AZ-ADO Den Haag (za 13 apr, 18.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Bombaman
Seizoenkaarthouder

14 apr 2019, 10:54

Waar ik me vooral (weer) aan stoorde, was dat iedereen na de tegendoelpunten gemoedelijk richting middencirkel liep om weer af te trappen. Niemand die de hele flikkerse bende eens ff flink verrot schold, niemand die het vuur ff aanwakkerde om de boel wat scherper te krijgen. Het moet allemaal leuk en aardig gaan met elkaar, er mag hooguit even gemopperd worden maar dan moet het ook wel weer klaar zijn.

@Bromfanboys: Mag je zoiets een TD of een trainer aanrekenen?
Cetero censeo birrum bibendum esse

Langedijk
Goalscorer

14 apr 2019, 11:02

Bob Ross schreef:
14 apr 2019, 09:59

Wanhopige poging om alle schuld in de schoenen van de trainer te schuiven.
Ze stellen samen de selectie samen en uiteindelijk bepaalt Brom de opstelling, niet Huiberts.

Maher was er al geruime tijd en had zo op de plaats van Til kunnen spelen, die deed namelijk alles fout in die periode.

Koopmeiners is in potentie onze beste speler. Als die straks voor een fooi vertrekt omdat Brom geen keuzes durft te maken dan vind ik dat wel een issue.

Bob Ross
Oude garde
Contacteer:

14 apr 2019, 12:02

Jack schreef:
14 apr 2019, 10:39
Sterker nog. Dit zou zeer logisch zijn geweest. Daarnaast had Idrissi uitstekende concurrentie kunnen krijgen van Vince Gino Dekker die een uitstekende voorzet vanaf links kan geven. Maar Van den Brom heeft Guus Til aanvoerder gemaakt en wijkt daar niet van af. Seuntjens zet hij in de spits met als argument dat hij overal kan spelen. Daarmee vult hij enkele posities in op inhoudelijk zwakke gronden.

Dekker is vertrokken omdat hij geen kans van Van den Brom kreeg.
Gino Dekker :lol: . Bedoel je die jongen bij Go Ahead op bank zit of altijd wordt gewisseld? Bij dat team dat niet van Helmond en Telstar kan winnen? Daar zal Idrissi wel heel bang van zijn geworden ja toen hij de ene goal na de andere assist maakte eerder dit jaar.

Wellicht kan je v/d Brom de gouden tip over het trainen ook even sturen. Het is voor mij ook een eyeopener maar je moet dus blijkbaar veel trainen op voorzetten en dan word je vanzelf heel goed. Ik denk dat we hierin dan wel voorlopen op andere clubs. Als Hatziakos dan even kan trainen op verdedigen dan is dat probleem ook weer opgelost. Stengs moet dan even oefenen op mannetjes uitspelen en Til op afronden. Volgend jaar kampioen.

Bob Ross
Oude garde
Contacteer:

14 apr 2019, 12:09

Bombaman schreef:
14 apr 2019, 10:54
Waar ik me vooral (weer) aan stoorde, was dat iedereen na de tegendoelpunten gemoedelijk richting middencirkel liep om weer af te trappen. Niemand die de hele flikkerse bende eens ff flink verrot schold, niemand die het vuur ff aanwakkerde om de boel wat scherper te krijgen. Het moet allemaal leuk en aardig gaan met elkaar, er mag hooguit even gemopperd worden maar dan moet het ook wel weer klaar zijn.

@Bromfanboys: Mag je zoiets een TD of een trainer aanrekenen?
Een trainer. Soms heb je een punt, soms niet. Soms worden AZ en Brom te laat wakker. Maar vorige week hadden Seuntjes en Idrissi aardig ruzie en was Til ook duidelijk boos op Idrissi. Verder kan je na tegendoelpunten naar de aftrap sprinten maar zal je toch moeten wachten op de tegenstander en de VAR. Daarnaast bleef AZ gister goed doorbeuken en een goed tempo tot de 2-2. En we begonnen eigenlijk ook gewoon goed met 3 100% kansen.

Tegen de Graafschap kon dat wel beter vond ik.

