carrière 2 doelpunten
Benschop scoorde in totale AZ carrière 8 doelpunten
Jonathas scoorde in zijn totale AZ carrière 7 doelpunten
Pelle scoorde in zijn totale AZ carrière 16 doelpunten -> maar dit zijn 4 jaar

Om dus een beginnetje te maken alleen Pelle en Benschop deden het qua totaal beter maar die deden dat over meerdere seizoenen.

Perry
Oude garde

13 okt 2017, 08:05

Last Scout schreef:
dan ben je blind

Fred Friday heeft 3 doelpunten in de jupiler league, 5 in de eredivisie, 1 in de knvb beker, 1 in de Europaleague en 4 in de tweede divisie gemaakt.

Dat zijn er dus 14 in officiële wedstrijden voor AZ of Jong AZ, nu tellen we Jong AZ natuurlijk niet en dan zijn het er nog steeds 7.

Om dus een beginnetje te maken alleen Pelle en Benschop deden het qua totaal beter maar die deden dat over meerdere seizoenen.
En die 10 goals in het laatste half jaar van Mühren tellen niet mee?

Last Scout
Oude garde

13 okt 2017, 08:10

Perry schreef:
13 okt 2017, 08:05
En die 10 goals in het laatste half jaar van Mühren tellen niet mee?
Was geen volledig seizoen, maar heb je gelijk in, had ik even niet aan gedacht.
Maar dan staat het punt nog steeds natuurlijk, we kunnen ook buitenspelers gaan meerekenen etc.
Salmonyappi zei dat hij Friday nog NIET had zien scoren. een verschil tussen 7(14) en 0 is nogal groot vind je ook niet?

~AZ~
Basisspeler

13 okt 2017, 08:17

Last Scout schreef:
13 okt 2017, 06:51
Nee maar jij bent gewoon niet gediend van kritiek op een complete speler.
ik reken vorig seizoen ook mee in mijn kritiek, het gaat nu beter dan vorig seizoen, maar vorig seizoen was hij na nog 5 doelpunten klaar voor de rest van het seizoen, als dat weer zo is gaan we het lastig hebben :).
~AZ~ schreef:
26 sep 2017, 18:02
Discussies met jou zijn saai.
Trap ik er toch weer in.

Last Scout
Oude garde

13 okt 2017, 08:23

~AZ~ schreef:
13 okt 2017, 08:17
Trap ik er toch weer in.
Nee je hebt gewoon geen respect voor de mening van een ander dat is heel wat anders.
Je bent doelpunten geil, je hebt geen oog voor de voetballende kwaliteiten van een spits, simpel zat.
Heb vaak genoeg gezegd dat er verbetering is bij Weghorst maar hij is echt nog niet onmogelijke doelpunten aan het maken, hij is geen afmaker pur sang a la Ibrahimovic/Huntelaar hij is ook geen bakbeest a la Altidore , hij sleurt niet als Janssen en is niet balvast als Pelle bij Feyenoord was.

Wout Weghorst is een vervelende spits voor de verdediging met zijn maniertjes, is goed over de grond en daar houd het op, hij heeft niks dat hem echt onderscheidend maakt, niks dat hem tekent als spits, nouja buiten die maniertjes dan.

salmonyappi
Barry

13 okt 2017, 08:42

Last Scout schreef:
13 okt 2017, 08:10
Was geen volledig seizoen, maar heb je gelijk in, had ik even niet aan gedacht.
Maar dan staat het punt nog steeds natuurlijk, we kunnen ook buitenspelers gaan meerekenen etc.
Salmonyappi zei dat hij Friday nog NIET had zien scoren. een verschil tussen 7(14) en 0 is nogal groot vind je ook niet?
Ik chargeer natuurlijk met "nog niet zien scoren"; ik bedoel: nog niet goed zien spelen.
Ik tel de Jupiler League niet mee, want dat is niet het niveau waar we Fred voor hebben gehaald en ik doel op dit seizoen.
Dus dan blijven er bitter weinig goals. Kortom: hij functioneert niet naar behoren.

salmonyappi
Barry

13 okt 2017, 08:45

Last Scout schreef:
dan ben je blind

Het is wel wat overdreven dat je al die spitsen uit het verleden erbij moet halen om je gelijk te halen.....
Maar goed: jij vindt Fred dus een prima spits !?

DiepeMast
Ben-Sider

13 okt 2017, 08:57

Ik ben nou ook niet bepaald onder de indruk van de voetbaltechnische capaciteiten van Wout, maar als we het dus over rendement hebben dan doet hij het dit seizoen gewoon goed. Zeker als je dat gaat vergelijken met spelers in zijn segment. De vergelijking met oud-spitsen als Boymans / Avdic / Benschop / etc., onderstreept dat alleen maar. De vergelijking met spelers als Huntelaar / Ibrahimovic / Pelle (Feyenoord periode) gaat mank, aangezien Wout nog lang niet op dat niveau zit (als hij dat al gaat redden). Vandaar ook de verwijzing naar spelers voor 1 a 1,5M€. Voor dat bedrag voldoet Wout prima. Ik zie totaal geen aanleiding waarom Fred het gegarandeerd beter zou doen. Als back-up is het wel prettig dat hij rondloopt, aangezien ik niet zo snel zou weten wie er bij AZ een betrouwbaar alternatief zou zijn voor Wout (zover je Fred betrouwbaar kunt noemen). Natuurlijk zou je spitsen uit Jong kunnen inzetten, zoals Druijf/Duin, maar dat geeft al helemaal geen garanties.

Plaats reactie
  • Informatie