AZ-ajax (zo 17 maa, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Tim
Fanatic

12 mar 2019, 22:53

Ik hoop vooral dat we niet harder dan 0-3 verliezen, want minimaal een punt pakken is natuurlijk echt compleet kansloos met John tegen een topclub. En dan hebben we het ook nog over een topclub die in veel betere vorm verkeert dan bijvoorbeeld een B-team van Lyon toen we er met 7-1 van af gingen, voor de rest zegt te tabel van Jack meer dan genoeg.

~AZ~
Barry

13 mar 2019, 06:33

Ik kies D. Deze tweet doet me denken aan een tweet uit de tijd van Rochet toen een compilatie van zijn “beste” reddingen werd gehyped door AZ. Denken ze nou echt dat iemand zit te wachten op een pak slaag?

MO7
Beheerder

13 mar 2019, 11:42

Ik hoop dat AZ voor tweehonderdmiljoen blessures veroorzaakt. Qua voetbal heb ik geen enkele hoop meer.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?

AZ 4 Life
Fanpage-junk

13 mar 2019, 15:02

Tim schreef:
12 mar 2019, 22:53
Ik hoop vooral dat we niet harder dan 0-3 verliezen, want minimaal een punt pakken is natuurlijk echt compleet kansloos met John tegen een topclub. En dan hebben we het ook nog over een topclub die in veel betere vorm verkeert dan bijvoorbeeld een B-team van Lyon toen we er met 7-1 van af gingen, voor de rest zegt te tabel van Jack meer dan genoeg.
Lekker makkelijk naar een trainer wijzen. Vorig jaar gingen we in eigen huis tegen ajax onderuit door een fout van Wuytens en een onterechte pingel die Huntelaar versierde. Voetballend speelden we toen prima, net als tweemaal tegen PSV. Ook dit jaar was het tegen PSV-uit en Feyenoord-thuis qua veldspel goed. Uit bij ajax was het de laatste twee jaar wel een parodie op voetbal wat wij lieten zien. Het zal vooral afhangen van de mentale weerbaarheid en de arbitrale beslissingen, want ook die hebben ons de laatste jaren wel eens tegen gezeten in toppers.

AZ-073
Oude garde

13 mar 2019, 15:32

AZ 4 Life schreef:
Lekker makkelijk naar een trainer wijzen.
Er zijn nu eenmaal een aantal forummers / fans voor wie JvdB de schuldige is van alles wat mis (kan) gaan. Hun mening staat vast dat alles aan JvdB ligt en alle feiten die een andere kant op wijzen worden aan anderen toegewezen of genegeerd.
Zonde van je energie om op hun argumenten in te gaan.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"

Langedijk
Goalscorer

13 mar 2019, 15:58

AZ-073 schreef:
13 mar 2019, 15:32
en alle feiten die een andere kant op wijzen
Welke ‘feiten’ zijn dat precies?

Feit is dat hij elke grote wedstrijd niet wint. Voorbereiding, opstelling en/of wisselbeleid, er deugt niets van.

Jack
Technisch directeur

13 mar 2019, 20:49

Misschien is het een idee voor AZ om Slot in deze laatste top3 wedstrijden een belangrijkere rol te geven. Als overgangsfase. De opstelling bepalen bijvoorbeeld. En de tactiek.
Glory Hunter

Bob Ross
Oude garde
Contacteer:

13 mar 2019, 21:43

Het is wel jammer dat de verwachtingen voor deze wedstrijd dermate laag zijn dat er eigenlijk ook geen spanning is.

Je enige kans is denk ik inderdaad om alles of niets te spelen a la Heracles. Enige probleem is dat ajax ons helaas nooit onderschat.

Voor degene die achteraf alles weer op vd Brom aan gaan schuiven: geef anders nu, vooraf, even aan welke tactiek en welke spelers hij moet opstellen/hanteren.

DeZuivelDuivel
Seizoenkaarthouder

13 mar 2019, 21:53

Bob Ross schreef:
Het is wel jammer dat de verwachtingen voor deze wedstrijd dermate laag zijn dat er eigenlijk ook geen spanning is.

Je enige kans is denk ik inderdaad om alles of niets te spelen a la Heracles. Enige probleem is dat ajax ons helaas nooit onderschat.

Voor degene die achteraf alles weer op vd Brom aan gaan schuiven: geef anders nu, vooraf, even aan welke tactiek en welke spelers hij moet opstellen/hanteren.
4-3-3 mits niemand geblesseerd is, veel en hoog druk zetten, de spelers voor elke meter laten strijden en wie dat niet doet een flinke uitbrander geven.
Ballen zo min mogelijk achteruit of zijwaarts spelen en verdedigers liever een peer naar voren dan lopen te breien.
Probeer niet zelf het spel te maken, maar zit ajax dwars en loer op de fout zodat je snel kan doorstoten, als je Mats een goeie trap onder zijn kont geeft en hij gemotiveerd is moet hij de snelste speler in de selectie zijn laat hem dat maar bewijzen dan.
Het is vooraf al een wedstrijd die je afschrijft dus neem wat gretige jeugd mee, iemand die zijn taken niet fatsoenlijk uit aan het voeren is flikker je er tegen de rust uit en daar zet je dan een speler die het wel graag wilt voor terug.