Rjansen17
Supporter

14 apr 2019, 16:23

multatuli schreef:
13 apr 2019, 20:21
Vd Brom heeft veel fout gedaan afgelopen periode, maar deze nederlaag ligt toch meer aan het de aanvallers/Til vanwege het missen van belachelijk veel kansen. Zelfs zijn wissels waren vandaag niet slecht. In iedere geval liet hij de juiste mensen invallen.
Niet slecht?????? Idrissi minuut 88 wisselen????

multatuli
Ben-Sider

14 apr 2019, 17:11

Rjansen17 schreef:
14 apr 2019, 16:23
Niet slecht?????? Idrissi minuut 88 wisselen????
Ok daar heb je gelijk in. Idrissi had eerder gewisseld moeten worden. Maar dat terzijde heeft vd Brom deze keer tenminste wel logische wissels gebracht ipv Van Rhijn of Wijndal rechtsbuiten.

Bombaman
Seizoenkaarthouder

14 apr 2019, 17:55

Nou ja, logisch... Gudmundsson erin was logisch, maar had dat voor Idrissi gedaan. Nu haal je Midtsjo eruit, die een van de beteren was. Dus wat dat betreft vond ik de wissel niet logisch. En als je het echt niet had geweten, had hem dan voor Koopmeiners gebracht, het was toch al alles of niets.
Cetero censeo birrum bibendum esse

Langedijk
Goalscorer

14 apr 2019, 18:05

Bob Ross schreef:
14 apr 2019, 12:02
Gino Dekker :lol: . Bedoel je die jongen bij Go Ahead op bank zit of altijd wordt gewisseld?
Daar gaat het toch niet om. De alternatieven hoeven niet beter te zijn maar ze moeten de basisspelers scherp houden. Nu weet Idrissi dat hij ongestoord mag aankloten. Bovendien: bij AZ hebben ze betere spelers om zich heen dan bij Go Ahead dus die vergelijking is lastig te maken.

Joostess
Seizoenkaarthouder

14 apr 2019, 18:52

Wat mij zo stoort bij AZ is dat er nooit iemand een keer goed boos wordt. De gelatenheid straalt er vanaf. Opnieuw een flauwekul verhaal over controle, weinig kansen weggeven en zelf veel kansen creëren. Maar ondertussen de zoveelste keer dat er onnodig punten verspeeld worden. Dat creëren van kansen is je reinste flauwekul. Ja, het eerste half uur had je met 4, 5-0 voor moeten staan (schandalig dat je er niet 1 maakt) maar in de tweede helft zijn de kansen weer op 1 hand te tellen...
En het wisselbeleid is weer om te janken. Ik begrijp dat in het NHD stond dat Brom de vleugelspelers laat staan omdat ze altijd 1 moment kunnen hebben dat ze een wedstrijd kunnen beslissen... En de aanvoerder is ook onomstreden. Dus haal Midtsjo er maar uit... Ik begin bijna te denken dat AZ geen 3e of 4e wilt worden...

Jammer voor Brom dat AZ nog een beetje geholpen wordt door het gelijkspel bij Utrecht en Vitesse

vriend
Reservespeler

15 apr 2019, 08:26

Ik vind het een beetje flauw om de verliespartij tegen ADO te wijten aan Brom. Stengs en Idrissi zijn al wekenlang uit vorm en er zijn niet of nauwelijks bruikbare alternatieven voorhanden. Desalniettemin werd ADO het eerste half uur van de mat gespeeld en was 3-0 een normale score geweest.
Vervolgens mag Falkenburg 2x ingehinderd raak koppen omdat individuele spelers staan te slapen.

En dan het gemopper hier over Til. Brrr. Hij is met verve onze topscorer.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.

MO7
Beheerder

15 apr 2019, 10:01

Ik hoor hier niemand over de parodie op verdedigen van Maher en Koopmeiners bij de 2-3. Doen niks en lopen verkeerd ingedraaid hooguit een beetje achteruit op vijf meter afstand. Kost wel twee dure punten, maar Koopmeiners boeit het niet omdat hij toch geen verdediger wil zijn en Maher zit met zijn hoofd al bij de volgende club.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?

AZ 4 Life
Fanpage-junk

15 apr 2019, 10:50

vriend schreef:
15 apr 2019, 08:26
Ik vind het een beetje flauw om de verliespartij tegen ADO te wijten aan Brom. Stengs en Idrissi zijn al wekenlang uit vorm en er zijn niet of nauwelijks bruikbare alternatieven voorhanden. Desalniettemin werd ADO het eerste half uur van de mat gespeeld en was 3-0 een normale score geweest.
Vervolgens mag Falkenburg 2x ingehinderd raak koppen omdat individuele spelers staan te slapen.

En dan het gemopper hier over Til. Brrr. Hij is met verve onze topscorer.
Precies. We hebben zaterdag een record aantal kansen gecreërd. Geen enkele club in de eredivisie kreeg zoveel kansen in de eerste helft als AZ. En dan nog de coach de schuld geven... Wat kan hij eraan doen dat de kansen niet gewoon gemaakt worden? AZ was werkelijk op elk vlak beter. Veel meer balbezit, legio kansen. Alleen scoren we niet.

salmonyappi
Technisch directeur

15 apr 2019, 11:30

AZ 4 Life schreef:
Precies. We hebben zaterdag een record aantal kansen gecreërd. Geen enkele club in de eredivisie kreeg zoveel kansen in de eerste helft als AZ. En dan nog de coach de schuld geven... Wat kan hij eraan doen dat de kansen niet gewoon gemaakt worden? AZ was werkelijk op elk vlak beter. Veel meer balbezit, legio kansen. Alleen scoren we niet.
En waar gaat het om in het voetbal?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

AZ 4 Life
Fanpage-junk

15 apr 2019, 12:06

salmonyappi schreef:
15 apr 2019, 11:30
En waar gaat het om in het voetbal?
Dat was niet het punt. Het ging erover of je dat de trainer kan verwijten.

salmonyappi
Technisch directeur

15 apr 2019, 13:13

AZ 4 Life schreef:
15 apr 2019, 12:06
Dat was niet het punt. Het ging erover of je dat de trainer kan verwijten.
Je hebt gelijk. Ik reageer op je laatste zin.

Maar: misschien kan je de trainer niet verwijten dat zijn spitsen niet scoren, maar wel dat ie te lang wacht met verandering/verversing als deze al weken hopeloos uit vorm zijn. Dat deze wellicht niet de sterksten zijn zou kunnen maar nooit geschoten is altijd mis.

AZ 4 Life
Fanpage-junk

15 apr 2019, 13:28

salmonyappi schreef:
15 apr 2019, 13:13
Je hebt gelijk. Ik reageer op je laatste zin.

Maar: misschien kan je de trainer niet verwijten dat zijn spitsen niet scoren, maar wel dat ie te lang wacht met verandering/verversing als deze al weken hopeloos uit vorm zijn. Dat deze wellicht niet de sterksten zijn zou kunnen maar nooit geschoten is altijd mis.
Dat zou kunnen. Aan de andere kant is dat ook weer een koe in de kont kijken, het is niet zo dat Gudmundsson de laatste weken zo nadrukkelijk op de deur klopt. Niet in de wedstrijden in ieder geval, hoe ze trainen weet ik verder niet.

salmonyappi
Technisch directeur

15 apr 2019, 15:05

AZ 4 Life schreef:
15 apr 2019, 13:28
Dat zou kunnen. Aan de andere kant is dat ook weer een koe in de kont kijken, het is niet zo dat Gudmundsson de laatste weken zo nadrukkelijk op de deur klopt. Niet in de wedstrijden in ieder geval, hoe ze trainen weet ik verder niet.
Gudmundsson speelt zelden. Soms krijgen spelers meer zelfvertrouwen en wennen ze sneller als ze meer spelen.
Die koe staat elke week weer voor ons met de ogen op ons gericht. Pas na de wedstrijd zie je de kont........

Ferry
Oude garde

15 apr 2019, 16:07

AZ 4 Life schreef:
Dan ben ik benieuwd waar je de trainer/coach wel voor verantwoordelijk mag houden - in jouw visie?

Langedijk
Goalscorer

15 apr 2019, 17:10

Ferry schreef:
15 apr 2019, 16:07
Dan ben ik benieuwd waar je de trainer/coach wel voor verantwoordelijk mag houden - in jouw visie?
Volgens sommigen hier nergens voor. Het is een erebaantje. Bij slechte resultaten naar de TD wijzen en bij een succesje jezelf op de borst kloppen. Mooi beroep hoor, en het schijnt nog goed te betalen ook.

pAZcal
Goalscorer

15 apr 2019, 18:00

MO7 schreef:
15 apr 2019, 10:01
Ik hoor hier niemand over de parodie op verdedigen van Maher en Koopmeiners bij de 2-3. Doen niks en lopen verkeerd ingedraaid hooguit een beetje achteruit op vijf meter afstand. Kost wel twee dure punten, maar Koopmeiners boeit het niet omdat hij toch geen verdediger wil zijn en Maher zit met zijn hoofd al bij de volgende club.
Bij mij in de straat kon iedereen wel horen wat ik daarvan vond. Ik heb het jullie bespaard. ;)

Plaats reactie
  • Informatie