Wissels die afgekeurd worden bij voorbaat:
Johnsen in = kritiek
Van Rhijn in = kritiek
Hatzidiakos in = kritiek
Wijndal in op de verkeerde positie = kritiek
Andere jeugdspeler in op de verkeerde positie = kritiek
Totaal niet wisselen ondanks dat er spelers overduidelijk lopen te klooien en achteraf roepen dat je dacht dat het er nog wel in zat... = kritiek

Wissels die toegejuicht worden
Wijndal in op de juiste positie of in ieder geval als back
Andere jeugdspeler die op een relevante positie ingebracht wordt
Wuytens in

Discutabel:
Gudmundsson in = hangt er van af hoe, waar en waarom. -> Als rechtsbuiten omdat Stengs het weer niet trekt tot het eind is sowieso okay.
Velthuizen in = ik mag het niet hopen, maar je kunt hem niet vooraf afschrijven die heeft nog geen minuut gespeeld.

salmonyappi
Technisch directeur

13 mar 2019, 23:05

AZ 4 Life schreef:
Lekker makkelijk naar een trainer wijzen. Vorig jaar gingen we in eigen huis tegen ajax onderuit door een fout van Wuytens en een onterechte pingel die Huntelaar versierde. Voetballend speelden we toen prima, net als tweemaal tegen PSV. Ook dit jaar was het tegen PSV-uit en Feyenoord-thuis qua veldspel goed. Uit bij ajax was het de laatste twee jaar wel een parodie op voetbal wat wij lieten zien. Het zal vooral afhangen van de mentale weerbaarheid en de arbitrale beslissingen, want ook die hebben ons de laatste jaren wel eens tegen gezeten in toppers.
Lekker makkelijk naar een speler of scheidsrechter wijzen. :wink:

Maar even serieus: als je als trainer al 16 wedstrijden niet weet te winnen van de top 3 (en sterker nog: de meeste potten verliest) , kan je met wisselende spelersgroepen (soms beste goede, ook met Janssen, Weghorst, Alireza) toch niet blijven beweren dat het níét aan de trainer kan liggen?
Je kan wel blijven zeggen dat je niet bent weggespeeld in sommige potten, of wellicht zelfs beter was, maar feit blijft dat je niet wint. Ik vraag me af in hoeverre je dan nog van geluk of pech kan blijven spreken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!

Jack
Technisch directeur

14 mar 2019, 06:18

Heracles hanteerde een succesvolle tactiek en versloeg ajax. Het ligt voor de hand om dat toe te passen volgens mij.
Glory Hunter

Langedijk
Goalscorer

14 mar 2019, 20:33

Bob Ross schreef:

Bizot
Svensson - Vlaar - Wuytens - Wijndal
Koopmeiners
Midtsjo - Til - Maher
Stengs - Idrissi

Zoals eerder genoemd: AZ wordt nooit onderschat zoals een Heracles. Extra mannetje op het middenveld om de opkomende backs op te vangen, zelf gevaarlijk worden in de omschakeling. En lukt dat niet dan verwacht ik dat de trainer met een plan B komt. Wat mij betreft wordt het daarna van 0-2 alsnog 0-5 maar probeer tenminste iets.

Als Stengs en Idrissi weer dramatisch zijn: Idrissi snel wisselen voor Gudmundsson, Johnsen in de spits en Stengs naar links.

salmonyappi
Technisch directeur

14 mar 2019, 20:43

Langedijk schreef:
Bizot
Koopmeiners
Midtsjo - Til - Maher
Stengs - Idrissi

Zoals eerder genoemd: AZ wordt nooit onderschat zoals een Heracles. Extra mannetje op het middenveld om de opkomende backs op te vangen, zelf gevaarlijk worden in de omschakeling. En lukt dat niet dan verwacht ik dat de trainer met een plan B komt. Wat mij betreft wordt het daarna van 0-2 alsnog 0-5 maar probeer tenminste iets.

Als Stengs en Idrissi weer dramatisch zijn: Idrissi snel wisselen voor Gudmundsson, Johnsen in de spits en Stengs naar links.
Hier sluit ik me volledig bij aan! Alleen Ouwejan voor Wijndal.
En als het niet loopt, niet wachten tot het 0-3 staat maar eerder (durven) wisselen!
Laatst gewijzigd door salmonyappi op 14 mar 2019, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

leszz
Oude garde

14 mar 2019, 21:07

Langedijk schreef:
Bizot
Koopmeiners
Midtsjo - Til - Maher
Stengs - Idrissi

Wie gaat er uit voor Johnsen als je 4-3-3 gaat spelen? Ouwejan plaats laten maken terwijl hij de meest stabiele speler is voor Wijndal die in Jong AZ wisselvallig is en in de JL het niveau niet haalt dat Ouwejan in de ED haalt? En daar bovenop zet je nog eens Wuytens daarnaast die iedere vorm van wedstrijdritme mist? Wow..... dit noem ik nog eens verstand van zaken! Zeg die vaste baan nog maar niet op

Perry
Oude garde

14 mar 2019, 21:11

salmonyappi schreef:
14 mar 2019, 20:43
Hier sluit ik me volledig bij aan!
En als het niet loopt, niet wachten tot het 0-3 staat maar eerder (durven) wisselen!
Dit is inderdaad een van de dingen waar ik mij nog het meest aan erger bij vd Brom; als het niet loopt gewoon aan blijven kloten op dezelfde manier.

Neem een voorbeeld aan van Bommel waar hij tegen ons binnen een half uur wisselde en (mede) daardoor het spelbeeld veranderde. Ik verwacht dat wij zondag weer lekker naïef ons eigen spel gaan spelen met een beetje druk waar ajax normaal gesproken onderuit kan spelen. Dan verwacht ik snel een plan B met bijvoorbeeld een extra middenvelder om daar meer grip te krijgen zoals hierboven benoemd.

Gaat natuurlijk niet gebeuren. Na een minuut of 70 komt Johnsen voor Seuntjens als het al 1-4 staat, en 5 minuten voor tijd mag Wuytens nog even meedoen.

salmonyappi
Technisch directeur

14 mar 2019, 21:26

Perry schreef:
14 mar 2019, 21:11
Dit is inderdaad een van de dingen waar ik mij nog het meest aan erger bij vd Brom; als het niet loopt gewoon aan blijven kloten op dezelfde manier.

Neem een voorbeeld aan van Bommel waar hij tegen ons binnen een half uur wisselde en (mede) daardoor het spelbeeld veranderde. Ik verwacht dat wij zondag weer lekker naïef ons eigen spel gaan spelen met een beetje druk waar ajax normaal gesproken onderuit kan spelen. Dan verwacht ik snel een plan B met bijvoorbeeld een extra middenvelder om daar meer grip te krijgen zoals hierboven benoemd.

Gaat natuurlijk niet gebeuren. Na een minuut of 70 komt Johnsen voor Seuntjens als het al 1-4 staat, en 5 minuten voor tijd mag Wuytens nog even meedoen.
Maar dat ligt dan niet aan Brom maar aan Huiberts ! :wink:

Langedijk
Goalscorer

14 mar 2019, 21:31

leszz schreef:
Wie gaat er uit voor Johnsen als je 4-3-3 gaat spelen?
Midtsjo
leszz schreef:

Ouwejan plaats laten maken terwijl hij de meest stabiele speler is
Dat mag jij vinden. Ik vind Ouwejan een huis-tuin-en-keuken voetballer met een slechte voorzet die voornamelijk balletjes breed en terug speelt. Mazraoui is verdedigend de zwakke schakel bij ajax en Wijndal is aanvallend beter.
leszz schreef:

Wow..... dit noem ik nog eens verstand van zaken! Zeg die vaste baan nog maar niet op
Ik heb tenminste een idee, of dat nu goed of slecht is. Brom heeft zelden een idee en toeval is zijn aanvalsplan.

AZ Twello
Reservespeler
Contacteer:

15 mar 2019, 11:08

Is er nog iets bekend over de apart trainenden spelers? Volgens twitter bericht van het NHD trainden Maher en Stengs apart van de groep op dinsdag. Is iedereen fit?

leszz
Oude garde

15 mar 2019, 11:39

Langedijk schreef:
14 mar 2019, 21:31
Midtsjo

Dat mag jij vinden. Ik vind Ouwejan een huis-tuin-en-keuken voetballer met een slechte voorzet die voornamelijk balletjes breed en terug speelt. Mazraoui is verdedigend de zwakke schakel bij ajax en Wijndal is aanvallend beter.

Ik heb tenminste een idee, of dat nu goed of slecht is. Brom heeft zelden een idee en toeval is zijn aanvalsplan.
Ouwejan is zeer stabiel en heeft tegen de toppers altijd nog een voldoende gescoord als enige ongeveer.

Je hebt iig wel een idee inderdaad en ik vind het leuk om verschillende meningen te zien dus bedankt.

Ik ben bang dat er geen formatie bestaat waarin we het kunnen winnen. Wie weet dat het plan zoals tegen Feyenoord thuis nog de meest gunstige is.

salmonyappi
Technisch directeur

15 mar 2019, 12:37

leszz schreef:
15 mar 2019, 11:39
Ouwejan is zeer stabiel en heeft tegen de toppers altijd nog een voldoende gescoord als enige ongeveer.

Je hebt iig wel een idee inderdaad en ik vind het leuk om verschillende meningen te zien dus bedankt.

Ik ben bang dat er geen formatie bestaat waarin we het kunnen winnen. Wie weet dat het plan zoals tegen Feyenoord thuis nog de meest gunstige is.
Niet onze eigen formatie, wel die van ajax. Als daar wat sleutelfiguren zouden ontbreken hebben we 10 i.p.v. 0,1% kans.

Plaats reactie
  • Informatie